Wederkerende topics...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Wederkerende topics...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 00:36

Dit zal er ook wel weer eentje zijn maar goed...

Waarom wordt er altijd op best veel voorkomende topics gereageerd met: "kijk in de zoekmachine, er zijn al duizenden topics over"?

Op zich snap ik best dat het lastig is als er op één pagina 5 dezelfde onderwerpen staan, maar voor nieuwe mensen is het gewoon makkelijker om een nieuw topic te openen over iets dat ze willen weten of kwijt willen, dan oude topics op te gaan duiken. Op oude topics wordt niet meer gereageerd, en als zo'n braaf nieuwkomertje er dan wel op reageert omdat hij of zij ook over dat onderwerp wil meepraten, dan komt er een slotje op want het topic is 'outdated'.

Ik begrijp dat 5 dezelfde topics op een dag niet nodig zijn, maar zo vaak komt dat nou ook weer niet voor en ik vind dat als een topic al een paar weken niet aan de orde is geweest, dat iemand best zo'n zelfde soort onderwerp mag openen. Of ben ik nou heel onredelijk...?

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:41

Ik ben het er ook wel enigszins mee eens, want als je dan een oud topic naar boven haalt, dan komt daar een slotje op omdat het een oud topic is Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 01:00

En geheel in stijl: hier zijn al zovaak topics over geweest Haha!.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 01:54

zoekmachine is in die zin handg dat je kunt kijken wat de antwoorden zijn die eerder zijn gegeven op jouw vraag
zodat je dus geen nieuw topic hoeft te openen omdat je je antwoord vaak al weet ik het het hoeveel gegeven is

als je je antwoord nu niet kan vinden via de zoekmachine( geef toe , het ding werkt nu eenmaal niet echt optimaal)
kun je altijd nog een topic openen, kun je er gelijk bijzetten dat je de zoekmachine hebt gebruikt , maar daar je antwoord niet gevonden hebt

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 02:24

Als er een oudt topic omhoog wordt gehaald met een toevoegende waarde is er geen probleem.

De zoekmachine werkt vooral lastig met de nieuwere topics.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:46

Heike schreef:
Als er een oudt topic omhoog wordt gehaald met een toevoegende waarde is er geen probleem.

De zoekmachine werkt vooral lastig met de nieuwere topics.

offtopic:
sinds wanneer is oud met dt Clown

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:29

Sinds mierenneuken een officiële sport op Bokt geworden is waarschijnlijk >;)

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:04

Nagelbijten / Gniffelen

1-0 voor Ynzo Haha!

Ik zie het probleem ook niet zo,als je toch geen zin heb om weer een topic over de slofteugel te lezen,dan doe je dat toch gewoon niet?

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:06

Lovely schreef:
En geheel in stijl: hier zijn al zovaak topics over geweest Haha!.


Heel grappig.


En het gaat mij niet om het antwoorden vinden, als ik een antwoord op een vraag wil vinden zoek ik het wel op in een boek. Maar er zijn zat nieuwe mensen die over genoeg onderwerpen ook graag hun mening willen geven of iets willen vertellen. En ja, vaak genoeg bestaan zulke onderwerpen al, dus wordt er verwezen naar de zoekmachine. En als iemand dan een oud bericht vindt en daarop reageert, dan wordt er een slotje op gedaan.

So far voor vrijheid van meningsuiting. Het mag, maar in beperkte mate Verward

En zoals 'ruitje' ook al zei: als je een onderwerp ziet staan dat je al 80 keer gelezen hebt, dan sla je het de 81e keer toch lekker over?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:12

Heike schreef:
Als er een oudt topic omhoog wordt gehaald met een toevoegende waarde is er geen probleem.

De zoekmachine werkt vooral lastig met de nieuwere topics.


Maar als iemand een serieuse reactie geeft op een rijfoto topic van 6 maanden geleden gaat die ook op slot!

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:13

Heike schreef:
Als er een oudt topic omhoog wordt gehaald met een toevoegende waarde is er geen probleem.


Kun je me dan eens vertellen wat het verhaal hier [AM] herbalife achter is?

Dit was ook een oudt Haha! topic waar op gereageerd was, maar deze werd gesloten om vervolgens een nieuw topic te openen over hetzelfde onderwerp?

Mij had het in dit geval logischer geleken als het oude topic open bleef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 15:41

Toch zijn er een heleboel topics die geen discussie zijn, nooit veranderd zijn, toch steeds weer gevraagt worden

Hoogte met springen bv
Kan daar best wel wat in vinden als er staat gebruik zoekfunctie

[VMR] ruiterbewijs verplicht??
deze ook
er is nooit wat veranderd, steeds dezelfde vraag

een nieuw topic lijkt me dan ook totaal overbodig, iets in een oud topic bijvoegen ook.
je weet dan hoe het zit en dat is toch genoeg?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:46

En als er dan al staat gebruik de zoekfunctie, wil toch nog niet zeggen dat er niet meer verder gereageerd mag worden in het topic...
Kijk, als het topic net geweest is is het gewoon vervelend, maar na een tijd heb ik er geen probleem mee om een topic dat al geweest eens opnieuw tegen te komen... Andere mensen andere meningen... Maar mag je daarom niet verwijzen naar de zoekfunctie? Zo kan je als topicstarter in dat andere topic ook gaan kijken wat de meningen toen waren want er zullen gerust veel mensen zijn die niet meer reageren omdat ze al eens in een soortgelijk topic gereageerd hebben.