hangt op linker teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

hangt op linker teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 19:24

wat doe je als je pony hangt op de linker teugel?
help mij aub! *LOL*



friespaard
Berichten: 28
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:35

trek aan de rechter

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:00

Je kunt kneepjes geven op je linker teugel.
Steeds los vast..los vast...(niet trekken)
Op het moment dat jij een kneepje geeft met je linkerhand, drijf je tegelijkertijd aan met je linker been. Succes

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:09

friespaard schreef:
trek aan de rechter


misschien heel banketstaaf maar van alle berichten dat ik gelezen hebt van jouw van je erg hard handig... je hoort niet in een paard zijn mond te trekken en ook niet met slof en allelei dingen te rijden.. sorry Bloos!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:09

banketstaaflig ????????????????? was dat nou weer>? ik bedoelde banketstaaf...Verward geen iedee waarom er banketstaaflig uitkwam:?

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:10

hea als ik banketstaaf zeg komt er banketstaaflig te staan:?

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:10

vaaag als ik banketstaaf probeer te zeggen komt er banketstaaflig te staan:?

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

friespaard
Berichten: 28
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:11

xCipaEnRubyx schreef:
misschien heel banketstaaflig maar van alle berichten dat ik gelezen hebt van jouw van je erg hard handig... je hoort niet in een paard zijn mond te trekken en ook niet met slof en allelei dingen te rijden.. sorry Bloos!


Neem maar van mij aan dat dit erg goed werkt.

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:12

het zal wel....

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Woodstock

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:29

Met je linkerteugel een keer een flinke ophouding maken en flink been geven, zodat ie als het ware schrikt en zijn hoofd omhoog doet, als wat lautjuh zegt niet werkt, maar eerst dat van lautjuh dus probere.

Cipa lastig he die stomme computers Lachen

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:41

ja het was echt raar hoor woodstock! Knipoog ik wou L U L L I G typen maar er kwam telkens een vaag woord.. DAT KOMT OMDAT HET WOORD: L U L er in zit en daar maakt hij zelf banketsslaaf ofz iets van ahaha Pling

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:46

Dat heet boktcensuur. En het is trouwens banketsTaaf en je hebt voor andere scheldwoorden ook van die woorden.

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:12

o..ja dat wist ik niet ahah maar ik wou helemaal geen scheldwoorden gebruiken ik wou gewoon et woord: l u l l i g typen maar ja...

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:28

We snappen je cipa Haha!
Het is al duidelijk!!!
En we weten dat het goed bedoelt was!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:14

Ik ben het niet met je eens friespaard. Je moet absoluut niet trekken!! Je vergroot de kans dat het paard terug gaat trekken omdat hij zich onprettig voelt. En met slof rijden, tja daar kies je zelf voor. Ik denk dat elk paard zonder moet kunnen, alleen de ruiters denken soms niet zonder te kunnen. (Zo denk ik erover.)

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:27

Ben ik met je eens!
Slof vind ik alleen een extra hulpstuk voor als ze in een hoge klas lopen.
Een meid waarvan ik les krijg rijd m1 en die gebruikt em zodat ie net even dat beetje extra buigt! anders vind ik een slof overbodig!

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:35

Ik vind zelfs dan een slof niet nodig. Elk paard kan zonder, daar ben ik van overtuigt. Ikzelf kies nooit voor die optie. Maar als iemand hem heel goed gebruikt (dus op de goede manier) dan heb ik er niet zoveel op tegen. Maar toch hou ik het liever naturel!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:08

ahaha zo iets wilde ik ook zeggen mooi dat jullie mij begrijpen! Pling

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:10

Haha!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:18

Probeer het gewicht op beide teugels eens gelijk te houden, waarschijnlijk loopt je pony nou iets scheef. (Maak je daar voorlopig even geen zorgen over ) Zorg eerst dat hij op z'n eigen 4 benen gaat lopen. Dus voorwaarts en soepel maken. Veel voltes, slangevoltes, achtjes e.d. Langzaam aan hem iets rechter proberen te stellen.. niet met je teugels maar met je benen. Zelf goed in evenwicht zitten en hem stukjes recht stellen. Op alle mogelijk lijnen (stukje A-C lijn dan kan heeft hij minder hulp van de bak rand en kan je beter voelen of hij ook echt recht gericht is. ) O ja, en bespreek het met je instructeur Haha! Succes ermee!

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:03

mijn instructrice heeft hier een andere oplossing voor, wat bij Opium wel werkte: teugel die hij vast pakt helemaal los laten, ophouding geven op de teugel die hij niet aanpakt en voorwaarts rijden. Dit loopt niet prettig, waardoor hij zichzelf weer recht zou moeten maken

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:11

Ik gebruik een combinatie van wat Britty en Evelijn zeggen. En ik moet zeggen dat werkt ontzettend goed. Het heeft gewoon te maken met je de rechtheid van je pony. Zorg dat je boven het zwaartepunt gaat zitten en gaat voelen wat ze doet. Je moet je dan zelf afrvagen : Wanneer breekt ze uit?; Wanneer loopt ze onder me vandaan? e.d. Als ze dit doet, dan corrigeer je dat in eerste instantie met je benen en hou je gelijke druk op beide teugels. In het begin zal dit erg moeilijk zijn,omdat je geneigd bent om de kant die je pony vastpakt ook zelf meer vast te pakken. Lukt het corrigeren niet met je been dan gebruik je ietsjes je teugel, maar zorg dat je contact en aanleuning houdt. Als je dit kunt en je pony breekt niet meer uit e.d. dan zul je merken dat je met meer impuls kunt rijden en dat ze ook beter aan de teugel gaat lopen. Het heeft dus allemaal met elkaar te maken.

Belangrijk is dat je geduld hebt en niet boos wordt.

Succes ermee

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:20

Milkaatjuh schreef:
Ik ben het niet met je eens friespaard. Je moet absoluut niet trekken!! Je vergroot de kans dat het paard terug gaat trekken omdat hij zich onprettig voelt. En met slof rijden, tja daar kies je zelf voor. Ik denk dat elk paard zonder moet kunnen, alleen de ruiters denken soms niet zonder te kunnen. (Zo denk ik erover.)



Ben ik het helemaal mee eens wat ik ook wel eens doe dat is eigenlijk heel erg fout gewoon de teugels een keer meegeven, als ware kukelt die an als een gek op de voorhand eigenlijk is dat niet goed maar sinds die tijd hangt die niet meer en ben ik er nu mee bezig om hem een beetje op te rijden Lachen Gaat nu super loopt lekker ontspannen maar dat doe ik alleen als die dan niet op mijn been of wat reageert... Want anders is het jou fout! als je begrijpt wat ik bedoel

www.dressuurstalseren.com

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 20:54

ik ben het ook volledig onneens met friespaard!!! danku voor de andere reacties!!!

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:14

Kimpjeuh nog veel succes met de pony. Je zult het er vast wel uitkrijgen!! Knipoog Haha!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 58 bezoekers