Hoe moet ik haar rug losser maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Hoe moet ik haar rug losser maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 20:16

ik had hier bij [RT] Rijtechnische problemen al een topic staan over mijn verzorg paard ruby die na het dekken geheel andrs is terug gekomen...we zijn tot de conclusie gekomen dat het komt door dat de hengst te zwaar voor haar is gewest en nu last van haar rug heeft... heeft iemand goeie manieren om haar rug losser te maken? longeren..... Verward

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!



Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:24

Jah idd longeren met touwtjes of dubbele longe (alleen als je dat kunt). Als je dan weer gaat rijden veel figuren rijden waarbij ze dus met haar hele lichaam moet buigen.

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equi-Vita"'•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸
¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸Auteur van 'Van ruiter... naar trainer!'¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸

¸.•´*'•.,, .-:¦:-. ¸¸.•´"Equine osteopath EDO" '•.¸¸ .-:¦:-. ¸¸.•´*'•.¸

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 20:38

ja...dat dacht ik dus ook al!;)

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:02

ik ben onlangs naar een paardenfluisteraar geweest en daar was er een vrouw met een paard dat niet soepel was.
Die man is op dat paard gekropen en na vijf minuten was dat paard soepel.
Hij reed met dat paard hele kleine achten ( met de juiste binnenstelling etc.).
En een vriendin van me heeft dat uitgeprobeerd met haar verzorgpony en nu loopt hij 100 keer beter.

Als het niet zo duidelijk is met die achten, ik heb er een klein filmpje van op m'n digi maar het lukt me niet hem op m'n computer te krijgen.
Mail me anders maar eens!

. . .
. . .
. . .

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 21:10

ik snap wel wat je bedoeld maar ik zou graag dat filmpie willen zien! Pling maar je kon hem toch niet op de compter zetten? dus hoe moet ik dat filmpie dan bekijken?:?

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:20

Ja je kunt je paard proberen los te laten masseren of magnetiseren. Ik ga persoonlijk naar Marijke Boinck van Cherokee Horsetherapy (http://www.cherokee-horsestherapy.com/) maar wat je ook kunt doen als je erop zit. Soort slangenlijnen rijden (het idee dat je denkbeeldige pionnen op een lijn hebt staan en dat je daarom heen rijd) dat is heel goed om de rug los te maken.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:30

xCipaEnRubyx schreef:
ik snap wel wat je bedoeld maar ik zou graag dat filmpie willen zien! Pling maar je kon hem toch niet op de compter zetten? dus hoe moet ik dat filmpie dan bekijken?:?

ow sorry ik was verkeerd, ik krijg hem wel op m'n computer maar niet op het internet, misschien lukt het via email. Knipoog

. . .
. . .
. . .

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:39

Inderdaad longeren helpt goed. Ik doe enkel en alleen met een longeerlijn en het paard in een rustig tempo laten lopen, dan brengen ze hun hoofd naar de grond en zo worden de rugspieren losser!

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 01:07

Ik heb een cursus gevolgd met de dubbele longe, mn paard is er veel beter door gaan lopen en ik ben er erg tevreden over. Maar probeer dit niet zomaar te doen, neem liever lessen of ga op een cursus, leuk en leerzaam! veel gluk!

XxXxX van FloOr...

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:07

ik zou zeggen heel veel voltes, achten en slangevoltes rijden.. en dan lekker met dr neus over de grond en de juiste stelling.. dat schilt echt heel veel.. ik doe het ook als mijn paard vast zit.. tegenwoordig rijd ik haar standaard zo los! en dan is ze lekker soepel voor alle andere oefeningen!

Aut viam inveniam, aut faciam

Sjef

Berichten: 156
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: ZH / NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:06

Veel longeren met bijvoorbeeld een gogue en met rijden veel voltes en achtjes rijden. En zoals al eerder gezegd, lekker neusje eruit laten zakken.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:56

Wat bij mijn paard heel erg goed helpt is longeren met een losse bijzet of slof en dan veel korte tempowisselingen, gevolgd door ontspannng.
Dus in draf leker ontspannen laten lopen over d rug en dan vlot even een paar passen middendraf. daarnaa weer ontspannen. Dan overgangen draf galop en in galop weer een paar passen naar midden galop. na een paar passen gelijk met je stem weer helemaal terug naar ontspanning. Je laat je paard met deze oefeningen zijn achterbeen goed onderbrengen waardoor het zijn bekken kantelt en de rug rekt. Mijn paard word hier echt na 20 minuuten al heel erg los van en kan de hele bovenlijn ontspannen.
Misschein helpt het bij jou ook goed, succes.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

timeless
Berichten: 111
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:44

Nadat mijn paard was gekraakt, kreeg ik het advies van de veearts
om het paard aan de longe laag vast te binden en veel te galloperen.
Vooral op de lange zijde en dan in een flinke middengallop.
Het liefste naar het strand en dan een stuk voluit galloperen.
(Als een paard voluit gallopeerd komt hij lager bij de grond, hij moet zijn
rug hier maximaal "bollen". Vergelijkbaar als bij een kat/tijger)
Het is wel even doorzetten, want spierpijn is gegarandeerd.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:25

Ik zou goed uitzoeken wat nu precies de oorzaak is - als de hengst er scheef op is gesprongen kan er ook zijn dat het bekken van de merrie een klein beetje scheef is 'gezakt'. In dat geval zul je dus eerst de oorzaak moeten (via een kraker) verhelpen voor je weer aan het werk kunt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 40 bezoekers