Kattenvraagje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Kattenvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:02

Wie weet er hoelang een kat draagt Verward

Mijn bijna jaar oude kat is wat te vaak buiten wezen spelen, en word nu ineens wel erg dik Verdrietig Dus ik heb het vermoeden dat ze drachtig is. Wie weet hoelang zo'n dracht duurt?


En wie wil er nog een jong katje Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:04

zo poes, zo ....

Tong uitsteken

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:04

9 weken gemiddeld (en na dit nest gelijk steriliseren ?)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:05

63 dagen ongeveer

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:06

of aan de pil.....

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:09

De pil is een handige tijdelijke oplossing, maar de pil is wel kankerverwekkend. Ik heb mijn kat een paar jaar de pil gegeven omdat zij te oud was om te opereren zonder veel risico en op haar 18e is ze overleden aan kanker ....

Vanaf 6 maanden had de kat makkelijk al gesteriliseerd kunnen worden, beter als een nestje (sorry, is off topic, maar ik kom dagelijks in het asiel en ik word er een beetje moe van Boos! )

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:10

Klopt. Gelukkig stereliseren en castreren ze katten en poezen wel in het asiel. Zijn al klatten genoeg op de wereld die nog geen thuis hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:12

Zodra die kleintjes eruit zijn staat ze gelijk op de stoep van de veearts voor een sterilisatie, want lollig kan ik dit eigenlijk niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:13

SuperPepeijn schreef:
zo poes, zo ....

Tong uitsteken


Dat mocht wel weer eens tijd worden.... Scheve mond

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:14

Eerst maar eens afwachten of ze echt drachtig is. Misschienis ze schijnzwanger??? Of is ze toe aan een dieet!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:15

Pipo schreef:
Dat mocht wel weer eens tijd worden.... Scheve mond
Rolleyes

Ach gut

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:17

Niet om je aan te vallen, maar waarom heb je haar dan niet een half jaar geleden laten steriliseren ? Dan had je nu niet dit probleem gehad.

Straks geef jij 4 katjes weg (je bent vast wel slim genoeg om ze wel te ontwormen en in te enten voor je ze weggeeft Knipoog ), mensen hebben lekker een goedkoop katje, half jaar later weer allemaal zwangere katjes omdat zij geen zin hebben in de kosten van een sterilisatie, want ze wilden alleen maar een goedkoop katje.

Bij het asiel betaal je (bij ons) 40 euro voor een kat, veel mensen hebben dat er niet voor over maar vergeten dat het diertje geënt, ontwormd en gechipt is en dat het gratis 'geholpen' wordt zodra het oud genoeg is.

Hier heb jij nu niet veel meer aan Pipo, maar misschien andere mensen wel Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:21

Pingel schreef:
Eerst maar eens afwachten of ze echt drachtig is. Misschienis ze schijnzwanger??? Of is ze toe aan een dieet!


Nee het is niet het type kat om dik te worden, ze heeft duidelijk een buikje. En verder is ze zeer slank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:23

Craignethan schreef:
Niet om je aan te vallen, maar waarom heb je haar dan niet een half jaar geleden laten steriliseren ? Dan had je nu niet dit probleem gehad.

Straks geef jij 4 katjes weg (je bent vast wel slim genoeg om ze wel te ontwormen en in te enten voor je ze weggeeft Knipoog ), mensen hebben lekker een goedkoop katje, half jaar later weer allemaal zwangere katjes omdat zij geen zin hebben in de kosten van een sterilisatie, want ze wilden alleen maar een goedkoop katje.

Bij het asiel betaal je (bij ons) 40 euro voor een kat, veel mensen hebben dat er niet voor over maar vergeten dat het diertje geënt, ontwormd en gechipt is en dat het gratis 'geholpen' wordt zodra het oud genoeg is.

Hier heb jij nu niet veel meer aan Pipo, maar misschien andere mensen wel Scheve mond


Ze is nog niet eens een jaar oud. Sorry hoor.........maar volgens mijn veearts kun je pas steriliseren nadat ze een jaar zijn.

Alsof ik zit te wachten op jonge katjes, ik haal ze altijd uit het asiel, omdat ik het sneu vind voor die dieren.

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:24

Misschien dat je naar een dierenarts kan gaan. Hij kan kijken of ze idd zwanger is en wanneer ze ongeveer uitgeteld is!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:27

Dat verschilt per dierenarts, de meeste steriliseren vanaf 6 maand (in Amerika vanaf 8 weken, maar die zijn niet wijs Boos! ). Als deze kat ook uit het asiel komt hadden ze je daar kunnen vertellen wanneer de kat gestreriliseerd had moeten worden op hun kosten. En als je dat zelf te jong vind (6 maanden) had je haar vanaf die tijd aan de pil kunnen doen tot ze wel de juiste leeftijd had gehad, zo heb ik het zelf ook gedaan.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:29

Och arme, daar had mijn Fuzzy ook last van. Van zo'n uitpuilbuikje aan de achterkant.
Zie hier het resultaat:

Afbeelding

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:30

ahhhh ze zijn wel cute hoor pipo. als je ze ziet wil je ze vast allemaal houden. ik ken je grote bek, maar klein hartje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:30

Craignethan schreef:
Dat verschilt per dierenarts, de meeste steriliseren vanaf 6 maand (in Amerika vanaf 8 weken, maar die zijn niet wijs Boos! ). Als deze kat ook uit het asiel komt hadden ze je daar kunnen vertellen wanneer de kat gestreriliseerd had moeten worden op hun kosten. En als je dat zelf te jong vind (6 maanden) had je haar vanaf die tijd aan de pil kunnen doen tot ze wel de juiste leeftijd had gehad, zo heb ik het zelf ook gedaan.


Tja we zijn niet allemaal zo perfect als jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:31

SuperPepeijn schreef:
ahhhh ze zijn wel cute hoor pipo. als je ze ziet wil je ze vast allemaal houden. ik ken je grote bek, maar klein hartje.


Dat gaat helaas met katten niet op. Ik vind ze heel leuk en lief........maar 2 is meer dan zat.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:33

Pipo schreef:
Tja we zijn niet allemaal zo perfect als jij.


Daarom schreef ik ook: niet om je aan te vallen, maar als je dat wel zo voelt, zo is het niet bedoeld. Het ging mij meer om informatie geven naar andere mensen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:48

De DA hier zei dat een poes pas geholpen kan worden zo'n 2 weken nadat de kittens niet meer drinken.
Hier is poes dus inmiddels aan de pil en gaat binnenkort een middagje naar de DA...

De rest is al geholpen en de jonge katertjes gaan ook zo vroeg mogelijk om het sproeien voor te zijn.
De jonge poezen gaan voor de zekerheid ook bijtijds...

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:02

wij mochten onze poes pas helpen als ze 1 keer krols was geworden en daarna steriliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:37

Grappig, ik zat laatst te dagdromen over een kitten erbij...
Oeps, Puck kijkt heel boos nu.
Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 01:04

SuperPepeijn schreef:
ahhhh ze zijn wel cute hoor pipo.


Volgens mij kun je ze allemaal wel naar SP brengen Haha!

Groot bekkie, klein hartje *LOL*