waar heb jij je paard/pony vandaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

waar heb je je paard/pony gekocht?

Poll eindigt op

fokker
19 (100%)

Totaal aantal stemmen: 19


carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

waar heb jij je paard/pony vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 13:46

waar heb jij je paard/pony gekocht?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:51

Imker komt van een handelaar af. Maar hij was niet voor de handel, het was nl. het paard van de vriendin van de handelaar. Alleen was zij zwanger geworden en reed niet meer op Imker. Toen kwam ik toevallig in the picture en heb ik hem gekocht....
Mijn vorige paard heb ik ook via een handelaar, maar dat was me slecht bevallen. Imker daarentegen is een Godsgeschenk, ik ben heeeeel blij met hem en zou hem nooit weer verkopen...

Toos paardloos

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 13:56

Levi heb ik via internet bij de fokker vandaan gekocht. Een Ijslander x Welsh/Arabier denk je misschien niet aan als combinatie, maar hij is zo lief Lovers en heel veel mensen vinden hem erg mooi (en dat voor een bijna 2 jarige Lachen kan hij dus alleen maar mooier worden *LOL* )

Ik ben ook voor zijn uitstraling en karakter gevallen Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:00

Wietske hebben we niet gekocht maar gewonnen,de fokvereniging Ta it Bihald uit Garijp verloot elk jaar een 2 premie fries merrieveulen.
En 2jaar geleden waren wij de zeer gelukkige winaars,ik geloof het nu soms zelf nog niet eens,maar het is echt waar.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:02

Mijn antwoord staat er niet bij, ik heb Nuala via internet van een partikulier gekocht en Jack ook.
Volly heb ik van een vriendin gehad.

Ik koop liever van een partikulier want dan weet je meer van het verleden van het paard, maar dit is ook niet altijd zo hoor...


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:05

Indy heb ik bij de fokker vandaan, vraag me niet wat voor fokker, een goede was het niet Boos! Meer levend als dood, maar goed, dat verhaal is nu wel bekend.

Hoe ik aan Sefje kwam is een heel vreemd verhaal. Ik kreeg een email van de eigenaren van hem, een heel lang, zielig verhaal. Ik had ze gebeld, over hoe en wat, en dat ik het eerst met mijn Da wou overleggen(harry v/d Tuin en Andreas Vergos). Zij vonden het geen goed plan, maar ik heb toch doorgezet, ondanks dat ik hem nog nooit gezien had (zelf geen foto Bloos ). Die mensen stelden mij een ultimatum f ik kwam het de week erop halen, of hij ging naar de slacht, omdat ze geen maand stalgeld weer wouden betalen....tja, dan is de keuze niet zo moeilijk dus hebben we hem gehaald. In het begin kon ik Sefje wel schieten, nu gaat het gelukkig iets beter. En een nog grotere verassing is dat hij wsch helemaal geen attaxie heeft! Party!!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:18

Ik heb mijn vorige paard via een bevriende manege eigenaar gekocht.
Hij stond daar tijdelijk gestald omdat de eigenaresse er geen tijd meer voor had en werd daar door een vriendin van haar gereden.
Hij is nu verkocht en gaat volgende week weg.
Mijn 'aanstaande' paard ga ik zoeken bij een fokker of via internet van particulieren.
De merrie die ik rij voor mensen bij ons op stal komt ook van de fokker.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:36

Mijn paard komt via een handelaar. Ze is geimporteerd uit Canada, en is precies het paard van mijn dromen. Omdat je heel vaak rare dingen hoort van handelaren had ik er mijn bedenkingen bij dat ik haar via een handelaar kocht. Maar het is heel goed gegaan, en ik zou het ten allen tijde weer doen. Hij komt regelmatig bij ons op stal, is altijd zeer geinteresseerd in mijn paard, en herkent haar ook als ze in de wei staat. Kan hem alleen maar aanbevelen.

Je suis Charlie.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 14:44

Wij hebben mijn paard zelf gefokt. Helaas staat die optie er niet bij! Misschien een idee?

(de moeder van mijn paard hebben we van een particulier gekocht)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 15:16

bij mij zijn de bovenste 3 antwoorden van toepassing. Alleen niet van een kennis.

De hond is de betere mens

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:17

Wij hebben Nappie bij een fokker vandaan gehaald. Eigenlijk is het officieel een Falabella fokkerij, maar ze fokken af en toe een Lipizzaner veulen!

Rivjenn

Berichten: 4020
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:38

Rivjenn komt bij de Wildkamp vandaan, een soort Fjordenmanege in Wijk bij Duurstede.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:42

Rocky komt van bij een goede kennis van een tante en de andere pony van een vriend. En Maya, ja, die is er op een dag vanachter uitgefloept bij de ander pony. Tong uitsteken Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:49

Wij hebben Camilla gekocht van een handelaar in Apeldoorn.
Robin hadden we verkocht van een particulier.
En eerlijk gezegd vind ik bij een handelaar fijner!
Weet ook niet waarom maar ja haha.. Schijnheilig

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:05

MIjn paardje komt van een arabieren stoeterij.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:23

Joker komt van een manege en snuitje heb ik van een kennis gekregen.

17 mensen vinden dit leuk

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:06

Isabeau hebben we gekocht van een fokker in Oude Tonge en Fleur komt bij een particulier vandaan (ook via internet......).

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

claudiatje
Berichten: 151
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:07

brutus komt bij zijn fokker vandaan. zei fokt 1 of meer veulens per jaar. En de merrie's houd ze bijna altijd en brutus was een hengst.

groetjes claudia

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:11

We hebben 3 volbloeden zijn van een fokker of renstal (via veiling) gekocht. 2 paarden zijn via een handelaar gekocht. 1 paard via een manege die handelt in paarden en 1 paard via een kennis.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 18:26

van een hele goede handelsstal in Driebergen. ik heb altijd geroepen dat ik mijn paard van een particulier en niet van een handelaar wilde kopen, maar het is nogal raar gelopen Schijnheilig

ik heb er ook absoluut geen spijt van gehad!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:17

Mijn beide paarden komen bij een fokker vandaan Lovers

Galactica Wadim X Gemini

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:25

Van de handelaar en het is niet goed bevallen..
dus als ie verkocht is ga ik of via kennis of particulieren (via t internet) of via een fokkerij mn nieuwe horse zoeken.

..... leeg .....

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 20:38

Ik heb Cerise van een particulier gekocht.
Dat is me goed bevallen!
Ze is trouwens erg goed opgevoed, al snel verkeersmak gemaakt en ook trailermak.
Jammer genoeg is er niet dressuurmatig mee gereden, ze is deze zomer pas ingereden en er zat een rem en een stuur op haha. Thats it.
Ze loopt dus nog wat te 'zwalken' af en toe, de wendingen en overgangen gaan nog niet soepel, maar dat is begrijpelijk.
We gaan er lekker samen aan werken en ook een hoop buitenritjes maken, waar ze echt dol op is!
In ieder geval ben ik heel blij met haar 'achtergrond' omdat ze heel braaf is op straat, en lief is met poetsen enz.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:00

Mazzel komt bij een handelaar vandaan. Er stond in De Vondst een advertentie voor een andere pony, maar die was dus verkocht.. maar die man had nog een pony staan.. en ja.. dat was Mazzel Lovers
Die avond nadat mijn vader had gebeld zijn we meteen gaan kijken, want als we hem niet kochten zou hij die dag daarna naar een paardenmarkt gaan. Ik ben nog steeds heel blij dat we die avond zijn gaan kijken.. anders had ik nooit zo'n fantastische pony gehad.. Sigaar

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 21:00

Ik reed paarden bij een fokker.
1 van de jonge paarden die ik aan het inrijden was vond ik erg leuk, die hebben we gekocht en 3 jaar later hebben we zijn zusje er ook bij gekocht dus 2 via de fokker leuke is dat ik beide vanaf dag 1 ken.
Lodewijk nadat hij een paar uur oud was Hinke toen ze een halve dag oud was

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 43 bezoekers