verwende hond (wil alleen kwaliteiteten)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

verwende hond (wil alleen kwaliteiteten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 10:17

We hebben nooit één merk hondevoer. Wel altijd Pedigree of een ander redelijk bekend merk.

Nu heb ik al 2x een wat goedkoper merk gekocht. En dit eet Perro pertinent niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik hiermee doen??

Nu heb ik er heet water overheen gedaan en even af laten koelen Clown en nu eet ze het wel... Verward:?

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:21

mag ik vragen waarom je het niet gewoon bij hetzelfde voer houd?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:21

Wij hebben het gehad met onze kat..... Ook duur voer gewend en wij haalden het van de Aldi. Heb hem laten verhongeren Haha! En toen luste hij het opeens wel Verward Haha!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:53

Onze kat at alleen maar Whiskas, en dan alleen nog maar bepaalde smaken. Zalm, rund en nog 1tje. De rest kon zo door de plee gespoeld worden want dat at ie dus gewoon niet, laten verhongeren dreef ons psychisch helemaal gek want dan ging ie gewoon de heledag naast je zitten miauwen Verward

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:56

Yup, als ze honger krijgen gaan ze vanzelf wel eten... Haha!

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 10:57

Jah ik ken het...
onze hond wou ook alleen maar dat dure voer.
toen hadden we een keer wat anders, moest hij niet, maar net zoals luvdatossa gewoon laten verhongeren zeg maar, en toen at ie het wel Tong uitsteken

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:03

Idd, ik ben ook wel benieuwd waarom je steeds andere merken voert. Da's vaak niet goed, want dan moet het dier zich steeds aanpassen aan dat nieuwe voer.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:28

Zoals gezegt gewoon een tijdje het voer laten staan, dan eet die het vanzelf.

Alleen bij katten wil dit nog weleens niet werken omdat het van die eigenwijze krengen zijn Haha!
Maar de meeste honden zijn zo om als ze 1maal honger krijgen.

Ik zou iig 1 merk en soort voer uitkiezen en het daar op houden, bij wisselen moet de spijsvertering van de hond de hele tijd de klappen opvangen wat bij sommige goed gaat, maar bij een heleboel honden kan leiden tot braken, diarree en buikpijn.

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 11:56

assie schreef:
Idd, ik ben ook wel benieuwd waarom je steeds andere merken voert. Da's vaak niet goed, want dan moet het dier zich steeds aanpassen aan dat nieuwe voer.


Ow... Dierenarts zegt dat het juist wél goed is om af en toe af te wisselen (ik wissel ook niet iedere week hoor!)

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:02

Dat zei de DA ook over het paarden voer... In het wild eten ze ook iedere keer wat anders, dat is juist goed voor de spijsvertering want zo blijven de darmen werken of zoiets dergelijks....

Kan het mis hebben, maar klonk mij toen heel logisch in de oren...

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 12:05

jah... dát was 't.... ik kon er niet meer opkomen waarom!

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:44

Ik vindt dat je niet tekens de voer moet veranderen, misschien is het nu zo dat ze die ander lekkerder vindt en dat ze die weer wilt eten.

Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:51

Mijn kat krijgt altijd pate, want met brokjes in saus gaat ze altijd spelen en dan zit alles in de wijde omtrek onder de smurrie. Ik koop normaal gesproken kuipjes van het Kruidvat, de Aldi of het huismerk van de supermarkt. Ik dacht een keer, kom laat ik haar eens verwennen met whiskas, maar dat liet ze gewoon staan. Daar zat ik dan met m'n 3x20 zakjes whiskas.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:52

Onze honden eten alleen het eigen merk voer van Discus ofzo Verward . En laten verhongeren is geen optie want een van de honden moet elke ochtend om 10 uur genoeg eten binnen en een prikkie omdat hij suikerziekte heeft, en 's avonds moet hij ook alles opeten. Hij moet ook elke keer dezelfde hoeveelheid...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:45

Afwisselen is juist goed.

Ik heb ook een kieskeur in huis, heel lang zitten wisselen tussen verschillende merken en verschillende soorten brokken.

Hij heeft het tijdenlang op frolic gedaan, dat zijn absoluut geen goede brokken, absoluut niet, maar het andere liet hij gewoon staan.
Daarna een soort dat aardig goed zou zijn, maar dat bleef bij hem achter zijn kiezen plakken.

Nu krijgt hij s'ochtends brokken (die hij opeet, niet achter zijn kiezen blijft plakken en een aardig goed merk is) en s'avonds vaak versvlees.

Ook met versvlees wissel ik af.

Een hele goede site: www.barfplaats.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:58

Leoniez schreef:
Jah ik ken het...
onze hond wou ook alleen maar dat dure voer.
toen hadden we een keer wat anders, moest hij niet, maar net zoals luvdatossa gewoon laten verhongeren zeg maar, en toen at ie het wel Tong uitsteken

DOen ze dat bij jou ook zo? Waarom mogen dieren geen voorkeuren hebben voor eten en mensen wel?

Als mensen iets niet lusten krijgen ze de volgende dag wel weer iets anders voorgezet. Waarom moet dat bij dieren anders?

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:02

Onze kat is ook een verwend mormel Haha!
Ach we hebben er mee leven
En verhongeren dat werkte niet en vond het zielig
Want ze krijgt bij ons 3x op 1 dag vlees en de rest brekjes
Nou ze liet gewoon het vlees staan en vrat zich vol in de brakjes

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:04

@Desiree: OK dan! vind ik idd een hele goeie

Mijn moeder schotelt mij ook geen spruiten voor met het bericht 'eten of verhongeren'

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:05

Malibu schreef:
@Desiree: OK dan! vind ik idd een hele goeie

Mijn moeder schotelt mij ook geen spruiten voor met het bericht 'eten of verhongeren'



Ow mijn ma wel hoor
Die zegt gewoon eten wat de pot schaft

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:06

Mijn katten doen dat ook. Tong uitsteken
Nu geven we ze alleen nog maar duurdere brokjes, want het is zo zielig als ze 3 dagen niet eten... Ach gut (en dat doen ze echt! }> )

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:09

Verana schreef:
Ow mijn ma wel hoor
Die zegt gewoon eten wat de pot schaft


Ik heb een cursus gehad van onze kat "heel zielig kijken" Haha!

Haha, ff serieus. M'n moeder heeft het geprobeert, maar ze werd helemaal gek dat we constant met het eten zaten te spelen. Met een mond vol naar de wc moesten (wel 20 keer tot het op was Haha! )

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:12

Dan heb je een hele makkelijke moeder op dat gebied hoor Malibu. Ik moest altijd blijven zitten totdat het op was. Naar de wc onder het eten gebeurde helemaal niet.

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:13

onze hond hoeft geen hondenvoer... welk merk we hem ook geven ze eet het niet. als we haar laten verhongeren eet ze nog niets. de katten geven we altijd blikvoer en dat lust onze hond ook. dus onze hond eet alleen kattenvoer maar dan niet vis Tong uitsteken

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:20

Tessebes schreef:
Dan heb je een hele makkelijke moeder op dat gebied hoor Malibu. Ik moest altijd blijven zitten totdat het op was. Naar de wc onder het eten gebeurde helemaal niet.


Nou, na een paar keer had ze het wel door hoor.... Haha!

Ze had alleen geen zin in urenlange discussies en politieagentje spelen, dus hoefden we daarna geen spruiten meer te eten (ook een beetje dankzij m'n pa want die lustte het ook niet)

Het ging alleen helaas niet op voor de andijvie en spinazie Verward

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:26

HedwigG schreef:
onze hond hoeft geen hondenvoer... welk merk we hem ook geven ze eet het niet. als we haar laten verhongeren eet ze nog niets. de katten geven we altijd blikvoer en dat lust onze hond ook. dus onze hond eet alleen kattenvoer maar dan niet vis Tong uitsteken


Blikvoer is heel ongezond, voor katten en honden.
Probeer eens een keer versvlees.