Normaal buitenrijden is best moeilijk blijkbaar.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Normaal buitenrijden is best moeilijk blijkbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 00:40

goed...ik ga soms op een zondag een buitenrit van 2 uur maken mét Paarden van een western manege. dus incl. western zadel en hoofdstel...
mijn vriendin en ik, beide engelse ruitertjes die zelden op een western zadel rijden hebben de 1ste keer eerst een uurtje in de bak gereden (lessen)
om 1) de paarden een beetje te kennen (dus het paard dat we ook mee op buitenrit zouden meenemen)
en 2) een beetje te wennen aan het zadel enzo.
mijn vriendin had toen Justin en ik Gold Finger
Gold Finger was een palomino ponytje! heel erg lui in de bak. dus ik hoopte dat ie niet zou achterblijven op buitenrit
na dat uurtje zaten beide lekker in het zadel en konden we gaan!
we reden ergens van achter in de groep om het boeltje in ons op te nemen (hadden we beter niet gedaan)
blijkbaar gingen ze er van uit dat iedereen ervaren was want achter ons reed niemand die de groep een beetje in het oog hield en op lette of er niemand achterbleef... nu goed. ze hadden door de telefoon gezegd dat alleen gevorderde mochten meerijden.

op het eerste gezicht waren het allemaal cowboys! de meeste op manege paarden maar ook een paar op eige paarden waarvan 1 witte niet bepaald mak was! hij schrok van alles. bokte naar andere paarden. ging op twee benen staan van een auto. naja! was ik blij dat Gold Finger niet bepaald het hevige type was! toen ik langs me keek zag ik dat ook mijn vriendin geen moeite had met Justin!

goed we reden door! de witte kalmeerde een beetje en we trokken het bos in. nouja bos. het was zon padje met aan ene kant bos en aan de andere kant draad die het padje van de weg scheide. als je dat pad volgde kwam je in het 'echte' bos!
gaan ze daar meteen keihard galopperen Verward
die witte vertrekt in rengalop! de leiders vanvoor zette hun paarden in draf en de rest van de groep ging ook over tot draf.
wat later kwamen we die witte terug tegen!

daarna nog een paar galopjes. kwamen we aan een berg die uitkwam op een soort van beek. die vrij diep was! die beek kwam dan weer uit op vaste grond. ze gaan in stap van de berg! bijna onder zette ze hun paarden in galop en galopperen ze door die beek Bloos!

nu kan ik best geloven dat zij weten wat ze doen. maar na een tijdje kwamen de engelse ruiters naar achter en al snel hadden we een eigen groepje en praatte we met elkaar!

toen gingen ze weer eens in galop! kwamen aan een scherpe draai die ze ook gewoon in galop namen!
en door iets (of iemand) kreeg mijn paardje de stuipen. en sprong ie op eens opzij Verward
(nu moet je weten dat we op een smal paadje zaten met langs ons takken en dunne boompjes! je kon er als mens door maar niet als galopperend paard)
Gold Finger had duidelijk niet verwacht dat hij in takken terecht kwam en ging hopeloos springend door de takken. ik verschiet me pak zijn manen en ga liggen op geen takken tegen mijn kop te krijgen!
een van die meiden roept dat er problemen zijn. ze galopperen gewoon door Bloos!
Gold Finger komt uit de takken en vertrekt in rengalop om Justing voorbij te steken (op dat padje) dus weer even de takken in en hupsa weer op zijn plek. alleen de ruiter zat iets wat minder gemakkelijk in het zadel Scheve mond

maar goed we gaan door! na een paar rustigere galopjes was alles vergeten en kon ik weer genieten van Gold Finger zijn heerlijke galop!

dan kom je op een straat (vrij druk) en gaan ze op het fietspad galopperen Bloos!
Mijn vriendin riep iets van: zijn ze nog helemaal? Verward
maar ben daar niet op in gegaan omdat ik moeite had met gold finger die duidelijk wat naar voor wilde Verward
terug het bos in komen we weer aan een beek (dit keer langer en Gold Finger kwam er zowat tot zijn buik in heb ik gemerkt) in galop er door. maar het paard voor me had dorst. dus NOODSTOP! in de beek. Gold Finger en Justin moesten volgen.
we lagen bijna alledrie in de beek!
na een hoop geroep kwam 1 iemand terug. wat doet hij? hij tikt het voorste paard keihard op zijn kont! die schiet naar voren. Gold Finger en Justin willen niet achter blijven dus hupsa! in volle rengalop door de beek!!

ze gaan verschillende keren in volle rengalop door de bossen zonder op te letten!
een paar jongens deden de achterhoede schrikken.
dat hebben ze niet eens gemerkt Scheve mond

dit vind ik dus echt niet normaal!

*sorry als ik veel smileys heb gebruikt! ik denk dat het er heel wat zijn Bloos Nagelbijten / Gniffelen*

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:24

Jeetje, wat een stelletje..... die leiding zeg! Is wel erg onverantwoord!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:21

Verward En dat noemt zich leiding???

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:28

Juut schreef:
:? En dat noemt zich leiding???

idd, dat kan ik geen leiding noemen!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:29

jeezus zeg.. dat is wel heeel erg onverantwoord..
en die mensen noemen zich leiding Scheve mond

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:56

Klinkt als een gevaarlijke rit! Lijkt me doodeng om daarmee te rijden.
En denk dat ik iedereen dat ook had laten weten als ik daartussen reed Bloos

Daar gaan jullie dus ook niet meer heen neem ik aan?

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:15

Wat een verhaal..
Inderdaad lekkere leiding!
Nou ja... gelukkig dat alles nog enigzins goed is gegaan, maar niet bepaald een relaxed tochtje dus..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 19:01

relaxt kon je het niet noemen nee
nee we gaan niet meer met die groep mee Lachen we zijn naar een andere groep aan het zoeken om daar eens mee buiten te gaan! als die verantwoordelijker zijn gaan we daar af en toe mee naar buiten Lachen maar met deze groep wil ik niet meer!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:44

Pff wat een verhaal. Lijkt me niet bepaald leuk nee..

corina18
Berichten: 832
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: glane overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:25

was wel een heftig ritje maar aan het einde kon je gelukkig toch nog wel lachen hoop ik

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:24

Hopelijk tref je het beter bij een volgende buitenrit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:41

ja op het einde hebbe we ermee gelachen! vooral met het feit dat de engelse ruitertjes bijna in het water lagen dankzij justing zijn dorst Knipoog
de takken heb ik nooit echt mee kunnen lachen Bloos die waren eng en pijnlijk