Zoooo blij!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 03:36

Vandaag is het eerste kuikentje uit het ei gekropen Party!! Party!! Na twee mislukte nesten is het eindelijk toch raak!!! Er zitten 2 hennen op het nest en er liggen 18 eieren, maar of ze allemaal uit zullen komen weet ik niet. Effe afwachten. Jullie vinden het misschien raar, maar mijn kippen zijn m'n "babies", hihihi. Ik hou echt van ze Lovers Lovers Lovers Ik kan bijna niet wachten tot de rest ook uitkomt. I wanted to share this with my bokt-friends Lachen Lachen Lachen
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 07:34

Hee!! Wat leuk! Jeetje 18 eieren.... onder 2 kippen? Nouja, wij hebben misschien wat kleinere kipjes, maar met 4 of 5 kuikens zijn we toch al blij!
Er lopen nu ook 3 kuikentjes bij ons in de tuin, van die kleine bolletjes, zo schattig.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 12:27

Neehoor Jantina, het zijn maar kleine krielkipjes Lachen Met hele klein piepeitjes Lachen En als die kleintjes ook uit het ei komen zijn ze zoooo klein en zoooo schattig Lovers Doordat er zoveel eieren liggen, komt doordat er meerdere hennen daar gelegd hebben. Toen ze net op het nest zaten heb ik er ook wel wat eieren weggehaald. Anders dan wordt het weer te veel he...
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 12:30

aaaaaaaaaahaaaa gaaf ik vind ze zoo schattig gelig en bruinig als die van ons kuikentjes hebben Lachen en dan lopen ze altijd los over het erf te scharrelen

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 12:44

Ja, leuk zijn ze dan he? Het is alleen jammer dat ik ze in een hok moet stoppen zodra ze allemaal uit het ei zijn. Verdrietig Ze worden anders door de havikken opgevreten Verdrietig Alleen de eerste paar dagen kan ik ze los laten lopen. Gelukkig heb ik een groot hok die ik ook nog eens kan verplaatsen en waarbij ze toch lekker op de grond kunnen scharrelen Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 18:44

Aha, onze kippies doen dat niet zo, we hebben meestal maar een paar eitjes onder 1 kip. Misschien niet van die eileggers? Geen idee!
We hebben nu heeeele schattige, grijze!
We hebben bruine en zwarte met een groene glans, kippies. Een lakenvelder Haan, wit met zwarte staart, is een beetje mislukten een! Dus nu hebben we grijze kuikentjes, ben benieuwd wat voor kleur er uit groeit!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 19:08

Leuk leuk leuk leuk leuk!!! Betekent dat dat ik veel eitjes kan eten als ik "op visite"kom...of lekker kippeboutje...uhoh...ikke stout!!! Nee hoor, ik wil geen kippeboutje, harstikke lief die kippies!!! Echt waar!!! Lovers
Groetjes, Jasja

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 19:39

Neeeeee, er wordt niet van mijn kippen gegeten Boos! . We eten hun collega's wel op, lol. Eieren kan je hier genoeg krijgen. Dus vooral veel eieren eten met ontbijt, hihihi *LOL* *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:37

leuk! ik weet niets van kippen (behalve dan recepten foei!) maar kan me voorstellen dat je er blij mee bent.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:47

leuk ik vind het altijd zo schattig die kleintjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:53

Mijn vader is gek met zijn kippies. We hebben best tamme. En hele brutale, voordat je het weet zijn ze door het kiertje van je been gewrongen en lopen ze heerlijk in de tuin!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 20:17

leuk!! wij hebben vroeger ook kippen gehad.. weet er alleen niets meer van want was toen ze weg gingen net 1 jaar oud ofzo Haha!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-01 22:03

Ik heb net weer effe stiekum onder de mamma's gekeken en nu telde ik er 3 Lachen 2 zijn helemaal zwart en 1 is geel met zwart Pling Mijn kippen zijn ook heel tam (behalve als ze op eieren zitten *LOL* gaan ze pikken *LOL* ) Ik ben heel wijs met m'n kippies en ben nu trotse oma (ahum *LOL* )