vandaag ga ik voor het eerst op Breitling zitten

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

vandaag ga ik voor het eerst op Breitling zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 09:04

Jaaaaa vandaag is het dan zo ver Haha! (als het weer mee zit teminste, is nu aardig donker hier dus zal wel weer gaan plensen)

Maar de bedoeling is dus dat ik vandaag op Breitling ga zitten. (voor de gene die het nog niet weten, breitling is net 3 geworden)
Ik heb er al een paar keer aangehangen, hij bleef netjes stil staan, wel zijn kop de lucht in en je zag hem kijken van wat ben je nou aan het doen Scheve mond maar hij bleef super braaf. Nu wil ik eindelijk wel eens weten hoe mijn paardje zit Haha! dus vanmiddag ga ik hem eerst lekker longeren. (eerst uit laten razen voor ik er op ga hoeft niet echt want dat doet hij nooit Haha! ) maar toch even zodat hij lekker ontspannen loopt. En dan weer even hangen en dan ga ik er op zitten Haha!

Ik heb er echt zo veel zin in. Ben echt zo benieuwt hoe hij zit haha klinkt raar maar elk paard zit anders toch? En ik heb ook al een tijdje niet meer gereden (sinds mijn pony verkocht is) en heb zit om weer aan de slag te gaan. Ben ook erg benieuwt wat hij gaat doen en hoe hij het aanpakt. Er worden ook foto's gemaakt, want ik moet alles natuurlijk wel op foto hebben (eerste keer hoofdstel om, eerste keer zadel op, eerste keer met zadel en hoofdstel aan het werk) en nu dus eerste keer er op zitten Haha! En als ze mooi gelukt zijn dan zet ik ze hier ook op Tong uitsteken

Ik heb gewoon helemaal kriebels omdat ik vanmiddag op me paard ga zitten Clown Ben ik de enigste die daar last van heeft? of ken je dit gevoel Bloos

Dit is mn ukkie

Na het opzadelen

Afbeelding

Net voor het longeren

Afbeelding


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:56

ik zal voor je duimen dat het mooi weer wordt en veel succes! Fotoooos Haha!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 09:58

haha ja de lucht word al iets lichter. De ruiterzaak heeft me net gebeld dat me rijbroek (eindelijk) binnen is, dus dat gaat me pa aardig wat euries kosten Haha! Dus ik kan in mijn nieuwe alles (zadel, hoofdstel rijkleding enz) op mijn paardje gaan zitten. Heb er echt zoooooo veel zin in Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:52

Ik begrijp wel dat je last hebt van kriebels hoor . Het is in ieder geval een leuk diertje om te zien.

Ik hoop voor je dat het weer mooi blijft (is gebleven Knipoog ). En ik hoop ook dat Breitling braaf is.

Veel succes OK dan! . Ben ook zel benieuwd naar de foto's.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 14:57

Hmz het is een dagje opgeschoven Boos! Meisje die mij zou helpen was ineens op een hengsten keuring, die was mij vergeten. Dus nu gaan we het morgen doen Lachen ga nu naar hem toe, ff met hem aan het werk Haha! in me nieuwe rijbroek Schijnheilig dusse morgen gaat het gebeuren Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:34

Ach dat ene dagje langer wachten moet toch ook wel lukken Knipoog .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:40

mooi paardje hoor.ik hoop dat hij net zo braaf is als jij erop zit als op deze foto's.en nee hoor je bent echt niet de enigste hoor met die kriebels.lekker spannend toch?ik hoor nog wel hoe het is gegaan he?succes morgen!

Bart..we zullen je missen r.i.p

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:54

Succes morgen en wel een verslag doen he? Haha!
Ik denk dat het wel goed gaat komen *LOL*
Leuk paardje trouwens OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 18:33

ja morgen avond uitgebreid verslag Haha! en incl foto's als het goed is Haha! Wil alleen niet met te veel mensen er om heen gaan staan dus weet niet of er iemand bij is die fotos kan maken met hangen enz maar de fotos die ik heb morgen zal ik laten zien Haha! kunnen jullie gelijk even melden of we een leuke combi zijn *LOL*

kimmie261

Berichten: 19192
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:51

ik ben er helemaal klaar voor!!!!

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 22:07

Succes! Ik duim voor je OK dan!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 11:47

jaja vandaag is het dus wel zo ver. Beetje jammer dat ik vanacht ruzie kreeg met het meisje die me zou helpen, dus moet nog maar even kijken hoe dat gaat. Maar ik ga er in elk geval op Haha! en ik wil er een lading foto's van. Eerste keer er op zitten kun je natuurlijk nooit meer fotos van maken Tong uitsteken zal pappie lief wel even vragen of die wat pics schiet Haha! Ik heb nou gewoon alweer kriebels Clown

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:48

hoop dat het goed gegaan is !

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:26

Fotograaf meld zich Tong uitsteken Denkt dat Breitling zelf ut verhaaltje wil vertellen Clown *LOL* Gheghe.. ging goed he Nathalie? Scheve mond

Stal Shetbende nu 10 pony's.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:21

nouwwwwwwww het ging helemaal niet goed Eerst was hij al gestrest met poetse en opzadele ( niet super gestrest maar onrustiger als normaal) toen met longeren kreeg die streken wat ie normaal ook niet doet. Toen sleurde die ineens mij mee de bak door (hij draaide plots om in het midde en rende toen dus naar de andere kant van de bak en omdat hij draaide zat de longeer lijn over zijn nek) maar ik wou hem niet los laten omdat hij dan met zn benen vast kan komen te zitten in de longeer lijn dus raaste die longeer lijn door me hand heen en nu zit er een dikke blaar en is helemaal rood (verbrand) Toen wou ik er daarna op gaan zitten maar kon me niet omhoog trekke door mn zere handje en toen vloog die weer weg Boos! Dus nu heb ik er nog steeds niet op gezeten Boos!

Net of die het wist Verward

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:51

Ik denk ook die ie het wist Haha!

Je was vast toch een beetje gespannen en je paardje merkt dat direct.
Vandaar dat hij waarschijnlijk wat nerveus was.
Volgende keer toch echt op letten dat je was rustiger bent en niet gespannen, dit is natuurlijk wel lastig als je er voor de eerste keer opgaat maar het is het proberen waard.

Succes

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:54

Ik was totaal niet gespannen. Omdat ik eerst gewoon ging poeten en longeren net als normaal, werd pas een beetje gespannen toen hij daar zo klaar stond om op te stappen en ik me cap om mijn kop had. maarja mijn hand is iets verbrand en kon ik er niet op stappen + dat hij veel te gespannen was

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:32

Ach joh. volgende keer beter . Het gaat vast goedkomen.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:15

Je had er waarschijnlijk niet op moeten gaan zitten toen hij al streken had met longeren... Knipoog Nou heb je dat uiteindelijk ook niet gedaan maar als hij nu wegvliegt toen je nog wilde opstappen omdat dat je niet goed lukte vanwege je hand, denkt ie misschien volgende keer hetzelfde.

Je hoeft trouwens niet gespannen te zijn, alleen die bubbels in je buik zijn denk ik al genoeg, ik had iig toen ik voor het eerst op ons toen nog niet ingereden paard ging zitten ook best wel bubbels in m'n buik, misschien niet direct spanning maar gewoon, het is toch spannend, ook voor je paard natuurlijk.

Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:16

Ach, volgende keer beter! Lachen
Misschien is het fijner als je de bak even kleiner maakt met een lintje, zodat hij niet alle kanten op kan vliegen tijdens het longeren. Veel succes nog, gaat vast helemaal goed komen! Lijkt me eigenlijk best gaaf om voor het eerst op een onbeleerd paard te zitten... als 'ie braaf is dan. Schijnheilig Haha!

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:21

weet je dat komt vast doordat je al de kriebels had, paarden voelen het aan als er iets spannends staat et gebeuren, en als je dan zelf ook nog een beetje gespannen bent (ook al zeg je dat je dat niet bent bij kriebels ben je dat toch wel!!) kan het zijn dat het paard dat overneemt. zorg ervoor dat je volgende keer iemadn meeneemt die hem voor je vast kan houden. dan is hij in ieder geval wat rustiger!!
succes met je paardje

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:23

Misschien is het toch verstandiger het "zadelmak" maken aan een prof over te laten en hem verder zelf te beleren!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:27

en een goeie tip bij het longeren; draag handschoenen. is helemaal niet 'verwaand' , maar je voorkomt er wel vreselijke brandwonden mee.

ondertussen heb ik vernomen dat iemand hem zadelmak gaat maken?
super hoor!

Kanzi
Berichten: 2655
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:27

Ik denk ook dat je iets te gespannen was (vrolijk gespannen dan hoor).
Paarden zijn daar zo gevoelig voor!! Als ik zelf iets nieuws wil gaan doen met mijn pony dan krijg ik niet eens zijn halster om waar hij anders altijd zelf zijn neus in steekt, en dan heb ik hem nog helemaal niets verteld!!!
Ga er niet naar toe met een 'Ahhh, vandaag gaat het gebeuren' gevoel, maar ga er gewoon opzitten op een dag dat je denkt van: hmmm, vandaag voelt het goed.
Weet zeker dat het dan veel beter gaat. Heel veel plezier er mee!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:20

Het was toch zo'n brave hengst? Haha! Knipoog
Zoals ik al eerder zei, hou er rekening mee dat dit vaker gaat gebeuren, hij voelt zich nu thuis, hij krijgt meer conditie en dat bij elkaar geeft praatjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers