Katinka verkopen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Katinka verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 16:27

Lieve allemaal,

Ik zit een klein beetje met een dilemma.
Ik heb natuurlijk vorig jaar mijn eerste veulentje gefokt, Katinka, een fantatisch veulen die helaas heel veel ziek is geweest.
Ze is inmiddels weer helemaal beter en staat nu bij kennissen van mij in de wei als gezelschapspony, tis toch een jaarling en ze staat nu lekker in een groep (thuis ook wel daar niet van).
Ik merk alleen dat ik haar totaal niet mis, zo een keer in de 2 weken ga ik eens langs en dan aai ik haar even en dan ga ik weer.
Ze is heel mooi aan het uitgroeien, een leuk luxe merrietje.
Op zich een hele leuke pony om mee te gaan fokken in de toekomst.

Maar ja, nu zit ik met het dilemma, aanhouden of niet. Tot nu toe had ik voor mezelf de maatstaf gesteld, mijn pony's moeten voldoende aandacht krijgen, anders kunnen ze beter naar iemand die er wel de aandacht voor heeft, dat verdienen ze. Maar ja, nu sta ik op dat punt, en nu begin ik toch wel een beetje terug te krabbelen, mijn Tinka'tje, waar ik nachten bij gewaakt heb in de hoop dat ze zou blijven leven en ze heeft het gehaald..bloed zweet en heel heel veel tranen heeft het me gekost, elke keer weer de dierenarts erbij waar ze zo bang voor was, we hebben echt voor haar gevochten, kan ik dat zomaar even wegdoen?

Wat zouden jullie doen in mijn geval? Van de winter gewoon weer naar huis halen en afwachten hoe ze verder uitgroeid of wegdoen..*zucht*

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:29

Als ze wat dichterbij staat en je wat meer met haar gaat doen, dan zal de band ook wel weer aantrekken. Als je zoveel emotioneel in een paard hebt gestoken zou ik haar houden. De leeftijd van 1 jaar is ook erg moeilijk om een paard te verkopen.

De keus is aan jou, maar ik zou, als ik het zou kunnen betalen, gewoon nog even aankijken.

Je suis Charlie.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:42

Denk het ook, wat Cassidy zegt,maar zou haar nu nog even een jaartje aanhouden tot ze iets ouder is. Hoeveel mensen zetten hun veulens niet 2.5 jaar op het land en kijken er verder niet naar om tot ze terug zijn? Jij komt er nog elke 2 weken, en tjah, zo'n band bouw je niet op van 1X per 2 weken even aaien. Laat haar volgend jaar thuis staan, en kijk of het dan klikt, ze niet, dan kun je haar altijd nog verkopen.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:48

Ben het helemaal met de vorige antwoorden eens!!! (wat een eigen mening hea) Tong uitsteken

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:18

Ik weet niet, ik heb het idee dat je er spijt van ga krijgen. Misschien niet meteen, maar later wel. Tinka is gewoon jou baby. Ik denk dat je veel te gek met haar ben. Zodra ze echt weg is is het heel wat anders dan nu even bij andere op het land.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:27

Ik denk eigenlijk dat je er ook spijt van gaat krijgen later, ik snap jou ook nu wel. Maar ik denk dat je (mits het financieel ook kan) beter een paar jaartjes kunt wachten. Ze is nu vast ook heel gelukkig in die kudde op het land en zit er hoogstwaarschijnlijk niet eens mee dat je 1x in de twee weken langs komt Knipoog!
En ook wat Dennis zegt, ze is gewoon jouw baby!


corina18
Berichten: 832
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: glane overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:32

ik zou het niet doen zou haar gewoon weer bij jouw neer zetten en kijken hoe het klikt tussen jullie kan je over een jaar altijd nog besluiten wat je doet

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:37

Op zich is het niet erg om even wat 'afstand' te nemen. Jullie hebben toch wel een heel heftig jaar achter de rug. En als ze het daar goed heeft dan hoef je je er ook geen zorgen om te maken.
Ik vind het ook niet zo slecht om over verkopen na te denken, wat je ook beslist, je hebt er dan goed over nagedacht. Als je financiƫn het toelaten zou ik het gewoon nog een jaartje aankijken (of misschien wel 2). Als het echt een leuke fokpony is, dan hoeft het ook niet je beste vriendin te zijn.
Het is afhankelijk van wat jij wilt. Wil jij gewoon pony's waar je helemaal gek mee bent en waar je zielsveel van houdt, dan moet je je afvragen of je dat met Katinka hebt. Zo niet, dan is dat geen slechte reden om haar te verkopen. Wil jij goede pony's fokken (of verder in het fokken) dan zou ik haar aanhouden. Kijken wat eruit komt (letterlijk en figuurlijk). Ik ken een paardenfokker die zegt dat zijn paarden hem gestolen kunnen worden (op een enkeling na), daar verdient hij zijn brood mee, het zijn 'dingen' (erg cru gezegd). Zijn honden echter, daar moet niemand ook maar 1 vinger naar uitsteken, dat is zijn grote liefde. Dus wat wil je? Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. En bovendien kan het geen kwaad om overal eens goed over na te denken Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:33

ze loopt je niet in de weg, en onder normale omstandigheden loopt ze dat in de winter ook niet. Veel aandacht heeft ze niet nodig, dat krijgt ze prima van de andere waar ze mee staat.
Ik zou haar dus ook nog lekker even laten staan en kijken hoe ze uitgroeit

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:36

ik zou ahar niet eens weg kunnen doen als je al zoveel emt haar hebt meegemaakt, zou ik haar nog even houden. Mishcien versterkt jullie band als ze wat dichter bij ej staat ?

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:08

Hoi Renee,

Ik heb je er al over egsproken, maar ik heb er vandaag over nagedacht.
Deze beslissing moet je helmaal zelf nemen, maar als ik jou een beetje ken, dan ga je er echt spijt van krijgen als je haar weg doet.
Oke het si een minder leuke leeftijd, maar jou plannen zijn om in de toiekomst toch te gaan fokken met haar.
Ik denk dat je het gewoon nog ff moet aankijken.
Ik denk zelf dat je toch teveel een band met haar heb, al is dat nu ff op een laag pitje.
Als je nou van de winter nog denkt om haar te evrkopen ik denk dat het dan vroeg genoeg is om haar daadwerkelijk te gaan verkopen.
Ze staat nu niet in de weg en ze kost je ook niet zoveel.
ik zou er echt nog heel diep over nadenken.
Want je weet het ik roep ook elke keer dat Jip wel te koop si en daar denk ik ook weleens serieus over op het moment, maar jij bent net als mij en kan dat gewoon niet.
Heel veel sterkte met het nemen van je beslissing en als je praten iwl je weet mijn tel. nummer.

N. ons eerste wonder geboren op 17 januari 2006
T. ons tweede wonder geboren op 13 september 2008
S. ons derde wonder geboren op 14 juli 2010
ons vierde wondertje geboren op 8 juli 2012

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:10

Ik zou zeker geen overhaaste beslissingen nemen renee.
Ondanks dat je haar niet mist hoor ik jou wel altijd over haar praten.
Kijk het nog even aan en gun elkaar meer tijd in de omgang, wie weet veranderd dat en je beslissing.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 09:46

Het kan toch helemaal geen kwaad om haar lekker in de groep te laten en maar 1 keer in de 2 weken langs te gaan?
Zouden meer mensen moeten doen Knipoog

Ik ben het met bovenstaande eens, als het financieel haalbaar is zou ik haar voorlopig aanhouden.
Ze staat ergens anders, dus logisch dat je die band nog niet zo voelt, dat wordt vanzelf sterker als je meer met haar kan doen en als ze uit de opfok komt.
Wordt dat het niet, kan je haar altijd nog verkopen, maar op dit punt denk ik dat je er later spijt van zal krijgen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertema, Mark0919, Mnoonn, Poety, Rivendell, Vagabondo, VosjeN en 40 bezoekers