Salaris elke keer anders, hoe kan dat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Salaris elke keer anders, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 01:47

Het valt mij op dat mijn salaris elke week anders is.
elke week bestond uit precies de zelfde uren dus daar kan het niet aan liggen.

Ga natuurlijk niet de exacte bedragen neer zetten, want dat hoeft niemand hoeft te weten hoeveel ik per maand verdien, maar om een voorbeeld te geven.

week 1, 8,50 per uur.
week 2, 8,40 per uur.
week 3, 8,30 per uur
week 4, 8,45 per uur.

Mis ik iets? Waarom kan dit elke week anders zijn, als de uren wel hetzelfde zijn.
Oh by the way, het is dus een netto bedrag he.


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 02:25

Werk je misschien op uren waarbij je onregelmatigheidstoeslag krijgt.
Daar kan de afwijking dan inzitten.
Anders zou ik het niet weten.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 05:44

Of gebruiken jullie een 'prikklok' zodat de preciese uren uitbetaald worden?
Mijn salaris is ook nooit het zelfde. Overwerk, storingsdienst, een maand is nooit het zelfde, vrije dagen. Alles heeft invloed op je loon!

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Solanos
Berichten: 191
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:28

Sociale verzekeringspremies die doorberekend worden in het loon, kunnen ook elke keer anders zijn.

Er is genoeg voor iemands behoefte,
Er is nooit genoeg voor iemands hebzucht!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 07:43

Het salaris loopt per week.
Elke week heeft altijd dezelfde uren op de zelfde dagen en tijden. Altijd hetzelfde dus.
Aan het eind van de week word er van iedereen opgeschreven hoeveel hele uren deze gewekt heeft. Dit zijn ook altijd hele uren, en geen halve. Dus nee, geen minuten werk.
Elk uur heeft het zelfde bruto salaris, maar blijkbaar dus nooit hetzelfde netto.
Op dit gebied ben ik echt blond geloof ik, want ik zit me echt af te vragen hoe dit nou kan.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:36

Frank schreef:
Of gebruiken jullie een 'prikklok' zodat de preciese uren uitbetaald worden?
Mijn salaris is ook nooit het zelfde. Overwerk, storingsdienst, een maand is nooit het zelfde, vrije dagen. Alles heeft invloed op je loon!

Bij mij is t ook nooit hetzelfde, komt ook door storingsdienst en overwerk.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:58

Het lijkt mij dat je eigenlijk maar één ding kunt doen om een duidelijk antwoord te krijgen : naar PZ gaan en het vragen ?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:01

Maar krijg jij dan een loonstrookje per week?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:01

Mijn salaris is nu eindelijk hetzelfde. Alles loopt (spaarloon duurde even, tegemoetkoming ziektekosten duurt 3 maanden) dus nu verdien ik eindelijk waar ik recht op heb Knipoog
Werk je via een uitzendbureau oid holly? Want daar had ik ook wel eens afwijkingen, maar dat kwam doordat ik telkens op een andere locatie stond.
Als je er niet uitkomt zou ik gewoon even naar je leidinggevende gaan en vragen of hij weet waarom er verschillen in zitten.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:03

Ik vind het maar een vreemde zaak......... ik zou idd naar PZ gaan en eens even vragen hoe dat zit

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:34

ik krijg ook iedere keer een ander salaris, soms zijn er meer folders dan anders en het is dus zwaarder.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:14

Idd, het werk wat ik deed, kon alleen via het uitzendbureau.
Er werkte niemand voor het bedrijf zelf.
Zelf iemand die er al 7 jaar werkte, werkte nog steeds via het uitzendbureau.
Wel krijg je een vast contract hoor, dat wel.
Je hebt dus verder ook niks met het uitzendbureau van doen, alleen je geld, verder ging alles via het bedrijf zelf.
Heb het uitzendbureau vanmorgen vroeg gemaild (wilde even mijn salaris eerst inzien vanmorgen) want ik wil wel even weten hoe het zit.
Tussen week 1 en 2 zat gewoon 42 cent verschil per uur.
Dan heb ik toch wel recht op uitleg, hoe dan kan, dacht ik zo.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:18

Oh heb antwoord, kan iemand me daar even mee helpen?
Citaat:
De keren dat je (..) uur gewerkt hebt is het loon zo goed al gelijk. Zodra je meer uren werkt moet je meer belasting betalen dus houdt je uiteindelijk minder over dat brengt het verschil teweeg.

Maar ik heb dus niet meer uren gewerkt. Telkens gewoon het zelfde aantal uren, niet meer en niet minder. Dus ik snap het niet.
het is toch raar, dat er elke week per uur, een paar cent afgaat?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:50

Ja, dat kan wel. Dat heeft te maken met de loongrens oid. Hoe zat dat ook alweer... Je krijgt iig meer loonheffing en andere premies, daardoor betaal je meer als je meer uren werkt. Het is alleen wel vreemd als je dezelfde uren gewerkt hebt (ook op de zelfde dagen en tijden?) en dan verschil hebt?
Anders zou het nog iets te maken kunnen hebben met de uren. Buiten normale werktijden krijg je namelijk een percentage meer, maar dat zouden dan geen centen zijn, maar euro's (qua verschil).
Zit je bij een groot (bekend) uitzendbureau? Misschien dat er op bokt ook wel een intercedente rondhuppelt die een beetje weet waar het verschil vandaan zou kunnen komen?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 11:01

Altijd de zelfde uren, op de zelfde dagen. Vast rooster zeg maar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:20

Heb je geen loonstrookjes?

madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:08

ik heb ook een vast loon en geen vaste uren dus de ene week werk ik bv maar 8 uur en de week erop bv 20 uur, maar heb iedere maand hetzelfde salaris, maar nu ben ik er pas achter gekomen dat ze me twee jaar lang in een te lage loonschaal hadden staan, dus dat wordt centjes beuren hahahaha, ik stond in schaal 10 maar behoor in 12 te zitten dus ben benieuwd

** Profiel aan het up-daten... **
# gmkp nr 4 # het gezelligste clubje op bokt!!
http://www.Prince.startje.be/
http://www.dartmoorpromotieteam.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 22:42

Als we dan toch bezig zijn Haha!
Bij een uitzend bureau houden ze voor je een potje achter met vakantie uren en dergelijke.
In een maand heb ik nu ... uur aan vakantie dagen en ... uur aan vakantie geld.
Nu wil ik graag uitrekenen hoeveel dat zou moeten zijn.
Hoe doe ik dat?
Dus hoeveel heb ik gespaard aan vakantie dagen en hoeveel heb ik gespaard aan vakantie geld.
Heb namelijk gevraagd of ik dat uitbetaald kan krijgen, dus wil ik natuurlijk even checken of het gaat kloppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:15

holly schreef:
Als we dan toch bezig zijn Haha!
Bij een uitzend bureau houden ze voor je een potje achter met vakantie uren en dergelijke.
In een maand heb ik nu ... uur aan vakantie dagen en ... uur aan vakantie geld.
Nu wil ik graag uitrekenen hoeveel dat zou moeten zijn.
Hoe doe ik dat?
Dus hoeveel heb ik gespaard aan vakantie dagen en hoeveel heb ik gespaard aan vakantie geld.
Heb namelijk gevraagd of ik dat uitbetaald kan krijgen, dus wil ik natuurlijk even checken of het gaat kloppen.


Dat is volgens mij niet zo makkelijk precies na te rekenen. Als het goed is staat het bruto 'vakantiedagen/vakantiegeld tegoed' gewoon steeds op je loonstrookje. Er gaat dan nog zo'n 40 procent belasting af kan ik me herinneren.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 10:09

Het punt is alleen dat ik geen loonstrookjes krijg.
Dus vandaar dat ik het ook niet kan nakijken, maar wel wil weten of het klopt allemaal.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:11

Dan zou ik eerst maar om een loonstrookje vragen, misschien blijkt daar wel uit waar je geld naar toe gaat. Ik neem aan dat je altijd hetzelfde bruto uurloon krijgt, daar gaan weer diverse premies af en belasting. Dit valt niet zo te berekenen, daar hebben we een programma voor. Knipoog
Voor vakantie geld berekenen geldt hetzelfde. Je kunt het wel enigzins berekenen, maar dan moet je wel weten wat je tot nu toe bruto verdiend hebt.
Vakantiedagen is MEESTAL 25 dagen per jaar, als je fulltime werkt. Je bouwt ongeveer 2.08 vakantiedagen per gewerkte maand op. Wat je precies aan vakantiedagen opbouwt, staat waarschijnlijk wel in je contract.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:24

Ik snap niet dat je geen loonstrookje krijgt eerlijk gezegt, ga daar eens achteraan? Weet niet waar je werkt verder, maar de uitzendbureau's waar ik gewerkt had stuurden me iedere week strookjes.

Vakantiegeld... Brutomaandloon keer het aantal maanden dat je nog moet tot het eind van het jaar (wij krijgen het in mei, dus nog 7 maanden tot 31/12) keer 8%, dat is iig de 'normale' berekening. Of dat voor uitzendbureau's ook zo werkt durf ik je niet te zeggen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-04 12:27

Ik weet wat ik bruto verdien.

Ik weet ook hoeveel uren aan vakantiegeld en vakantiedagen. Het enige wat ik niet weet is hoeveel dat bedrag zou kunnen zijn. En dat bedrag wil ik even nakijken/uitrekenen, want ikwil het wel graag kloppend hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:30

Hoeveel uren aan vakantiegeld? Dat snap ik niet. Je krijgt, zoals Pervinco ook al zegt, 8% over je brutosalaris. Er gaat echter meer af aan premies, aangezien er geen gewerkte dagen tegenover staan. Bij het normale salaris krijg je voor bepaalde premies een franchise (soort korting) per gewerkte dag. Van vakantiegeld hou je netto over het algemeen nog minder dan de helft over.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 12:35

Klopt ja, dat was ik vergeten te zeggen: bruto vakantiegeld. Je moet er idd alle prmies nog over afdragen.

Holly, op je loonstrookje moet je ook de berekeningen voor vakantiegeld en -dagen kunnen terugvinden, evenals alle premies/precentages die je afdraagt. Als jij duidelijkheid wilt hebben zou ik toch achter die loonstrookjes aan gaan...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Googlebot, GrapeshotBot, Hanneke1989, Kim1300, Mo_Noah, MyWishMax, Naboo, Reusje0504, sinnekinne, Sjors__, Stybba, swatch, WithinYuuri, xPabloBokt en 60 bezoekers