Goude tip gezocht voor vreemd paard!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Goude tip gezocht voor vreemd paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:14

haaj,
mijn verzorgpaard is een heel lief, rustig en een best redelijk goed dressuurpaard...ze gaat altijd mooi en netjes aan de teugel en loopt lekker uitgestrekt...tenminste tot dat ze werd gedekt.....


toen ze terug kwam was ze helemaal verandert...ze was drukker en gaat absoluut niet meer aan de teugel...wat ik ook probeer! deze dingendoe ik allemaal maar helpt niet:


- buitenhand strak houden en met de binnen hand spelen...werkt niet! Verward
- diep gaan zitten, overgangen maken en voltes rijden.... werkt niet! Verward
- lekker door rijden en rustig spelen.... werkt niet! Verward


heeft iemand nog een iedee wat wel zou werken bij haar? Verward

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:16

Misschien dat de dekking iets te wild is gegaan en dat ze daardoor last van haar rug heeft nu?

Geen idee of dat het zou kunnen zijn, maar het is toch aardig wat gewicht wat ze op haar lichaam krijgt Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:18

Zo klinkt het wel ja.

Wellicht is de dekking iets te ruig geweest en is ze nu gevoelig op haar rug. Misschien even na laten kijken door een fysiotherapeut?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:18

Ik ga met Syl mee, misschien heeft ze wat last van de rug van de dekking........

maar een kleine noot, welke hand dan ook strak houden leid absoluut niet tot gewenste resultaat....

Misschien weet je instructeur wel wat er aan de hand is en kan deze je een oplossing aandragen


xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:20

Sily schreef:
Misschien dat de dekking iets te wild is gegaan en dat ze daardoor last van haar rug heeft nu?

Geen idee of dat het zou kunnen zijn, maar het is toch aardig wat gewicht wat ze op haar lichaam krijgt Haha!


ja dat zou goed kunnen... maar ik ben sowieso helemaal NIET zwaar...en groot dus ik weet het ook niet! Boos!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:22

gijsenkim schreef:

Misschien weet je instructeur wel wat er aan de hand is en kan deze je een oplossing aandragen


ik krijg geen les meer...ik heb nu 2 verzorgpaarden die ik elkedag rij...het zou erg goed kunnen dat jullie zeggen van haar rug ik had dara nog helemaal niet aan gedacht bedankt!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:22

Er kan een werveltje scheef zitten of spieren die wat overbelast zijn....

Hoelang geleden is ze gedekt?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:23

xCipaEnRubyx schreef:
ja dat zou goed kunnen... maar ik ben sowieso helemaal NIET zwaar...en groot dus ik weet het ook niet! Boos!


Eh....jij hebt haar dan ook niet gedekt he neem ik aan?

Ze kan dus last van haar rug hebben van het dekken, of jij dan 30 of 80 kg weegt maakt niets uit, ze heeft last van haar rug en dan is netjes aan de teugel lopen gewoon pijnlijk, zelfs jouw gewicht kan onprettig aanvoelen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:24

gijsenkim schreef:

Hoelang geleden is ze gedekt?


ik moet even na denken hoor... volgens mij vorige week ..ja vorige week zaterdag is ze terug gekomen ze heeft een dag of 4 bij die hengst gestaan..en het was ook haar eerste keer ...ze was het gewoon niet gewend denk ik..ze is nog maar 5..
Laatst bijgewerkt door xCipaEnRubyx op 14-07-04 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:25

Sily schreef:
Eh....jij hebt haar dan ook niet gedekt he neem ik aan?


o..nee sorry ik dacht dat je bedoelde het gewicht van mij! sorry Bloos!

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:26

Nou zal best wel een spierprobleem zijn...... misschien deze week even bijgezet longeren om de dag.

Heel soms veranderen de hormonen van een merrie zo drastisch dat ze daarom ook helemaal veranderen........ maar ik zou voor nu even ervan uitgaan dat ze gewoon wat last van dr ruggetje heeft en daarop anticiperen

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:29

gijsenkim schreef:
Nou zal best wel een spierprobleem zijn...... misschien deze week even bijgezet longeren om de dag.

Heel soms veranderen de hormonen van een merrie zo drastisch dat ze daarom ook helemaal veranderen........ maar ik zou voor nu even ervan uitgaan dat ze gewoon wat last van dr ruggetje heeft en daarop anticiperen


hartstikke bedankt! ik had dara nog helemala niet aan gedacht! maar is longeer sowieso 1 keer in de week maar ik zal het nu wat vaker doen..maar als ik met longeer singel ga longeren gaat ze met haar hoofd in een krul maar dat lijkt niet zeer te doen.. na ja ik kan het natuurlijk niet voelen maar ze rageert er niet raar op of zo..

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:56

Ik mag aannemen dat als de merrie natuurlijk gedekt is de hengstenhouder omzichtig te werk is gegaan en de hengst niet als een idoot op de merrie heeft laten "springen". Persoonlijk heb ik het nog niet mee gemaakt dat een merrie met pijn in de rug wegging of terug kwam.

Wel kunnen merries overnacht ineens een karakter verandering ondergaan. De één wordt plots aanhankelijk, sloom of juist geërgerd.
Zelf hebben we een merrie die we weg brengen als merrie maar terug krijgen als een komplete "hengst" vanwege de verandering in hormonen.

Ik zou het op hormoontjes houden. Vaak treedt er na 3 á 4 maanden weer een stabilisatie op...maar soms ook niet Knipoog

Succes!

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:00

okee bedankt! maar ik denk niet dat de hengsten houder 4 dagen heeft staan kijken naar hun! Verward

Liefs...Joëlle & hoefjes en hinnikjes
Van Cipa en Ruby!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:24

???....een dekking duurt gemiddeld 4 minuten hoor, géén 4 dagen! Tenzij hij de merrie bij de hengst in de wei gejaagd heeft??? Wat ik niet mag hopen. Tja..... dán vraag je om moeilijkheden.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:24

ik zou dit paard toch eerst laten nakijken door en fysiotherapeut.
mijn eigen merrie had namelijk na de dekking wel degelijk een gekneusde heup en rugprobleem...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:42

Zou even de fysiotherapeut bijhalen, want je zegt dat ze bij longeren wel beter loopt dan tijdens de rijden..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers