pharaon heeft wat tegen de hoefsmit :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

pharaon heeft wat tegen de hoefsmit :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 12:18

naja! vandaag was het weer zover! Pharaon móest naar de hoefsmid.
de hoefjes waren een beetje lang dus hij komt langs! ik had hem helemaal proper geboent (natuurlijk had ie net vandaag zich goed vuil gemaakt nu ik weinig tijd had Scheve mond)
hoefjes gekrabt niets aan de hand!

de hoefsmidt aait hem omdat ie weet dat Pharaon op het gebied van mannen een probleem pony is en toen begon ie met de hoeven te kappen.
Eerste hoef geen enkel probleem!
2de hoef begon pharaon Scheve mond steigeren bokken niet stil staan trappen.
en alles waarmee hij hem ook maar een beetje mee kon dwarsbomen deed ie!
vooral het steigeren was eng omdat ie echt kaarsrecht stond! hij viel bijna om Scheve mond ik met hem gaan knuffelen en praten met die knol
heeft ie even op vier benen gestaan (lang genoeg om die 2de hoef klaar te krijgen)
bij zijn acherbenen bokte ie heel de tijd
ik mocht babbelen en knuffelen wat ik wou! die smidt mocht niet aan zijn achterbenen!

we hebben hem tegen een muur opgezet en hem een beetje op de rug geduwd dat ie dacht dat er iemand op hem zat!
terwijl ik met hem aan het praten! zo heeft ie uiteindelijk alle vier de hoeven kunnen kappen...maar wat doe je hiermee?
ik mag alles doen met zijn hoeven. maar de smidt mag er niet eens aankomen...
en ik die dacht dat hij zo veel gekalmeert was Scheve mond nul de botten Scheve mond

wat moet je hiermee?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:46

Wat mij opvalt... Jouw pony steigert wel heel veel... Dat is iets dat ik steeds zie terugkomen in jouw topics... Heb niet al je topics meer bijgehouden, maar heb je er nou al eens een DA bij gehad?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Lize
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:05

Als Pharaon een probleem heeft met mannen, is het misschien slim om te kijken of je een vrouwelijke hoefsmid kunt vinden? Zijn wel zeldzamer natuurlijk, maar ze bestaan wel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:06

Ik denk dat je het eens met een praam moet proberen. Jouw pony ontwikkeld zich nog tot een echte draak, en ik heb niet de indruk dat je ook maar iets daartegen doet. Hij krijgt al veel te lang zijn zin....

Je suis Charlie.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:14

Ik denk inderdaad dat of een bezoek aan de DA gepast is, en als ie gezond is heeft ie opvoeding nodig, dit gaat anders echt de verkeerde kant op.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:24

Pharaon heeft altijd van alles gedaan bij de hoefsmidt. het word wel beter! vorige keer liet ie het wel doen. nu weer niet Scheve mond
en waarom zou ie steigeren voor zijn rug als iemand met zijn hoeven bezig is Verward
opvoeding heeft ie inderdaad nodig Scheve mond bij het rijden steigert ie niet meer...maar bij de hoefsmidt wel Scheve mond
cassidy: ik vrees inderdaad dat ik veel te lang te zacht ben geweest voor hem Scheve mond

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:30

Lize schreef:
Als Pharaon een probleem heeft met mannen, is het misschien slim om te kijken of je een vrouwelijke hoefsmid kunt vinden? Zijn wel zeldzamer natuurlijk, maar ze bestaan wel.


Hoefsmeden zijn sowieso al best zeldzaam en hebben het druk, voor zover ik weet, dus zoek maar eens een vrouwelijke die misschien van verder weg moet komen, en tijd heeft voor nog een pony. En wie weet ligt het daar nieteens (geheel) aan, vooral als hij het de vorige keer wel braaf deed.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:31

Volgende keer praam gebruiken. En je mag van geluk spreken dat je zo'n geduldige smid hebt. Die van mij had me allang voor de keuze gesteld: praam, platspuiten, of je zoekt maar een ander.

Bij jonge dieren is hij de rust zelve. Maar als ze op een gegeven moment gaan etteren is het snel over. En ik heb geleerd zuinig te zijn met mijn smid. Dus mijn paarden zijn opgevoed.

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 14:33

daarom dat ik hem er van verdenk dat ie vandaag een onwijs rotdag had of gewoon zin had om te testen wie er nou het sterkste zou zijn Scheve mond
maar toch... dit is gewoon flauwekul!
maar ik weet niet goed hoe ik hem moet straffen
als je er op schreeuwt trekt ie zich er niets van aan behalve dan dat ie alleen maar rottiger gaat doen!
slaan...tja...ik geloof er niet zo in...volgens mij maak ik hem dan bang voor de smidt...dat ie smidt linkt met slaan in dat geval...
zucht dat is mijn probleem misschien Scheve mond ben gewoon te voorzichtig! Pharaon is in dit geval geen probleem paard maar ik ben een probleem baas...hij profiteerd van me ofzo ? Verward
iemand tips hoe ik hem doeltreffend kan straffen zonder dat ie overal kabouters gaat zien en je geen boze blikken krijgt van aanwezige personen?

Cassidy: het is dankzij hem dat we aan Pharaon gekomen zijn! hij heeft ons gezegd waar hij stond en hij kent Pharaon ook Lachen
hij weet dat Pharaon al heel erg gekalmeert is! maar dat ie gewoon een hekel heeft aan het feit dat er 2 mannen rond hem zijn! ik kan hem niet houden bij de smidt...meestal ga ik in stal zitten of bekijk ik het van op een afstandje als hij er is.
we hebben inderdaad heel erg veel geluk met onze smidt Lachen

geloof me of niet! maar ik wou dat ie eens wat voorstelde om het kreng kalm te houden...hoe hard het ook klinkt Scheve mond

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:59

Als die boze blikken van aanwezige personen je ervan weerhouden om je paard te corrigeren moet je niet aan een paard beginnen (en maar beter ook niet aan kinderen). Je zult altijd opmerkingen krijgen als je je paard aanpakt, maar jij weet wat hij op dat moment doet, de omstanders niet.

Als je paard overal kabouters gaat zien als je hem straft heb je hem te laat gestraft, en snapt hij niet waarom je hem hebt gestraft. Op het moment dat ze donders goed weten wat wel en wat niet mag, ze iets doen wat niet mag en je ze meteen straft, dan accepteren ze dat ook en worden ze niet schrikkerig.

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:01

ok dankje cassidy Lachen
hier heb ik nou wat aan
maar als ie omhoog gaat. hoe kan ik hem dan het beste straffen?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:05

Heel hard achterwaarts zetten. Maar dat lukt alleen maar als hij los is. Als hij gaat steigeren terwijl hij vaststaat moet je terug naar het grondwerk.

Ik zou het bij de smid met praam proberen...niet zeuren, en al helemaal geen gemiep accepteren. Heb je een praam? Zo niet, koop er een.

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:07

wat bedoeld je eigenlijk met 'achterwaarts zetten'?
ik wou eigenlijk dat ik een smidt gelijk jou had. mijn ouders nemen het nooit van mij aan om een praam te gebruiken Scheve mond
aarg waarom heb ik nou zon ouders Boos! de zadelmaker hebben ze nog steeds niet laten komen Boos! als ik een telefoon nummer had belde ik zelf Boos!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:14

Als je nog steeds geen DA, fysio en zadelmaker bij je paard hebt gehad, kan het steigeren wel degelijk een probleem zijn in de rug, en zou ik eerder daar naar kijken dan je paard de schuld geven. Als je ouders de zadelmaker niet bellen is er toch aan een telefoonnummer te komen? Al pak je de gouden gids (of de witte gids zoals die in Belgie heet) en zoekt er eentje uit. Hoe langer dit gaat duren, hoe langer je pony met pijn rond blijft lopen, en dat gaat van kwaad tot erger. Tot je er een keertje mee achterover klapt, en dan is het hek van de dam!

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:19

ik weet het cassidy...
*gaat op zoek naar de witte gids*
ik wil er sowieso een zadelmaker bij! of zij het nu willen of niet. het is mijn pony Scheve mond en die moet nog langer mee gaan dan deze zomer Scheve mond

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 15:20

pharagirlke schreef:
wat bedoeld je eigenlijk met 'achterwaarts zetten'?


Met achterwaarts bedoel ik dat je hem achteruit jaagt (aan een halstertouw) . Is een gedrag van onderdanigheid bij paarden.

Je suis Charlie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 15:24

aha oke!
als ik het nr van een zadelmaker vind vraag ik nog een laatste keer aan mam of ze wil bellen. anders bel ik zelf.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:33

Sowieso niet meer knuffelen en lief praten als die dit soort dingen doet, daar beloon je hem mee terwijl die helemaal niet braaf is.

Negeer het stoute gedrag *totdat het te ver gaat natuurlijk* en knuffel en praat met hem als die wel braaf is, als die stil staat.

Hij deed het verleden keer dus weet dondersgoed wat je wilt.

De meeste hoefsmeden hebben trouwens wel een praam bij zich voor lastige paarden, dus volgende keer kan je dat ook aan hem vragen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:38

dus niet knuffelen als ie rottig doet.
ok dankje voor de tip
zo had ik het nog niet bekeken Bloos dus het ligt wel aan mij dat Pharaon zo doet. ik heb hem verkeerd laten denken

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:44

precies net als bijvb er vuurwerk afgestoken word. Paard schrikt en dan is het: aaahhh kom maar liefie is niet eng...FOUT dat is een beloning voor het schrik (en dus fout) gedrag...gewoon negeren dus en als hij door je heen denkt te kunnen walsen eens goed op zijn flikker geven. Daarna weer negeren tot ie het gedrag vertoont wat jij wil, dan kun je knuffelen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:50

dankje ineke Lachen
het is inderdaad zo dat je al ssnel zeg arm beest Bloos
maar dan mag je een paard toch ook niet gerust stellen als ie ergens niet door wil omwille van iets dat hij eng vind?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:56

Als mijn pony's iets eng vinden, laat ik ze naar het enge toe lopen, eventueel even snuffelen. Als ze het aanraken beloon ik ze...en dan loop ik door. De volgende keer vinden ze het dan al minder eng. Onder het zadel vraag ik hun aandacht bij mij en eventueel laat ik ze ook kijken, maar vind ik dat teveel risico dan ga ik een dressuur oefening doen bijvb schouderbinnenwaarts zodat ze op mij moeten letten en bezig zijn met wat ik van ze vraag en geen tijd hebben om op dat enge te letten.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:57

ok! Lachen dan weet ik wat ik de volgende keer moet doen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:05

Oja...kijk je pony niet aan als je naar het 'enge' loopt, kijk gewoon vooruit, raak zelf het 'enge' ook is aan en negeer je pony verder totdat hij het ook aanraakt dan belonen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:13

goed doe ik Haha!
heel erg bedankt Lachen

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, GrapeshotBot, justkid, lovelance, meniekske, Milow2018, XXleonieXX en 87 bezoekers