ieh, rottende vinger ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

ieh, rottende vinger ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:03

Ik had 'n wondje op m'n duim, daar had ik een pleister omheen gedaan en die heeft er 'n beetje lang omgezeten (3 dagen Bloos! ).
Toen haalde ik net de pleister eraf en nou ruikt het alsof mijn duim aan rotten is Scheve mond (Het ruikt precies als het schaap dat door maden werd opgevreten aan de achterkant, om het even goor te beschrijven).
En het ziet er ook rood en gezwollen uit.

HELP!
En het is natuurlijk nét te laat om nog naar de dokter te bellen, want die is er niet meer. Iemand enig idee wat ik moet doen?
Behalve morgen meteen naar de dokter gaan natuurlijk (wat ik ga doen)

Stomme ik met m'n pleisters... Frusty

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:05

In de soda met je vinger! En lekker een tijd laten zitten, heb je geen soda, neem dan biotex. Lekker laten weken.

Resy

Berichten: 20
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Maastricht/ Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:09

Eerst maar eens heeeeel goed schoonmaken/desinfecteren! Dan schone pleister erop (en nu wel regelmatig vervangen Knipoog ). denk ik...

Sterkte ermee!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:09

Is gewoon combinatie van vocht wat je huid verweekt. Heb je wel eens een Swatch gehad met stoffen bandje? Die gaan ook zo ruiken *mist kotssmiley). Gewoon weken in de biotex of soda en dan is het zo weer over. Snijwondjes (weet niet of je die had) hebben de neiging om vuurrood te worden bij pleistergebruik. Geen idee waarom.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:09

Inderdaad als eerste in de soda, meteen wel even de huisarts bellen!
Je duim ziet toch niet zwart, en er komt toch geen etter uit he? Want anders is het goed foute boel!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:10

inderdaad als de sodemieter in de soda weken, zorgen dat het wel open is dus mocht er een kortje o.i.d. op zitten kan je NA het weken dat erafhalen zodat de ontsteking eruit kan. Dan een grote plens jodium erop en even open laten. vanacht kan je beter wel een pleister doen anders komt er nog meer rotzooi in, maar dan morgen gelijk weer schoonmaken.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:13

Wat er eerder al gezegd is, alleen je moet er geen nieuwe pleister op doen.
Het is belangrijker dat er zuurstof bij de wond kan komen.
Verder kun je het het beste openmaken. Hebben jullie geen steriele mesjes? De ontsteking moet er nl wel uitkunnen.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:13

Ik zou er zo min mogelijk een pleister op doen want daar wordt et alleen maar zacht en week van en dan duurt et alleen maar langer voordat et genezen is.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:14

Idd, lekker in de soda.

Ik zou er idd nu niets over heen doen. Vanacht wel(tegen open stoten enzo).

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:19

Heel erg bedankt voor de reacties.

Pleister doe ik ook niet. Mijn zielige duimpje zit nu wel in de soda *prik* Verdrietig . Typen gaat ook 'n stuk minder snel Knipoog .

En Dorée, openmaken als in: pak een mesje, snij het vel open en laat het bloed eruit spuiten Nagelbijten / Gniffelen ?

Mijn vinger ziet er nog niet zwart uit en er komt ook geen etter uit. Er zit ook geen wondje meer voor zover ik kan zien en ook geen korstje.
Ehm, hoe leg ik dit uit... Waar je nagel zit, daar zit toch nog 'n klein stukje vel overheen aan de onderkant. Normaal kun je daar niet tussen komen nu kan ik er het stokje van het wattenstaafje tussensteken. Dus ik denk dat daar de ontsteking (onder-)zit.

Ik heb ook nog van die ontsmettende crême, (fucidin voor de kenners) dat werkt ook tegen ontstekingen, denk dat ik dat er ook maar opsmeer zo.

Pff, heb ik weer hoor.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:19

Indd, in de soda of biotex groen.
Dan jodium erop en GEEN pleister..

Ben sowieso tegen pleisters.. vieze onhygienische dingen.. Het was al helemaal niet slim om die pleister er drie dagen om te laten zitten.. Één dag is al meer dan genoeg..

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:20

Ik zou vanacht de pleister aflaten dan kan het een beetje opdrogen.Onder de pleister gaan allerlei bacterien zitten Vingers aflikken

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:21

Nagelbijten / Gniffelen Nee zo niet. Als het rood is, is het ontstoken. Waarschijnlijk zit er dus etter/pus onder de huid. Dat moet eruit.
Mijn vader is arts en ik had vroeger vaak ontstoken nagelriemen. Dan pakte hij een steriel mesje uit het wastafelkastje en sneed mijn vinger open. Dan ging het pus eruit.
Beetje ranzig verhaal, maar dat moet moet er dus wel uit.

Want je kan wel met je vinger in de soda gaan zitten weken, maar als de wond geheel dicht is, heeft dat niet zoveel zin.
Laatst bijgewerkt door Dorée op 13-07-04 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:22

assie schreef:
Mijn vinger ziet er nog niet zwart uit en er komt ook geen etter uit. Er zit ook geen wondje meer voor zover ik kan zien en ook geen korstje.
Ehm, hoe leg ik dit uit... Waar je nagel zit, daar zit toch nog 'n klein stukje vel overheen aan de onderkant. Normaal kun je daar niet tussen komen nu kan ik er het stokje van het wattenstaafje tussensteken. Dus ik denk dat daar de ontsteking (onder-)zit.

Waaah dat heb ik ook gehad toen ik klein was..
Jeugdtrauma's heb ik daar aan over gehouden.. Bij mij was de ontsteking namelijk zo ver gevorderd dat er wildvleesvorming was..
Dat hebben ze toen in het ziekenhuis weggesneden en een deel van mijn nagel weggehaald.. Heb toen (toen was ik 3 ofzo Haha! ) het hele ziekenhuis bijelkaar geschreeuwd en gekrijst Nagelbijten / Gniffelen

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:22

Amethyst schreef:
Ben sowieso tegen pleisters.. vieze onhygienische dingen.. Het was al helemaal niet slim om die pleister er drie dagen om te laten zitten.. Één dag is al meer dan genoeg..

Ik weet het, ik weet het. Was een wratje dat ik opengehaald had en wratjes gaan altijd ontzettend hard bloeden, dus vandaar dat die pleister eromzat. En daarna gewoon compleet vergeten eraf te halen Frusty . Achterlijke ik hoor Frusty

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:25

Fijt heet dat en dat kan in je bot gaan zitten.Daarom maken ze het open.Mijn zusje had het ook en ook bij haar werden de nagels eraf gehaald toen ze een jaar of 5 was.Ik was mee en weet nog precies hoe ik me voelde toen Scheve mond (kan je nagaan hoe mijn zusje het vond)Ze heeft trouwens nog steeds een paar nagels die misvormd zijn(met allemaal ribbels)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:26

iee, nu maken jullie me heeeeeel bang Verdrietig Nagelbijten / Gniffelen
Ik wil graag m'n nagel houden

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:27

Dus?Naar de dokter!En tot die tijd weken in de soda

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:34

FlairS schreef:
Dus?Naar de dokter!En tot die tijd weken in de soda


Zo is het maar net!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:36

Moet zo werken, denk niet dat ik daar met m'n vinger in de soda kan .
En morgenvroeg naar de dokter. Hopen dat ie plek heeft.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:42

ja anders moet die vinger er echt af hoor!!!!:P dus ik zou de soda maar meenemen!!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:46

Mijn nagel is trouwens weer precies hetzelfde geworden hoor Lachen

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:25

In de soda zoals iedereen al zegt, en GEEN pleister er om. Dan kan je wondje 'drogen'. Als het echt pij doet of als je bang bent dat er vuil inkomt, kan je ook overdag een pleister er omheen doen en s'nachts zonder pleister.

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:23

Geen pleister erop
volgende keer een pleister spray opdoen beter.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:49

Zo, werken overleefd.
Het ziet er nu héél rood uit, en er komt vocht uit stukjes open huid. Ik ga zo weer in de soda.

Die pleister spray, wat is dat?