Voeroplossing voor sloopgraag paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Voeroplossing voor sloopgraag paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 13:18

Mijn paard gaat a.s zaterdag naar een landje met inloopstal. Nu is de stal wat inrichting helemaal leeg, dus ik moet een voerbak etc zelf aanbrengen. Nu is het zo dat er twee emmers bevestigd moeten worden. De eisen zijn dat de bakken verplaatsbaar moeten zijn ( dit in verband met het vullen met water), maar het probleem is dat mijn paard graag voetbalt met losse emmers. Zelf zat ik te denken aan een ring waar je een emmer in hangt, maar hij is slim genoeg om er binnen no time achter te komen dat die emmer er ook uit kan. Dus gaat hij er weer mee voetballen. Een bak met beugels die je aan de staldeur hangt is ook geen optie, want die haalt hij er ook af.
Nu ben ik dus op zoek naar een goede, simpele oplossing, waarbij de bakken weg gehaald kunnen worden om gevult te worden, maar waarbij mijn paard niet de kans krijgt om de bakken te slopen!

Iemand ideeen of suggesties? ik hoor het graag!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:13

Er zijn van die mooie groene grondvoerbakken te koop... die zet je net als een bak met hondenvoer gewoon op de grond. maar zijn wel bestend tegen het grotere en sterkere paard dat met de voerbak wil koppen. De basis is dus breder dan de bovenkant.
Merk ben ik zo vergeten, maar een grondvoerbak kan voor jou een optie zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:35

Je hebt volgens mij bij Divoza van die clips met een metalen plaat erachter die je in de wand kan schroeven, dan zo'n beugel eronder waar je het al over had en je klipt het hengsel van de emmer vast aan die clip. Volgens mij kan hij dan weinig doen met die emmer. Veel succes en ik hoop dat Bram het er naar zijn zin krijgt. Heeft hij daar trouwens gezelschap? Maak je snel foto's ervan, dan kunnen we meegenieten!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:37

Leg er een baksteen in, als het goed is krijgt ie m er dan niet meer af.
Ze doen dat ook bij paardjes die te snel eten, maar als er alleen water in moet is het helemaal niet erg


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:16

Ik heb dus hetzelfde probleem, maar mijn vader heeft er wat moois op bedacht: een pijp waar de emmer in past aan de muur, je paard haalt hem er niet zo makkelijk uit (want die pijp is precies even groot als je emmer) maar je kan hem er zelf wel uithalen..
Maar dan moet je natuurlijk wel een vader (of iemand anders) die zoiets voor je kan maken.. *LOL*

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 19:52

Gewoon een ring in een balk maken voor een dik touw met clip werkt ook. Zo heb ik de emmer in een van de boxen hangen. In de andere box heb ik om een balk een dik touw heengebonden met daar aan een clip. Er heeft nog nooit een paard de emmer er af gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anselma, Geralda1994, GrapeshotBot, Poldermenner en 134 bezoekers