Met alleen een rijhalster buiten gereden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Met alleen een rijhalster buiten gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 10:01

Pjelk mocht de afgelopen week zijn zadel even niet op vanwege heel dikke bulten onder de singel. Dat werd dus een weekje zonder zadel hobbelen. Een paar dagen lang heb ik toch traditioneel het bit (en dus hoofdstel Tong uitsteken ) er in geduwd. Maar gisteren heb ik het toch maar wat grondiger aangepakt door met alleen een rijhalstertje en een leadrope om te sturen, op pad te gaan.

Ik rij wel eens vaker zo maar dan in of naar de bak. Een echte buitenrit hadden we echter nog niet gemaakt zo. Pjelk vond het maar wat leuk en waar hij normaal wat tragig is was hij nu juist lekker vlot buiten. Hij kon dan ook heel verheven en hobbelig draven Lips are sealed (is niet fijn). Gelukkig kan ik inmiddels wel lichtrijden zonder zadel dus dat scheelt alweer. De galop uit zitten gaat nog niet zo, vooral niet als ik Pjelk met een los teugeltje zijn gang laat gaan . Dat ging dan weer vrij vlot en uit elkaar gevallen dus werd ik fijn alle kanten uit geslingerd *LOL* .

Gelukkig kon ik Pjelk heel goed remmen door een beetje druk op zijn neus uit te oefenen. Dat doet hij echt heel braaf. Maar remmen op mijn zit? Of daarop gestuurd worden Verward ? Daar snapt ie echt HELEMAAL niks van!
Waarschijnlijk omdat hij door een spastische ruiter beleert is die echt niet stil zitten kon. Nu zeggen die hulpen hem ook dus ook niets en ik vraag me af of dat nog goed aan te leren is.

Nou ja, vanochtend nog maar even ZZ oefenen en dan morgen weer MET zadel rijden met de lekker zachte singelhoes die ik vanmiddag ga kopen Dromen

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:31

Hehe
Kzouw da ook graag es doen *LOL*
Toen ik nog lessen nam moeste we soms uren zonder zadel rijden.
Nu zie ik daar eindelijk het nut van in Bloos
Kan j'em doen dieprijden met zo een rijhalster ?
Xx Saltow xX

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 22:17

Saltow schreef:
Hehe
Kzouw da ook graag es doen *LOL*
Toen ik nog lessen nam moeste we soms uren zonder zadel rijden.
Nu zie ik daar eindelijk het nut van in Bloos
Kan j'em doen dieprijden met zo een rijhalster ?
Xx Saltow xX


Na een weekje ZZ rijden zie ik er wel degelijk het nut van. Het gaat nu namelijk beduidend beter dan begin van de week en bovendien geeft het gewoon een super gevoel als je zo in harmonie met je paard buiten kan galopperen.
Oke, klinkt erg zweverig maar leuk wast wel!
Diep rijden lukt me trouwens niet met rijhalster.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 20:07

Ja lijkt me een geweldige ervaring,om je paard zo goed onder controle te hebben.
Maar nu mag je dan weer met zadel.Zal wel weer wennen zijn.Veel plezier nog.