Peppi-spray glansmiddel voor keuring??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Peppi-spray glansmiddel voor keuring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 17:28

Hai,
Ik heb over een tijdje een Halter wedstrijd.
Ik wil natuurlijk dat mn paard een super glans krijgt en nou las ik op een site iets over Peppi-spray. Dit schijnt een americaans glansmiddel te zijn.

Ik zocht het op internet maar kan er niets over vinden... Verward
(ook niet waar ik het kan kopen)

Wie weet hier meer van????

~~


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:37

Pepi-spray is in vrijwel iedere westernzaak te koop, maar er is meer dan alleen Pepi-spray. Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat en wat je als resultaat wilt hebben. Sommigen gebruiken liever Coat and Shine, Cowboy Magic etc. Er is zelfs glansspray met soort van glittertjes er in. Bij de juiste lichtval geeft die ook een enorm apart effect. Gewoon uitproberen dus wat je het beste bevalt!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 17:46

Dus 'pepi-spray' is een soort verzamel naam voor glansmiddels?
Of is het echt een merk naam? Blond
Weet je ook de naam van dat middel met de gliters erin?

Weet je misschien ook een site waar ik het kan bestellen via internet?

~~

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 17:48

gera schreef:
Het is maar waar je voorkeur naar uitgaat en wat je als resultaat wilt hebben.


Knipoog Een mega-mooi-super-glimmende merrie.... Haha!

~~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:55

Het is een merknaam voor een speciale spray. Ik zal zo eens kijken op mijn Pepi-fles waar je eventueel nog naar kunt zoeken op internet
Is het niet gewoon te bestellen via Arthur?
[edit SM; link verwijderd staat al in 'shops']

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:57

Showsheen werkt overigens ook enorm goed en Cowboy Magic heeft ook een aantal erg handige producten in haar assortiment

[edit SM; link verwijderd staat al in 'shops']

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:00

Ik heb gisteren tijdens de toiletteerclinic geleerd dat ook rozenolie of nertsenolie enorm goed helpt. Dat is ook wat natuurlijker voor de huid

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 18:02

gera schreef:
Het is te bestellen bij Arthur via**
[edit SM; link verwijderd staat al in 'shops']
Showsheen werkt overigens ook enorm goed en Cowboy Magic heeft ook een aantal erg handige producten in haar assortiment

OK dan! Bedankt!!! OK dan!

~~

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:20

je kan het bij mij kopen Bloos

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:07

Nou Wighert, dan hoef je niet ver te gaan! Jos zit vlakbij Alkmaar.
Hou er trouwens wel rekening mee dat je paard als een hele grote aardbei ruikt als je Pepi spray gebruikt Haha! ...

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 06:32

Mac schreef:
Nou Wighert, dan hoef je niet ver te gaan! Jos zit vlakbij Alkmaar.
Hou er trouwens wel rekening mee dat je paard als een hele grote aardbei ruikt als je Pepi spray gebruikt Haha! ...

Ik heb haar al een pb gestuurd....en ik hou wel van aardbei... Tong uitsteken Knipoog

~~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:01

Wordt dus wel handig als we je willen Boktmeeten op een wedstrijd.... Hoeven we alleen maar te snuffelen om je te vinden Tong uitsteken Haha!

Jemille

Berichten: 311
Geregistreerd: 21-11-01
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:11

Je kan ook wat schapenwol gebruiken voor de glans en daarna glitterspray er overheen doen.

Maar eigenlijk heeft dat knappe dametje van jou dat niet nodig. Vingers aflikken

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 16:55

Jemille schreef:
Maar eigenlijk heeft dat knappe dametje van jou dat niet nodig. Vingers aflikken
Tja, dat heeft ze van de moeder.... Knipoog Haha!

~~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:01

Waar en wanneer wil je overigens gaan halteren?

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:12

En als je nou die aardbeiengeur-glitter-glansmiddel gekocht heb geef dan even een seintje dan kunnen we het van je afpakken want je krijgt geduchte concurrentie van dat knappe paard van mij met Rob .

Dit is overigens een onderlinge wedstrijd op stal

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:17

Leuk! Mooie oefening toch? Ik 'moet' binnenkort waarschijnlijk al 'voor het ecchie'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:46

gera schreef:
Er is zelfs glansspray met soort van glittertjes er in. Bij de juiste lichtval geeft die ook een enorm apart effect.


Wow! Hebbe hebbe hebbe! Tong uitsteken
(Zep neemt zich voor vaker op WN te komen Haha!)
Wat is de naam van dat spul?

Cowboy Magic is echt heel goed spul, niet alleen de glansspray. Ze hebben ook hele fijne detangler voor de staart waar je niet alleen de knopen er goed mee uitkrijgt maar het ook heel erg mooi gaat glimmen. (Als westernruiter zul je dat wsch ook wel in de manen willen smeren Haha! )

Exhibitor's heeft ook 'Quick Shade'


flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:50

Zep schreef:
Cowboy Magic is echt heel goed spul, niet alleen de glansspray. Ze hebben ook hele fijne detangler voor de staart waar je niet alleen de knopen er goed mee uitkrijgt maar het ook heel erg mooi gaat glimmen. (Als westernruiter zul je dat wsch ook wel in de manen willen smeren Haha! )


..En in je eigen haar Lachen
Hoe dat spul met die glittertjes heet, weet ik niet precies meer. Ik ga het voor je nazoeken!

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 21:04

Natas schreef:
En als je nou die aardbeiengeur-glitter-glansmiddel gekocht heb geef dan even een seintje dan kunnen we het van je afpakken want je krijgt geduchte concurrentie van dat knappe paard van mij met Rob .

Dit is overigens een onderlinge wedstrijd op stal


Hahaha, echt niet!!! Knipoog ALLEEN IKKKE!!! Haha! (ik bedoel mn paard hoor Bloos )

Ik wist niet dat jij hier ook kwam...op bokt!

~~

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:58

wigchert schreef:
Hahaha, echt niet!!! Knipoog ALLEEN IKKKE!!! Haha!


Hahaha, dan wil ik niet meer naast je staan, als je helemaal naar de aardbeien ruikt.

Maarre, jouw kleine uk was verschrikkelijk braaf dus je maakt vast wel een goeie kans. (En natuurlijk al helemaal met de glitterspray)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 12:13

Pas wel op jongens, er zijn verschillende glitter sprays te koop, maar echt GLITTER is 'absolutely NOT DONE' in de Halter. Griezelen de judges echt van hoor...
Ik weet wel dat er een soort spray is waar een hele fijne 'goudglans' in zit. Die zou je misschien voor lichte accentjes kunnen gebruiken, maar pas wel op voor een echt glitter effect, want dat wil je dus eigenlijk niet (als je tenminste serieus genomen wilt worden).

Ik zelf gebruik het dus niet... goed schoon paard met een gezonde vacht glimt van zichzelf en heeft zoveel sprays niet nodig. De beste glans op je paard krijg je altijd nog door 'elbow greace' zoals ze dat in Amerika zeggen: véél borstelen (ik borstel Dot als het even kan 2 keer per dag, maar 1 keer per dag in ieder geval).
Beetje coat shine is alleen voor de finishing touch, niet om je paard super glanzend te krijgen als'ie dat van zichzelf niet is, want dat lukt echt niet. Ik gebruik Pepi spray, ShowSheen of een spray op rozenolie basis. Ben nog aan't uitvogelen welke ik het fijnst vind. Van Pepi spray moet je trouwens wel de spuitbus hebben. Er is ook een 'pompfles', maar daar komt een hele 'scherpe' straal uit en geeft dus ronde natte plekken spray die juist stof aantrekken... niet handig.
Schapenwol gebruik ik ook (degenen die naar de clinic zijn geweest nu ook Knipoog ) vooral om vlak voor ik de ring in ga het stof van de inrijbak nog snel even weg te vegen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 13:05

Kijk daar hebben we wat aan OK dan!

Bedankt voor de tips. Vind zelf het glitter ook wat "ordinair".

Annebell_001
Berichten: 562
Geregistreerd: 08-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 17:06

Thanks, ik denk dat ik voor het pepi-spray ga.

~~

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:53

In Ultra zit ook wat glitter, of kan ik dat beter 'sparkeling' noemen ofzo. Het is geen echte glitter, het is alleen een wat meer showeffect dan Pepi. Nee, met een echt glitterbespoten paard zal ik ook niet gaan halteren. Is meer iets voor freestyle reining met carnaval Clown


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 7 bezoekers