Wie woont er in Noordwijk en.....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-01 18:53

wie toevallig weet waar je een paard kunt huren voor 2 of 3 dagen. Wij gaan namelijk in de mei vakantie naar Noordwijk en zouden eerst onze pony meenemen maar ivm MKZ is dat dus nie zo verstandig. Maar aangezien ik wel wil rijden en graag wel in mijn eentje wil, niet in zo'n manegegroep....

Ik hoop dat iemand iets weet?!?!?!?

Groetjes Mare


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 21:59

Hoi, ik ben daar dus wel redelijk bekend. Maar wat ik me afvraag, waarom neem je je paard niet gewoon mee?? Je kunt hem toch bij een van de manege's daar zetten en het vervoersverbod is ook weer opgeheven dus ....
Maar goed, even over dat paarden huren. Dat wordt dus echt niet gedaan in deze omgeving. Op zich is dat voor jou natuurlijk wel jammer maar ik vind het wel goed van de manege's in deze buurt. Ze weten tenslotte nooit aan wie ze hun paard meegeven en of je er wel verantwoordelijk mee omgaat.
Buiten dat moet je ook nog even denken aan dingen als drijfzand, wat de begeleiders van buitenritten eerder zien dan jij, als je nog niet vaak aan het strand geweest bent.
Dus ik denk dat je toch met groepen daar mee zult moeten rijden.
Ik vind zelf manege Smit 1 van de betere maneges, zij zijn erg goed voor de paarden en dat is wel belangrijk. Als je een tel.nr. wilt weten moet je het maar even melden dan zoek ik dat voor je op.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 08:30

Ik heb weleens een buitenrit gemaakt bij manege Bakker (geloof ik) in Noordwijkerhout, was erg leuk.
Maar ik geloof niet dat je paarden kan huren daar, er gaat altijd begeleiding mee.
Groetjes Petra

:evaw:

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:43

vervoersverbod opgeheven?
Das toch alleen in delen van het land? Ik mag namelijk nog steeds het erf niet af te paard of aan de hand.
Trailers vervoeren zonder iets erin is hier ook nog verboden mijn vader wou een nieuwe bank ophalen met de trailer mocht niet... De meesten mogen ook niet naar hun paard toe.Dus ik denk dat het er heel sterk aan ligt in welk gebied je op dit moment zit.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 11:48

Nimber, hoe zit t dan bi jullie met mestwegbrengen??? want gerald had afgelopen week wel weer een aanhanger met mest weggebracht, eerder mocht t niet namelijk maar nu wel weer. eigenlijk moeten er nu nog iets van 3 of 4 aanhangers weg maar dat staat zo aso he....

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:03

we hebben een hele grote mesthoop. en dat gaat normaal op eigenland wat nu niet meer mag maar we hadden voor de MKZ gelukkig al een boel uitgereden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:04

ow dat scheelt gelukkig!!! wij hebben nu achter de stallen een mesthoop (illegaal Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed )

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 12:54

Ja dat ligt er inderdaad aan waar je woont en wij wonen in Doetinchem, wij mogen wel met de trailer op pad maar moeten alles, van de trailer tot de pony ontzettend goed ontsmetten, nou dat wilde we eerst nog wel doen maar toen hebben we 'ns rondgevraagd en het was wel een risico omdat er al verschillende rondreizende paarden naar de slacht zijn gebracht omdat de regels zoveel veranderen en weten sommige het nog niet, dan kun je je paard inleveren. Dat zal nu niet meer zo streng zijn omdat de regels nu niet meer zo veel veranderen. Maar daar komt ook nog eens bij dat als we in Noordwijk zijn en er breekt hier MKZ uit kunnen we dus niet meer terug. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 14:54

Hoi Fadima, er worden hier inderdaad nergens paarden verhuurd zonder begeleiding, maar er zitten genoeg maneges waar je je eigen paard voor een paar dagen kunt stallen. Smit, Jonker, Meeuwenoord (zie telefoonboek)
Ik zou je eerder Noordwijkerhout aanraden, daar kun je ook heerlijk de bossen en het duingebied in.
Misschien kom ik je daar wel een keer tegen. Als je twee 'cowboys' tegenkomt, 1 op een grote vos en 1 op een Fjord, dan zijn wij het!

Groetjes en tot Bokt!

Sonja

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 22:27

En als je een grote donkere ziet die in de kont van een ander paard kruipt dan is het Fitz!!!! Party!! Party!!
Ik denk dat ik dit weekend nog wel een buitenritje ga maken. Kijk anders even bij de foto's op het plaatjesforum, dan kun je hem herkennen als je hem tegenkomt.
Manege Smit zit trouwens in Noordwijkerhout, je gaat bij hen inderdaad een stuk door de duinen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 22:33

Of zie usericon van Fitzroy... *LOL* *LOL* *LOL*das ook Fits... Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers