[verhaal]samen een pony deden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

[verhaal]samen een pony deden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 22:03

veder gaan? leuk?

-------------------------------------------------------
Elise werd 's morgens heel vroeg wakker. In haar pj sloop ze naar beneden. Ze pakte 2 boterhammen, smeerde daar gauw pindakaas op en deed het brood in een zakje. Ze sloop weer naar boven en trok haar rijbroek aan en haar paarden t-shirt. Daarover trok ze een dikke trui, want het was nu wel koud. Daarna sloop ze de stal in en trok haar rijlaarzen aan. Ze wilde het hoofdstel van Tijsen pakken. Dat was de 14-jarige New Forest ruin van haar en haar zus, Martine. Maar het hoofdstel hing er niet. Raar vond Elise. Misschien het Martine het hoofdstel gisteren niet afgedaan? Wat dom! Maar Tijsen stond ook niet in zijn stal. Elise werd nu kwaad. Ze wist het heel zeker: Martine was met Tijsen aan het rijden.

Sinds ze Tijsen hadden, was er altijd ruzie wie heb mocht rijden. Om de dag zouden ze rijden en zondag had hij rust. Maar Martine reed nu in de M1 dressuur en moest vaker oefenen en vaker op wedstrijd. Maar Elise mocht nog wel buitenrijden, voor de lol. Zwaar stampend en kokend van woede ging Elise naar buiten. Bij de buitenbak stond haar moeder, en in de buitenbak reed Martine op Tijsen. Elise liep er heen. 'Mam! Het was mijn beurt om te rijden! Martine heeft gister een wedstrijd gehad, dus nu mag IK rijden, in het bos!' Zei Elise. 'Maar mam, zaterdag is er een belangerijke wedstrijd, en ik moet hard oefenen, je wilt toch wel dat ik win?' Zei Martine. 'Is dat zo Elise? Mag jij rijden? Nou Martine er nu af, anders geen wedstrijd!' Zei hun moeder. 'Maar mam....' 'Nee Martine, je weet de regels' Elise rende naar huis om haar cap te pakken. Ze deed hem op en klom op Tijsen.
'Heerlijk om zo te kunnen rijden in het bos. Gelukkig kunnen de pony's goed opschieten samen!' Zei Bionda. Samen met Elise reed zij altijd in het bos. Bionda had een ex-dravertje en kon heel hard draven. Tijsen probeerde hem dan altijd bij te houden in draf en dat lukte al aardig! 'Ik snap niet dat Martine elke dag in de bak wil rijden en dan heel hard trainen en trainen en dan bijna elke week op wedstrijd... Dat is toch niet leuk?' Vertelde Elise. Daar was Bionda mee eens.

'Mam schiet op, over 2 uur moet ik rijden. Tijsen staat al op de trailer en wacht tot ie weg mag! Snel een beetje graag!' Zei Martine.
'Rustig meid, je komt echt niet te laat hoor, het is maar een half uurtje rijden hoor!' Zei haar vader.
'Maar ik wil gewoon op tijd zijn! Kom we gaan!'
'Pap, zijn we er bijna? Ik verveel me!' Zei Elise. 'Waarom moet Martine elke week op wedstrijd?'
'Omdat ik in de M1 rij suffie. Nog maar 8 winstpunten en ik zit in en M2 en dan bijna in de Z, ik wordt net zo goed als Anky, en jij, jij wordt maar en dom klein ruitertje die alleen maar in het bos rijdt!' Zei Martine.
'In het bos rijden is veel leuker dan wedstrijden, met wedstrijden heb je alleen maar spanning en drukte, dat is ook niet goed voor de pony hoor!'
Verdedigde Elise zich zelf.
'Heyhey, niet ruzie maken jullie 2! We zijn eral, ga Tijsen maar uit laten.'
'Ahh al zijn vlechtjes zijn eruit! Dta moet Elise gedaan hebben! Ik heb nog maar een half uur, en dan moet ik in rijden! Onee!' Gilde Martine.
'Een half uur? Hoe lang wil jij inrijden? Een uur? Is dat niet een beetje... lang?' Zei haar vader.
Maar Martine hoorde hem niet, ze was al bezig met vlechten samen met haar moeder...
--------------------------------------------------------
Let aub niet op de taal/typ/spellings-foutjes... Maar moet ik veder gaan?

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!


_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:08

jaa meer meer meer..
ik vind hem geweldig..
wacht op meer Knipoog


stofvlieg

Berichten: 300
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: A'doorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:18

JA GA VERDER
egt leuk verhaal

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:32

Verder gaan! Ontzettend leuk. Ik neem aan dat 'pj' pyama is?

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:39

Ja leuk verhaal meer meer meer

(heb je teveel zoop gekeken ofzo Tong uitsteken Elise en Bionda)

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:12

Leuk verhaal! Dusse, verder schrijven! Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:47

Leuk verhaal hoor!!!

BoOo

Berichten: 1061
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:20

echt leuk! ben benieuwd naar de rest

Clown Hobbelende Vosjes Pester #57 Clown
* Holly is mijn Schatje *

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 18:04

Kheops"]
Ja leuk verhaal meer meer meer

(heb je teveel zoop gekeken ofzo Tong uitsteken Elise en Bionda)
[/quote]

Schijnheilig

[quote="anafflope schreef:
Verder gaan! Ontzettend leuk. Ik neem aan dat 'pj' pyama is?


RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:22

Leuk verhaal hoor! Verder! Haha!

.

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:54

whiii.. cool man :p

==>vrijDag 06-08-04 naarr Spanje! (peñiscola) en 17-08-04 weerr truG met de dus!<==

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:58

Erg leuk
(Heb vroeger trouwens wel dergelijke verhalen in de Penny gelezen, maargoed)

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 20:06

'Okee, nu gaan we over tot de pony's in de M1, de 3de prijs gaat naar.... Sasha op Rikki! De 2de prijs gaat naar... Annet op Blue en de eerste prijs is voor.... Melanie op Pretty!'
'Wat ik heb geen prijs, wat erg! O, straks heb ik geen winstpunten, allemaal Elise haar schuld, zij heeft de vlechtjes eruit gehaald!' Schreeuwde Martine.
'Wat? Echt niet! Hij zal ze er wel uit hebben geschuurd, pas maar op, straks blijft er niks meer van zijn manen over!' Verdedigde Elise zich zelf.
Martine draaide zich chagerijnig om en ging uit het raam kijken.

Elise maakte net de singel op het laatste gaatje en liep met Tijsen uit de stap, op weg naar buiten.
'Dankje wel dat je Tijsen hebt opgezadeld! Ik ga nu rijden, dus ga maar weg!' Loog Martine.
'Echt niet! Ik mag, jij hebt gister gereden, dus nu is het mijn beurt!' Zei Elise.
'Nee ik mag rijden, want jij rijdt buiten, straks krijgt hij nog een iets aan zijn benen!' Gilde Martine..
De meiden hadden het niet door, maar Tijsen was ondertussen weg gelopen en stond een eindje veder op te grazen.
'Tijsen is weg!' Gilde Elise als eerste.
'Ja vast, dan is het jou schuld, stomme pony' Zei Martine.
Elise pakte hem en klom op ijn rug. Snel draafde ze van het erf. Daar draaide ze zich om een stak haar tong uit naar Martine.

'He heerlijk zo rijden in het bos. Weet je? Martine wou weer rijden! Erg he? Ze denk ook alleen maar aan rijden en rijden, en ze voert en mest Tijsen niet eens...' Zei Elise tegen Bionda.
'Nee? Ach, wat zielig voor haar, hoe weinig kun je van paarden houden zeg! Maare, zullen we gaan galoperen?' Zei Bionda.
Het was een lekkere galop en de pony's ging ook niet racen. Ineens struikelde Tijsen en Elise viel er met een koprol over zijn hoofd af. Ze stond ook meteen overeind. Bionda had eerst niks door, maar toen haar paard langzamer ging kreeg ze het door. Ze keerde om en reed naar Elise die ondertussen alweer stond.
'Hij, hij, hij, Tijsen is kreupel, kijk zijn been ik heel erg dik, onee!' Elise barste in snikken uit. Bionda stapte af en ging naast haar staan.
'Rustig maar, ik heb mijn mobieltje bij me en bel mijn vader wel, hij komt ons wel halen met de trailer' Zei Bionda
'Maar maar, Martine gaat heel erg boos worden, ze heeft binnenkort weer een wedstrijd onee...' Vertelde Elise.

'Zie je wel dat buitenrijden gevaarlijk is, nu kan ik geen wedstrijd rijden, wat ben jij een stommert!' Schreeuwde Martine.
'Ga naar je kamer Elise, het is jou schuld, nu moet Tijsen een maand lang rusten en we moeten een hele dure dierenartsrekening gekregen, ga naar je kamer, je bent geen paard waard!' Zei haar vader.
'Maar ik kon er niks aan doen, het was een ongeluk..' Probeerde Elise uit te leggen.
'Nee, ga naar je kamer, anders verkoop ik hem!' Zei haar vader.
Elise ging naar haar kamer en barste daar in snikken uit, ze wist nu al dat ze niet voor Tijsen mocht zorgen en dat Martine het zou doen, maar als zij het zou doen, zou die nooit beter worden!

--------------------------------------
Spannend? Tong uitsteken

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 20:08

Leo_ke schreef:
(Heb vroeger trouwens wel dergelijke verhalen in de Penny gelezen, maargoed)


Bloos

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

MoonWencke

Berichten: 5453
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:12

Ik vind dit helemaal geen leuk verhaal meer! Het is helemaal niet eerlijk voor Elise! Huilen


Knipoog Vervolg! Vervolg!

.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:20

Meer!!!

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:21

LauEef schreef:
:o


Niets bedoeld met het Pennyfenomeen, zo erg penny is het niet Ik bedoelde gewoon dat ik het wel eens in de tijdschriften heb zien staan Lachen

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 08:19

Leo_ke schreef:
Niets bedoeld met het Pennyfenomeen, zo erg penny is het niet Ik bedoelde gewoon dat ik het wel eens in de tijdschriften heb zien staan Lachen


ik heb het niet uit de penny, maar ik had het idee van het zelfde verhaal al eens eerder gezien, maar nu schrijf ik het lekker in mijn eigen woorden Lachen

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 10:06

Klop klop.
'Wie is daar?' Vroeg Elise.
'Je moeder, doe de deur open!'
Elise kwam uit haar stoel en deed de deur van het slot.
'Wat is er?' Vroeg ze.
'Ik heb net met je vader gepraat en we hebben samen besproken dat jij, omdat het jou schuld is, Tijsen beter moet maken.'
Elise was helemaal opgelucht, nou zou hij nog wel beter worden. Ze ging gauw naar beneden en belde de dierenarts, hij zou er zo aan komen.

'Nou dame je hebt geluk gehad, hij moet maar 6 weken rust hebben, je moet 4x per dag zijn been afspuiten met koud water en 2 keer per dag 20 minuten stappen, over 4 weken mag je met terug bellen zodat ik kan komen kijken!' Vertelde de dierenarts.
Elise gaf een dikke zucht, wat een opluchting.
'Mag hij wel in de wei?' Vroeg nog even.
'Nee meid, want als hij zich zelf bezeert wordt het nog erger.' Zei de dierenarts.

Het ging een hele poos goed. Martine was heel erg chagerijnig omdat ze niet kon rijden en omdat Elise voor Tijsen mocht zorgen.
Op een morgen zaten ze met z'n allen aan het ontbijt.
'Waar is Martine eigenlijk?' Vroeg Elise.
'Die is op Tijsen aan het rijden' Antwoorde haar moeder.
'WAT? Dat kan nog helemaal niet, nou duurt het nog langer voor hij beter wordt!' Schreeuwde Elise en ze rende naar buiten. En ja hoor, Martine zaten in het zadel met een kreupele Tijsen.
'Hij zou beter worden zei jij!' Gilde Martine. 'Maar dat stomme beest is nog steeds kreupel!'
'NIets, hij werd juist beter en nou ga jij rijden en nou is hij weer kreupel! Stommert, nu kun je nog langer geen wedstrijden rijden en het is JOU schuld!' Gilde Elise terug.
Ineens voelde Elise een hand in haar nek, die haar terug trok.
'Je moet je niet met Martine bemoeien, ze weet echt wel wat ze doet!' Zeo haar vader.
'Echt niet! Nee, laat haar niet rijden, zo wordt hij alleen maar erger kreupel, alsje blieft, toe nou!' Gilde Elise.
'Hou je mond kind, ze weet wel wat ze doet, want zij rijdt al in de M1 en jij rijdt helemaal geen wedstrijden, en trouwens, jij reed ookal op hem! DUs kan zij er ook op rijden' Zei haar vader.
'Echt niet, ik reed niet op hem, ik stapte op hem, want dat moest van de dierenarts en als zij nu gaat rijden, dan...'
'HOU JE MOND DICHT! En nu naar je kamer, en ik wil je niet meer zien!'
Met tranen die ove rhaar wangen stroomden ging Elise naar haar kamer. Het was niet eerlijk. Ze trokken Elise voor...

--------------------------------------------------
Nou mogen jullie lekker wacht op het volgende deel Tong uitsteken (het volgende deel gaat niet weer zo hoor, maar anders) en ik weet het dta langdraadig wordt door dat de 2x keer ongeveer het zelfde is.. (maar dit was ff belangerijk)

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:20

LauEef schreef:
Met tranen die ove rhaar wangen stroomden ging Elise naar haar kamer. Het was niet eerlijk. Ze trokken Elise voor...


volgens mij moet het zijn.. ze trokken Martine voor Knipoog

Maar meer meer meer Haha!
*volgt het topic met spanning Knipoog*


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:58

super even zo'n verhaal
*volgt dit toppic ook met spanning*

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 17:25

madie88 schreef:
volgens mij moet het zijn.. ze trokken Martine voor Knipoog

Maar meer meer meer Haha!
*volgt het topic met spanning Knipoog*


whaha ja idd

ik ga zo nog ene vervolg schrijven, moet even inkomen Lachen

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:52

LauEef schreef:
whaha ja idd

ik ga zo nog ene vervolg schrijven, moet even inkomen Lachen

Ja doen! Meer! Haha!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:53

meer meer!!
Haha, dit is echt een grappig verhaal!!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 21:28

Die avond sloop Elise naar beneden. Heel stil, want anders hoorde haar ouders haar. Ze liep naar de telefoon en nam het nummer van de dierenarts mee.

De volgende morgen zat Elise nog steeds op haar kamer. Ze pakte haar mobiele telefoon en drukte het nr van de dierenarts in.
'Hallo met de dierenarts, met wie spreek ik?'
'Met Elise, okee, je moet me beloven dat je tegen niemand zegt dat ik je gebeld hebt'
'Ja hoor meid' beloofde de dierenarts.
'Nou, Tijsen is nog kreupel, maar nou gaat Martine nog steeds door rijden. Dus ik heb eigenlijk besloten om met Tijsen weg te lopen, weet jij nog een goeie plek waar wij samen kunnen blijven en verstoppen?'
'Maar meidje toch! Weet je wel wat je zegt? Ik zal wel bij jullie langs komen en vertellen dat Martine niet mag rijden omdat het dan..'
'Nee, ik heb besloten, alsjeblieft vertel me waar ik kan blijven!'
'Okee meid, ik bel je later nog wel als ik iets gevonden heb'

De hele middag zat Elise niks te doen op haar kamer. En toen bedacht ze iets. Haar kamer lag aan de kant van Tijsens stal. Als ze nou eens uit het raam klom, en dan de stal in ging? De huiskamer en de keuken lag aan de andere kant.. Elise waagde het, ze deed haar raam open en liet zich zakken op het dak. Daarna klom ze van het dak in de stal.
Tijsen had helemaal geen hooi. Hij keek heel zielig. Elise gaf hem flink hooi en stro. Ze wilde net de stal uit gaan, maar toen hoorde ze de deur open zwaaien.
'Hallo Tijsen, we gaan rijden, hoe vind je dat?' Glamde de stem van Martine door de stal. Elise klom gauw achter de hooibaal die daar gelukkig net stond.
Ondertussen had Martine het zadel en hoofdstel gepakt. Ze stapte de stal in en gooide het zadel op Tijsen zijn rug.
'Stom beest, doe je bit in!' Zei Martine. Met ene hoop gepor en gesjor ging het bit in zijn mond. Daarna leide Martine Tijsen naar buiten. Elise klom snel weg daar en klom weer op het dak haar kamer in. Gelukkig, niet betrapt.

Elise zat alweer een poos in haar kamer. Ze had een oud paardenboek te voorschijn gehaald en zat die nu te lezen. Biep, biep biep, tuut, biep tuut, daar mobiele telfeoon ging. Ze pakte hem op en keek wie belde. Het was de dierenarts. Snel nam ze op. 'Hallo?'
'Ja ik heb een plekje gevonden....'

Die nacht, heel laat, had Elise 2 oude zadel tassen gevonden. In de ene deed ze ene zak vol brood en een pot pindakaas met veel cola, en in de andere zak deed ze heel veel biks. Ze ging naar stal en zadelde Tijsen op.
'Het spijt me dat je nog een keer moet lopen Tijsen, maar we gaan tijdelijk.. ehhh op vakantie. Je moet heel erg goed mee werken, okee?'
Het was net op Tijsen ja knikte. Elise legde nog een briefje neer en steeg toch op. Zachtjes ging ze weg....

Hallo mam, pap of Martine.
Ik ga even tijdelijk weg. Maak je geen zorgen, met mij en Tijsen gata alles goed. Ik zal jullie soms en misschien wel bellen. Ik kom binnenkort weer terug, moet nog wat regelen.
Groetjes Elise.

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers