niet meer willen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

niet meer willen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:01

ik wist niet goed op welk woord ik moest zoeken dus heb ik eigenlijk niks kunnen vinden in de topics maar goed dit is het probleem:

ik rijd nu 2 twee weken iemands paard omdat zij op vakantie is. het is elke dag prima gegaan tot vandaag. tijdens het rijden ging ze ineens staken. ze wilde alleen nog maar achteruit. ik kon drijven wat ik wilde en als ik mijn zweep ging gebruiken begon ze te stijgeren. ( ik ben ooit een paar keer achter elkaar van een steigerend paard af gevallen dus daar heb ik nu nog al wat angst voor. ) ik durfde haar dus ook niet door te slaan. na heel lang drijven en wat hulp van iemand ernaast kreeg ik ze uiteindelijk weer voorwaarts. toen ik uit ging stappen weer het zelfde. terwijl ik gewoon aan de lange teugel was. na weer een hoop drijven en gezeik kreeg ik haar uiteindelijk weer voorwaarts. toen heb ik nog wel een kwatier gereden omdat ik haar niet het idee wilde geven dat ze had gewonnen. daarna heb ik haar buiten de bak uitgestapt en toen was er niks meer aan de hand. ik hoef haar alleen nog maar morgen te rijden, maarja ik wil niet dat als de eigenaar terug komt dat er dan niks meer met het paard te beginnen is. dan lijkt het net alsof ik haar zo'n beetje verpest heb. en waarschijnlijk zal ze morgen ook wel weer gaan vervelen... heeft iemand hier ervaring mee? of wat tips voor? ik zou er heeeeeeel erg blij mee zijn !!!



xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:12

ik denk dat ze gewoon haar dag niet had.. ze was gewoon lui.. als ze het morgen weer doet kun je ene spoortje gebruiken! Knipoog

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:39

ik rijd haar altijd met sporen, en kreeg van anderen te horen dat ze wel vaker kuren heeft gehad toen haar eigenaar m net kocht...

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:40

ik denk ook dat ze haar dag niet had.
begin morgen gewoon rustig opnieuw, doe alsof je dat hele voorgeval vergeten bent.
misschien zat er iets vreemds in de bak...
maak je niet te druk....
succes Lachen

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:51

zo is het maak je niet druk.. 1 keertje vervelend betekend niet dat je haar verpest hebt hoor! Knipoog als je morgn weer gaat rijden laat je haar gewoon gelijk merken dat jij de baas bent! je stapt flink door, stopt ze?! geef je haar een harde por met je spooren..helpt dat niet geef je er een tikkie bij...het klinkt zielig... maar als je eerst 10 minuten staat te klooien om haar vooruit te krijgen denkt ze helemaal dat ze de baas over jouw is en doet ze het vaker!:))

dus laat haar meteen merken dat JIJ de baas bent! Pling

Succes!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:09

slim paard Lachen Ik denk dat ze je aan het uittesten is.

Maar ja, voor jou zijn er niet zo veel opties:
1 je gaat het gevecht aan met steigeren etc.
2 je negeert het gedrag

Ik zou voor optie 2 gaan. Als ze achterw wil lopen moet ze dat zelf maar weten. Vooruit is nog steeds makkelijker als achteruit dus de lol zal er wel snel vanaf gaan. Jij moet vooral rustig blijven en volhouden, niet bang worden. Net zo lang blijven zitten tot ze weer voorwaarts gaat en dan belonen. Lach haar maar uit maar ga niet in duscussie. Laat haar zelf tot de conclusie komen dat het slimmer is om voorwaarts te lopen.

[is dit een beetje een oplossing die een NH-er of Freestyler ook zou kiezen? ben ik wel benieuwd naar na de demo van zondag Lachen]

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:50

Ik denk dat het idd niet slim is om een gevecht aan te gaan.
Wie niet sterk is moet slim zijn. Zodra je merkt dat ze stil gaat staan dan mep je haar meteen naar voren. Geen gezeik van ik wist het niet. Aan het werk met dat beest. Dat werkt vaak het beste. Je hebt haar overbluft door in 1x met die zweep over haar kont te maaien. En als ze dan weg springt in de galop dan ook gelijk 20 rondjes door galloperen. Zet haar maar flink aan het werk zodat ze vergeet om stil te staan. Met uitstappen doe je het net zo. Ze wordt vanzelf moe en geeft zich over.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

letsgo

Berichten: 680
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:15

Gaat dit over een vosje van ong. 150??
Het lijkt mn vorige merrie wel!

Carpe Diem

Kiki +13-04-05

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:39

Ik heb ook eens een verzorgpaard gehad die dat deed.
Ik heb dat paard geloof ik drie rondjes in z'n achteruit door de bak gezet... en toen was dat over...

Dag lieve mama...

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 19:09

ik denk idd dat het uitproberen is, maar je hoeft nog maar 1 dagje toch?
Als het weer gebeurd zou ik het gewoon negeren, en aan het werk zetten.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:04

Is het niet dat ze het zat is om in de bak te lopen? Aangezien het buiten wel weer goed was.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers