ik doe een beroep op jullie....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

ik doe een beroep op jullie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-02 00:55

Waarvoor kan ik niet precies zeggen, maar wat zijn niet te moeilijke oefeningen/figuren die in een dressuurproef passen, en door een meisje van 7 (wat redelijk kan rijden, maar nog wel in de categorie beginner valt) kan rijden met honey?
Mensen help me, ik zit echt zonder inspiratie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 01:03

De proeven 1 en 2 voor A/B pony´s klasse B in het proevenboekje (blz 58 en 60)misschien?
Er zit geen gallop in en het zijn makkelijke figuren.


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 08:05

Volte, gebroken lijn, van hand veranderen, slangenvolte met 3 bogen, afwenden. En dan komen we in de catagorie wat is moelijk voor dit meisje, want we kennen dr verder niet. Ik hoop dat je hier wat mee uit de voeten kunt.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 09:55

AB proefjes, of bixie proefjes.
Zit geloof ik geen galop in.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:31

je kunt bij de KNF site ook de bixie proeven er vanaf halen, deze zijn echt voor beginners en totaal niet moeilijk, er zit helemaal geen galop in ... succes rianne

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:43

Op allerlei manieren van hand veranderen (door een S, afwenden op de korte of de lange zijde, van hand veranderen over de diagonaal, slangevolte, halve acht)
Een grote acht zal ze ook vast wel kunnen rijden (als je twee voltes kunt, kun je ze ook wel aan elkaar plakken)
En verder veel overgangen: van stap naar draf, van draf naar stap, van stap naar halt, etc.
Succes!

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 11:01

Linksomkeerd, rechtomkeerd....recht oversteken en dan in het midden halthouden, daarna wegdraven of stappen, van de a naar de c recht oversteken. pff nog meer? Misschien kun je met pionnen ook leuke dingen doen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 11:56

En wat kinderen (volwassenen trouwens ook) meestal heel leuk vinden, is om ze echt precies op de letter opdrachten geven, met daarna iets om te tellen.
Klinkt vaag, dus even een voorbeeldje:
Vanuit draf: precies bij A in stap, precies tien pasjes stappen en daarna weer draven.

Of op een slangevolte met drie bogen (als ze die eenmaal prima beheerst) overgangen laten rijden op het moment dat ze de A-C lijn kruisen (helpen door pionnen neer te zetten).

Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Lynn_Nikita en 122 bezoekers