Grandioos drama: alweer ingebroken bij Wil

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Grandioos drama: alweer ingebroken bij Wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 19:54

T is nu echt een fiasco.
Nadat de dieven na de open dag van 2 weken geleden hun slag hadden geslagen, zijn ze nog eens terug gekomen en hebben de kasten die ze toen niet hebben open gekregen, nu geopend met zwaarder geschut.
Het zijn dus heel zeer waarschijnlijk dezelfde dieven, want de kasten die ze toen open hebben gebroken, zijn nu ongemoeid gelaten.

Stal Pegasus, van mijn huisgenoot Wil dus, ( de stal waar ik ben begonnen voor ik de handel inging) is nu eigelijk echt ten einde.

Omdat:
de stal afgelegen ligt, en de dieven alles waar een slot op zit, open schijnen te krijgen, hoe goed de sloten ook waren en de kasten waren van ijzer.

Alle hoofdstellen en 10 zadels zijn weg.
Nu is er dus niks meer.

Zijn dure voltigeersingel, een tweespantuig, alles is weg.
er kan nu eenvoudig niet meer gereden worden daar ( waar Mozart ook staat)

Ik kan zadels brengen , zo lief wil ik wel zijn, maar dan is t over een week misschien weer gestolen.Enige buur uit de omgeving wil zijn zadels niet herbergen, uit angst.



CRIMINELEN DENK NA VOOR JE IETS JAT, DEZE MAN IS ER DOOR AAN T EIND VAN ZIJN LATIJN, EN TEVENS ALLE MENSEN DIE DAAR PAARDREDEN!
Stal Pegasus bestaat 10 jaar, en Wil heeft al zoveel tegenslagen moeten verwerken.

Hij was er weer een beetje overheen, over de inbraak van 2 weken terug, en nu is t helemaal over.

Ik zelf ben er ook helemaal van over de rooie.


De maatschappij is rot!

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:58

Jeetje das echt heel erg zeg, veel sterkte hoop dat er wat aan gedaan kan worden!! Ach gut

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:58

dat is inderdaad heel wat. hopelijk is dit niet écht het einde voor haar.. denk dat voor haar alleen nog een oplossing is een alarm, camera's en/of waakhonden... maar ja, dat is voor deze keer ook al te laat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:59

Jemig.. wat een ongelovelijk KUDTSTREEK!
echt.. om dan nog een keer terug te gaan, wat een lef!! Boos!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:01

Jezus... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Vind het een nobel aanbod van je wb die zadels, maar ik snap verdomd goed dat je het risico niet durft te nemen... Dat zal ook het geval zijn wanneer mensen willen helpen; tuig wordt gejat, je kunt geld 'doneren'... Maar dan? Dan is het tuig binnen een maand weer gejat.

Hoe zit het met de beveiliging? Heeft hij van die bewegingslampen? Anders eens een camera uit het zicht ophangen, wel op een dusdanige wijze dat je de daders in beeld krijgt... Alarminstallatie installeren...

Het is alleen zo verdomd duur... Jezus, wat moeilijk... Waren ze wel verzekerd? Je hebt ook nog kans dat de verzekering een alarminstallatie gaat 'eisen'...

Vind dit dus het gevaar van open dagen, je kunt in feite overal rondneuzen...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:04

Tijdens de open dag is er geen vreemd volk geweest, behalve een wit busje met Pools kenteken.
Maar wel was natuurlijk goed te zien voor iedereen, dat die stal daar ligt. ( ligt normaal verscholen achter de bossen)

Alarminstalatie?
Er is geen woonhuis bij!

Er kan niks verzekerd worden.

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:08

Aaah wat vreselijk!!! Hopelijk kan er wat gedaan worden..succes hoor

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:14

HEYYZZ Mel,

wat onwijs klootuh voor jullie zeg. Zijn de paardjes verder wel ongedeerd?
Je kunt tegenwoordig niets meer weg leggen achter slot en grendel geloof klootuh mensen en wat heb je eraan helemaal niets. Heb zoin hekel aan dieven die mensen om zeil helpen.
Hoop dat ze wat vinden zullen en dat die klojo snel gepakt worden.

Dikke Kus Natasja

jetzelover

Berichten: 63
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: emmer-compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:15

woow wat erg

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:19

Verdorie, wat ontzettend sneu Scheve mond
hebben jullie toevallig het kenteken genoteerd van dat witte busje?

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:25

Niet leuk voor wil.
dat er voor de 2x is ingebroken.
hoop dat de dieven gauw opgepakt worden.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:29

happyhorse schreef:
Niet leuk voor wil.
dat er voor de 2x is ingebroken.
hoop dat de dieven gauw opgepakt worden.


Als ze opgepakt worden, en die kans is 1 %, of nog minder, zijn ze na een uurtje of 10 weer op vrije voeten hoor.
Zo is ons rechtssysteem.


Update:
Meisje dat daar rijdt vertelde net dat ze vanmiddag maar met halsters en touwen het bos waren ingegegaan........

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:32

Triest zoiets...

En ze staan idd zo weer buiten, je hebt nl geen bewijs dat zij die zadels gejat hebben... Scheve mond

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:34

Pervinco schreef:
Triest zoiets...

En ze staan idd zo weer buiten, je hebt nl geen bewijs dat zij die zadels gejat hebben... Scheve mond

Ik ging er hier vanuit dat de politie wel bewijs had, anders houden ze ze al niet eens aan!!!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:36

Niet te geloven zoiets....die staan niet stil bij de gevolgen! Dit kan idd iemands leven / zaak kapot maken! En vaak vinden ze de daders niet!
Jammer dat hij zich niet kan verzekeren tegen diefstal van het tuig enzo!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:38

Sorry, ik volg het niet meer helemaal... De enige onbekenden die jullie met de open dag gezien hebben was een stel Polen, iig een Poolse wagen (wat is dan overigens het nut van een open dag?). Zijn die dan al aangehouden cq wordt daar naar gezocht? Of doel je op de opmerking dat áls jullie dit aan zouden geven en de politie pakt ze op met bewijs en al, dat ze dan weer zo buiten staan?

Dat de politie ze aanhoudt wilt niet zeggen dat ze bewijs hebben, aanhouden omdat jullie ze zagen met de open dag is ook mogelijk. Zie dan maar rond te krijgen dat zij die zadels weggehaald hebben...

Als jij op tape hebt dat zij de zadels weghaalden dan staan ze na 10 uur echt niet buiten... Helaas is dat niet het geval.

juuls

Berichten: 28
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:44

hey mel, ik vind het lief dat je zoveel voor ons doet... het ziet er allemaal hopeloos uit voor Wil, voor onze paarden, voor ons ...pfff wat een eikels ze moesten maar is weten wat ze aan richten. Ik ben vanmiddag met elke naar het bos gaan rijden, zonder zadel met halsters en touwen, echt geen doen maarja hopelijk komt het na de andere keren ook deze keer goed!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:44

Klopt Percivino.
Ik zeg open dag, maar t was het 10 jarige bestaan van de stal, en mede Wil die 50 werd.Er waren enkel bekenden.
Maar al met al zorgde alles wel voor een enorme rij autos die geparkeerd stonden aan de weg, die ca 700 m van de stal afligt.Dus dat riep wel de aandacht.
Er is een wit busje met Pools kenteken gesignaleerd.
3 Mannen zaten erin, met luidruchtige muziek aan.
Ook hebben een paar mensen ze t pad op zien lopen, naar de stal toe.

Ook zijn er die eerste x 2 kratten bier gestolen, waar de inbrekers wel heel dat lange pad mee af moeten naar hun auto.
Dit bier was van Brouwmeester (Aldi) en dus niks waard.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:47

Als jij op tape hebt dat zij de zadels weghaalden dan staan ze na 10 uur echt niet buiten... Helaas is dat niet het geval.

Dan krijgen ze 2 uur werkstraf ofzo.ALS de band al duidelijk genoeg was om te dienen als bewijsmateriaal.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:48

he bah zeg!
wat vreselijk poedersuiker voor wil!

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:00

Wat rot zeg... Dat is niet leuk!!!!

Misschien een idee voor eventuele zadels ed die geleend kunnen worden, laat ze niet daar op stal liggen, maar neem ze mee naar huis.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:02

Ach gossie, wat verschrikkelijk.
Het moet toch wel ontzettend frustrerend zijn om zo telkens je zuurverdiende spulletjes kwijt te raken.
Als ik zo'n verhaal lees dan kan ik daar echt oprecht boos van worden.
Aanbod(je):
Ik heb hier nog wel een ouder hoofdstelletje liggen, ook nog wel wat dekjes enzo.
'k Weet dat het een druppel op een gloeiende plaat is, maar misschien helpen alle kleine beetjes wel.
Interesse ???

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 21:05

WenK schreef:
Wat rot zeg... Dat is niet leuk!!!!

Misschien een idee voor eventuele zadels ed die geleend kunnen worden, laat ze niet daar op stal liggen, maar neem ze mee naar huis.

Wil is slechthorend en slechtziend.
Kan dus enkel op de fiets rijden.
kan dus geen zadels mee naar huis nemen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 21:06

Oscar schreef:
Ach gossie, wat verschrikkelijk.
Het moet toch wel ontzettend frustrerend zijn om zo telkens je zuurverdiende spulletjes kwijt te raken.
Als ik zo'n verhaal lees dan kan ik daar echt oprecht boos van worden.
Aanbod(je):
Ik heb hier nog wel een ouder hoofdstelletje liggen, ook nog wel wat dekjes enzo.
'k Weet dat het een druppel op een gloeiende plaat is, maar misschien helpen alle kleine beetjes wel.
Interesse ???

Wat ontzettend lief Oscar!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:08

Als je even je adres doorstuurt, dan zorg ik ervoor dat er morgen een pakketje op de post gaat.
Jammer genoeg heb ik niet echt veel spullen liggen, maar wat ik heb geef ik graag aan Wil