GEEN linkerstelling!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

GEEN linkerstelling!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 19:47

help!!!
Mijn paard heeft heel veel moeite om stelling aan te nemen op de linkerhand vooral in de galop maar ook in de draf gaat het steeds moeilijker? Wie heeft er goede tips?

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:05

veel longeren op de linkerhand zodat die kant lekker los wordt!

succes!;)

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:39

Ja veel longeren op de linkerhand is een goed begin. En probeer met rijden veel af te wisselen door op de linker en rechterhand te rijden.
Zo worden ze ook wat soepeler. Maar maak het hem niet moeilijk door veel op de linkerhand te gaan rijden. Wissel vaak af.

ezzie996

Berichten: 61
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: maasland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 21:25

ik longeer nu 1 x in de week maar dat ga ik maar opbouwen naar 2 x.
Maar eerst krijgt hij volgende weeek een week rust omdat ik op vakantie ga.Misschien doet dat ook wel goed.
bBedankt voor de tips!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:17

Die van mij heeft het ook. Ik krijg het een beetje voor elkaar om de binnenhand iets naar voren te doen en de buitenteugel eraan te houden. Ook flink met je binnenbeen drijven. Hij moet tenslotte om je binnenbeen heendraaien. (Uiteraard moet je wel contact houden met je binnenteugel, anders gaat hij nog erger naar buiten kijken.)
Of op de hoefslag als je op de linkerhand rijd, hem even naar binnenstellen en vervolgens weer recht stellen.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:31

gewoon veel figuren maken zodat ie lekker los wordt aan allebei de kanten! en wat de andere al zeggen niet alleen maar op de linkerhand rijden, dat is ook neit goed! *LOL*

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:42

Zorg dat je paard rechtgericht is. Als je paard een korte kant heeft, waarschijnlijk rechts in dit geval, zul je die op moeten gaan rekken bij opwarmen. Alleen een rechtgericht paard kan in beide kant buigen en zal zich daardoor gelijkmatige aanleuning gaan opzoeken waardoor hij weer zal gaan ontspannen.

Black_Angel
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:32

heyz!
bedankt voor jullie antw. want bij mijn verzorgpaard is het ook het geval dat links veel minder soepel is dan rechts met als gevolg dat ze telkens naar binnen valt in de galop en niet naar links wil inbuigen en schouder binnenwaarts wil doen dan gaat ze schouder buiten waarts doen.
thanx

JoMoos
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:02

Mijn GOUDEN tip: kijk eens op www.hoefkatrol.com!!! Echt doen hoor, daar wordt alles uitgelegd over scheef zijn van paarden en rechtrichten!!

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:15

jah van mij ook een opmerking wat veel mensen vergeten!
als een paard naar links (of rechts) geen stelling geeft, of moeite heeft met de buiging, betekent dit dat het paard moiete heeft met het oprekken van zijn (in dit geval) rechterhalsspieren! een tip erbij, zet hem vooral niet vast met het longeren!!!!!! geef hem wel de ruimte!! tuurlijk kan je hem wel longeren met hulpteugels maar zorg ervoor dat hij zijn rechterkant niet vast kan zetten! want dan wordt het alleen maar erger!! veel succes!

xxx RaichuHollow