Inschrijfgeld, belachelijk veel...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Inschrijfgeld, belachelijk veel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 12:27

Ik wil graag nog een wedstrijdje in de buurt starten. Dus ik bel naar het wedstrijdsecretariaat en vraag of ik nog kan starten. Geen probleem, coupon opsturen en geld overmaken dan komt het goed.
Wat blijkt nu het startgeld te zijn voor 1 enkele proef in, jawel, de klasse B: 11 eurootjes!!! Bloos! Bloos!
Hier begrijp ik nu niets van.
Belachelijk veel! Zijn er meer bokkers die op de dressuurwedstrijd in Vorstenbosch starten en wat betalen jullie? (willen ze me een oor aannaaien Verward )

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:34

wow, dan zal het prijzengeld ook wel torenhoog zijn? Bij onze vereniging was het 6 of 7 euro voor een B proef, maar da's niet in jouw regio. Maar ik ken bij ons in de regio ook verenigingen die 12 euro voor een B proef vragen.

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:36

Dan zal er wel een hoger bedrag aan prijzengeld zijn. Hier zijn namelijk regels aan verbonden. Het bedrag mag dus wel hoger dan € 10,- zijn maar dan is het prijzengeld dus ook hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:46

Jeetje wat een geld voor een B proefje!
Zal even na vragen of ze dus prijzengeld uit keren en hoe hoog die zijn!
Kan je meteen even checken of alles wel volgens de regels gaat!
Anders naaien ze je idd een oor aan!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:53

Let maar op: inschrijfgeld bijvoorbeeld 8 euro en dan 3 euro administratiekosten (omdat je het geld overmaakt....). Hoeven ze toch niet van die mega-prijzen uit te keren, maar verdient de vereniging er ondertussen wel aan Lachen

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 13:05

ze hebben niets gezegd over administratiekosten, het kan volgens mij niet anders dan overmaken.
en prijzengeld hoef ik niet echt op te rekenen, zou pas de 2e wedstrijd worden....
Iemand die deze prijzen uit vorstenbosch kent?

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:39

Hier in de buurt zijn weining geldprijzen te winnen, de inschrijfkosten mogen daarom ook niet hoger zijn dan een bepaald bedrag, ik dacht ongeveer 7 euro per proef. Het is wel goedkoper, alleen jammer dat er nooit iets te winnen valt behalve een beker.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:51

Moet met 2 pony's 24 eurie betalen, voor een dressuurwedstrijd... Scheve mond

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 13:58

LadyLuna schreef:
Moet met 2 pony's 24 eurie betalen, voor een dressuurwedstrijd... Scheve mond


en dat voor 1 proef per pony? of twee?
ook duur zeg, misschien een iets hogere klasse dan de B?
extra verlichting, kopje koffie erbij ofzoiets?

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

LOCA

Berichten: 936
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:08

Wat een belachelijke prijzen zeg! ik betaal bij de noordhollandse rijvereniging 6 euro per proef, dat is zowat de helft goedkoper. Ook moet je bij ons op de dag van de wedstrijd pas betalen.

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:47

Wedstrijden zijn idd duur, maar als ik dat van jullie lees helemaal betaal ik relatief nog weinig. Wij betalen meestal 5 euro per proef, pony's, geen prijzengeld.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:21

Alles is duurder geworden, daar hebben jullie gelijk in.
Maar je wilt toch wedstrijden rijden? Dan vind ik dat je dat er dubbel en dwars voor over moet hebben. Als je het te duur vind kun je beter gaan dammen oid.
Ja ik weet ook het is allemaal onwijs duur geworden, poedersuiker-euro, maar wie wilt er rijden? Jij. Wie moet er dus voor de kosten van een wedstrijd opdraaien? Jij.

Nou weet ik niet hoeveel een standaard dressuurwedstrijd ohz. kost, maar die vereniging heeft er echt wel een reden voor waarom de wedstrijd zo duur is. Als jij denkt dat die vereniging er €100 aan overhoudt, dan ga je ergens anders rijden...

Zo denk ik erover.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:26

Ik vind de prijzen allemaal belachelijk duur geworden!

Ik moest vorige week voor 2 B dressuur proefjes €16,- betalen, nou dat vind ik echt te gek hoor! Daartegenover zet ik dan een B SGW inschrijfgeld meestal €17,50 en moet je kijken wat je daar voor terug krijgt! Een dressuurproef, een springproef,een gehele cross en een DA die voor en na de cross je paard keurt! Vraag ik me wel ernstig af waarom 2 dressuurproefjes dan zo duur zijn?

Ik snap wel dat alles duurder is geworden en dat het inschrijfgeld dan natuurlijk ook duurder is geworden maar als ik zo'n vergelijking maak als bovenstaand vind ik het wel erg krom!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:04

Ik denk dat je ook de borg hebt betaald. Meestal is het 5 euro borg die je terug krijgt als je je proef hebt gereden. Dat lijkt me wel een logische verklaring, dan is het dus 6 euro voor een proef. En dat is wel normaal voor de B.
De L is hier in de regio meestal 7 en de M 8 euro of hoger.

Er zijn niet voor niks minder inschrijvingen voor wedstrijden.
Word Vorstenbosch je eerste wedstrijd? Alvast veel succes!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:30

Als je dat duur vind moet je maar gaan stoppen met wedstrijden. Laatst stond ik te wachten bij het secretariaat voor een wedstrijd en het inschrijf daar was 8 euro. Staat er zo'n ouwe zeikdoos voor me van jeeetje wat duur! Dat geklaag altijd over de dure paardensport.
Bespaar je een hoop gezeur en ga lekker boscrossen ofzow! Schijnheilig Boos!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:37

Het enige wat je kunt doen is een klacht indienen bij de KHNS als er geen prijzengeld is. Dat is het enige wat wij als leden van de KNHS kunnen (en moeten) doen.

<3 Trotse eigenaar van Emmylou (Uphill x Krack C) <3
Theeleuter :9k

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:00

Bliksem Bloos! 11 euro?! Jeetje!

Hier is een B proefje meestal 5 of 6 euro (pony's) en 7 euro (paarden). Maar dat is een hele andere regio Knipoog

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:56

Ik moet eigenlijk altijd 15 euro betalen voor 2 B proeven

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:02

ik rij endurance en daar ligt het inschrijfgeld nog hoger... rond de 20 pleuro per keer.... maar ja tiz je hobbie he...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:17

graciaxxx schreef:
ik rij endurance en daar ligt het inschrijfgeld nog hoger... rond de 20 pleuro per keer.... maar ja tiz je hobbie he...


In de endurance of de eventing vind ik het gevoelsmatig toch anders; je ben de hele dag lekker bezig en bovendien is een SGW voor de organisatie veel meer werk, alleen het bouwen van die cross al!

Bij een endurance ben je ook de hele dag onder de pannen....die dressuurproef is in 5 minuutje bekeken!

En die opmerking hierboven van: "al dat gezeur over dure wedstrijdsport" vind ik nogal arrogant...ik weet niet waar jij je geld vandaan haalt, maar ik vind het zonde om zoveel te betalen voor een dressuurproefje!

Kun je wel zeggen dat je dan een andere hobby moet nemen, maar dat is wel erg kort door de bocht, ik vind wedstrijdrijden leuk, maar het is niet mijn taak om verenigingen te sponsoren!

Het gaat er dan niet eens zo zeer om dat paardensport duur is (dat weten we allemaal) maar wel dat zo veel duurder is geworden en dan vooral het inschrijfgeld. Vroeger betaalde ik 6 gulden per proef en nu 10 euro (zonder borg!)....zo erg is het toch niet gesteld met de inflatie?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:28

ja je hebt wel gelijk in de endurance ben je echt een dag weg.. en ik geloof nooit dat de veeartsen het voor niets doen... haha!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 07:59

YvonneS schreef:
Als je dat duur vind moet je maar gaan stoppen met wedstrijden. Laatst stond ik te wachten bij het secretariaat voor een wedstrijd en het inschrijf daar was 8 euro. Staat er zo'n ouwe zeikdoos voor me van jeeetje wat duur! Dat geklaag altijd over de dure paardensport.
Bespaar je een hoop gezeur en ga lekker boscrossen ofzow! Schijnheilig Boos!


Ik ben ook echt niet te beroerd om inschrijfgeld te betalen, maar ook bij ons is 7 tot 8 euro vrij normaal voor een B-proef. 11 vind ik echt aan de hoge kant! overigens ook nog eens op een terrein waarvan ik denk dat dat niet alles is.

enne boscrossen laat ik graag aan crossmonster over, als je het niet erg vind... *LOL*

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 08:26


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:01

Weet je zeker dat er bij die 11 euro geen borg zit, Lieke2?

Ik ben het met marieke eens. Ik vind het ook kort door de bocht dat je dan maar iets anders moet gaan doen. En inderdaad met 5 minuten is het weer gebeurd Lachen

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:07

Is de inschrijfdatum al verstreken? Meestal, wanneer je je na de sluiting vd inschrijving nog op de lijst kan zetten, wordt er vaak een euro of 3 bijgerekend!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 11 bezoekers