toemba@work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

toemba@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 17:15

hier eindelijk wat foto's van mijn 4 jarige onder het zadel, hij is nu ongeveer een keer of 25 gereden.
op de foto's zit de dochter van onze staleigenares op mijn paard, zij rijd hem zo nu en dan.

stapfoto
Afbeelding

draf

Afbeelding

Afbeelding

klaarrrr

Afbeelding


Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:16

moet dit niet bij HAW? voor de rest: leuke foto's Lachen

-* Nightwish here I come... *-

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 17:18

jeetje, stom dacht dat ik hem daar neer had gezet...foutje Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:43

Leuk paard om te zine hoor en het gaat al best goed eh?

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:23

Fellor schreef:
Leuk paard om te zine hoor en het gaat al best goed eh?


mee eens


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:52

waarom rijd ze hem al met sporen als ie nog maar zo weinig is gereden? als ik vragen mag Lachen

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:55

ik vind best goed om jonge paarden met sporen te rijden,als ze niet reageren op een hulp kun je ze meteen even wakker maken.
en moet iedereen toch zelf weten,sporen zijn niks erg,alleen beetje extra hulp.

vind het er echt goed uitzien zeg!
beter dan dat ik hier soms op bokt zien hoe ze die jonge paarden bijeen trekken en weet ik wat.
ziet lekker ontspannen uit Lachen

mooi paardje trouwens!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:57

Het is een leuk beestje, lief koppie zit erop.
Maar ze moet wel haar hakken meer uit drukken zeker nu ze met sporen rijdt Knipoog Het ziet er goed uit, voor dat hij nog maar zo kort onder het zadel is

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:59

[quote="beautyfull_mickey"]ik vind best goed om jonge paarden met sporen te rijden,als ze niet reageren op een hulp kun je ze meteen even wakker maken.
en moet iedereen toch zelf weten,sporen zijn niks erg,alleen beetje extra hulp.

Inderdaad als de sporen op de juiste manier gebruikt worden is er geen probleem. Je ziet het wel veel vaker met (jonge) paarden die net onder het zadel zijn!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:10

ach, waarom sporen?Juist in die periode heb je de kans om het paard gevoelig voor het been te maken, zodat je bij de lichtste aanraking al genoeg hebt om het je paard te laten begrijpen.. Het is allemaal zo makkelijk zonder sporen!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:11

heel netjes en leuke paardje ook. Ik vind die oogje van je paard zoooo schattig ze heeft een vierkante ogen en betekend ook heel lief Bloos

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:16

Tulandro schreef:
ach, waarom sporen?Juist in die periode heb je de kans om het paard gevoelig voor het been te maken, zodat je bij de lichtste aanraking al genoeg hebt om het je paard te laten begrijpen.. Het is allemaal zo makkelijk zonder sporen!



Ja maar niet elk paard reageerd goed op je been, wat moet je dan als je wel een reactie krijgt met spoortje? Je helemaal lam gaan lopen trappen
(dan ben je pas verkeerd bezig) als je zoveel been moet gebruiken, voordat je een reactie krijgt is de kans groot, dat ze dood voor je been raken en dan ben je nog veel verder van huis. Kan je beter een klein spoortje pakken en een keer bij tikken als je geen reactie krijgt. Je moet natuurlijk niet de hele tijd die sporen er vol in zetten dat is ook niet goed.

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:25

Je moet een paard ook leren reageren op je been, samen met je stem, en natuurlijk moet je niet gaan trappen, maar het is een geleidelijk proces samen met je stem en dan langzamerhand meer been krijg je het paard gevoelig aan je been. Lukt dit niet, heb je dus iets verkeerds gedaan. Dan zou ik eerder de oplossing zoeken bij het longeren en dan weer gehoorzaak maken aan je stemhulpen, dan bij een spoortJE, die je later bij moeilijkere oefeningen waarschijnlijk veel meer nodig hebt dan bij een jong paardje.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:33

Zo, wat een supermooi paardje! Hij is al lekker gespierd, wat voor bloed zit erachter? Hij loopt ook al netjes.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 23:30

FunkyMirko schreef:
waarom rijd ze hem al met sporen als ie nog maar zo weinig is gereden? als ik vragen mag Lachen



omdat hij dan beter en flitsender aan het been is, hij word trouwens niet "met" sporen gereden, ze drijft doorgaans met haar kuit, reageerd hji niet word het nog een keer gevraagt, nog geen reactie..spoor erbij!

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 23:36

MISTRAL94 schreef:
Ja maar niet elk paard reageerd goed op je been, wat moet je dan als je wel een reactie krijgt met spoortje? Je helemaal lam gaan lopen trappen
(dan ben je pas verkeerd bezig) als je zoveel been moet gebruiken, voordat je een reactie krijgt is de kans groot, dat ze dood voor je been raken en dan ben je nog veel verder van huis. Kan je beter een klein spoortje pakken en een keer bij tikken als je geen reactie krijgt. Je moet natuurlijk niet de hele tijd die sporen er vol in zetten dat is ook niet goed.



mijn paard is nogal van de makkelijke, en doet geen pas harder dan nodig is, aan het begin is hij ook zonder spoor gereden, maar dan krijg je idd het probleem dat je te veel gaat zitten drijven en dat hij "dood" word voor je been, nu met een spoor erbij gaat het 10x beter, hij reageerd op het been wanneer ik dat wil.
als hij eenhalf uur gereden word, dan gebruik ik misschien 10 keer mijn spoor en verder niet.

maar ik ben niet meer na 10minuten helemaal verrot Knipoog

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 23:37

Gertruud1984 schreef:
Zo, wat een supermooi paardje! Hij is al lekker gespierd, wat voor bloed zit erachter? Hij loopt ook al netjes.


het is een Inspekteur x rex magna

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 23:40

Tulandro schreef:
Je moet een paard ook leren reageren op je been, samen met je stem, en natuurlijk moet je niet gaan trappen, maar het is een geleidelijk proces samen met je stem en dan langzamerhand meer been krijg je het paard gevoelig aan je been. Lukt dit niet, heb je dus iets verkeerds gedaan. Dan zou ik eerder de oplossing zoeken bij het longeren en dan weer gehoorzaak maken aan je stemhulpen, dan bij een spoortJE, die je later bij moeilijkere oefeningen waarschijnlijk veel meer nodig hebt dan bij een jong paardje.



je mag wel een keer komen rijden op hem hoor zonder spoorTJE, dan voel je precies wat ik bedoel! Haha!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 07:54

judithh schreef:
mijn paard is nogal van de makkelijke, en doet geen pas harder dan nodig is, aan het begin is hij ook zonder spoor gereden, maar dan krijg je idd het probleem dat je te veel gaat zitten drijven en dat hij "dood" word voor je been, nu met een spoor erbij gaat het 10x beter, hij reageerd op het been wanneer ik dat wil.
als hij eenhalf uur gereden word, dan gebruik ik misschien 10 keer mijn spoor en verder niet.

maar ik ben niet meer na 10minuten helemaal verrot Knipoog



Ja dat probleem ken ik helemaal Haha!
Die van mij is net zo geweest totdat ik inderdaad met een spoortje ging rijden nu is het goed. Ik ben van mening als je je sporen goed gebruikt, is er helemaal geen probleem om met sporen te rijden Knipoog Ik vind dit een goede oplossing beter dit, dan je paard dood voor het been want dan ben je nog verder van huis!

Maar dit gaat wel erg offtopic zo want volgens mij heb je deze topic niet geopend om de zoveelste discussie aan te gaan over sporen Knipoog

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:30

Heeey dat meisje is Ilse en zij is mn achternichtje of iets wat daarop lijkt, laten we het erop houden dat we familie zijn hahaha!!!!! Toevallig joh!!

Maar het ziet er netjes uit hoor, ga zo door zou ik zeggen OK dan!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:06

Mooi paardje zeg! Ziet er erg goed uit! Zn dekje staat m erg goed!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:42

Ziet er goed uit hoor, ik vind alleen die sporen wel erg lang. Zo te zien maakt ze er "goed" gebruik van op foto 1. Spoorgebruik bij jonge paarden vind ik prima, maar dan zou ik wel liever een wat meer uitgedrukte hak willen zien, om onterecht spoorgebruik te voorkomen.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:16

Ik snap de gedachte achter je spoorgebruik ook wel, alleen ik denk niet dat het de goede oplossing is, voor mij werkt het in ieder geval niet. Ik hoop bij jou wel!! Paard is zeker al goed volgroeid voor zijn leeftijd.

Nieky

Berichten: 73
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:31

Mooi paardje hoor. Ziet er al goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:48

Ziet er goed uit voor nog maar zo kort onder het zadel!
Mooi paardje trouwens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 17 bezoekers