Springmateriaal: pensionstalhouder of zelf kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Springmateriaal: pensionstalhouder of zelf kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:56

Hier loop ik nu tegenaan... ik wil met Rowan wat gaan springen en we hebben helemaal geen materiaal op stal. Ja, er liggen twee heiningpaaltjes (1.50 lang) en ik kan wel wat knutselen met emmers enzo.

Nou vroeg ik de stalhouders of ze zouden willen overwegen wat materiaal aan te schaffen - een stuk of 5 balken zou wat mij betreft al heel fijn zijn. Nee nee, dat kon echt niet, was veel te duur, ik was toch de enige die sprong, ik moest het zelf maar aanschaffen.

Nou wil ik dat best doen, maar ik zie het al gebeuren dat zodra ik materiaal koop de rest op stal het opeens toch wel leuk gaat vinden om wat te springen of balkjes te lopen. Ik vind dat wij pensionklanten zijn, geen gering bedrag betalen, en dat daar best zoiets bij mag horen. Ik vraag tenslotte geen compleet parcours maar een paar balken...

Wat vinden jullie? 'Hoort' de stalhouder hierin te voorzien of zou je het zelf kopen in mijn plaats?

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:01

Ik denk toch dat het aan jou zelf is om daarvoor te zorgen en dan eventueel duidelijke afspraken over het gebruik ervan. Of achter slot en grendel zetten

Bij materialen voor de Dressuur zou je er ook zelf voor moeten zorgen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:08

Dit heb ik ook Lachen

Ik zie het zo : je kunt het altijd vragen en willen ze het niet dan houdt het op.

Toen je daar een stal kwam huren kon je al weten dat er geen springmateriaal was.... elke stal heeft sommige dingen wel , andere niet.

Je kunt het beste proberen je stalgenoten enthousiast te maken zodat iedereen een bedragje inlegt waarvan je balkjes kunt kopen ?

Ik heb zelf gewoon een paar mooie paaltje bij de Welkoop gehaald , 3 meter lang ongeveer , 10 stuks. Kun je dan zelf nog verven eventueel als je wilt.

Als je zelf wat eraan wilt knutselen hoeft het echt niet veel te kosten om af en toe wat sprongetjes te maken Lachen

Het is idd wel irritant als je stalgenoten geen bijdrage willen leveren maar WEL jouw materiaal pakken om er mee aan de slag te gaan...dat krijg je gegarandeerd : als het er ligt dan pakken ze het

Het is dan ook weer zo mutserig flauw om te eisen dat iedereen er vanaf blijft...ik zei altijd : jullie mogen de balkjes gerust gebruiken , maar wees er wel zuinig op , leg ze altijd terug waar ze horen en als er wat kapot gaat dan moet je het vervangen. Gebruiken is okee maar ik wil er NIKS van merken in principe....

Was daar sowieso vrij irritant : steeds je spullen pakken okee , dat is tot daaraantoe...maar als je vervolgens ZELF misgrijpt daardoor.... raaaaaaah !! Stoom uit je oren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:10

Ik vind niet dat je pensionhouder daarvoor hoeft te zorgen.
Het was anders geweest als het er bij aanvang pension wel was en nu niet meer.
Of als er beloofd was dat het er zou komen.

Ik heb zelf op mijn vorige pension plaats ook zelf een paar staanders en palen gekocht omdat het daar niet aanwezig was.

Voor overige pensionklanten en tegen de pensionhouder zou ik duidelijk maken dat ze van jou zijn en niet gebruikt mogen worden door anderen.

vraag ook of ze er wel mogen staan, neemt toch ruimte in beslag.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:10

Zolang hij z'n stallen niet verhuurt met als faciliteit een springtuin erbij, dan hoeft hij dat niet aan te schaffen. Het zou wel aardig zijn als hij het doet, maar zeker geen "plicht".

Ik zou eens inventariseren bij je stalgenoten wie er zoiets zou willen gebruiken, dan kun je met een clubje wat geld bij elkaar leggen en/of een paar weekenden gaan knutselen, zoveel hoeft het niet te kosten.
Hoe je het dan moet oplossen met nieuwe klanten die later komen en ook willen springen of de overal aanwezige profiteurs zou ik niet zo goed weten, maar dan heb jij in ieder geval je balken.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:17

Ik heb voor zo'nzelfde situatie gestaan, wij hebben met zn alles geld gelapt en konden zo 3 hindernissen kopen (balken en staanders) en toen we daar weg gingen hefet hij mijn deel gewoon overgekocht omdattie zag dat er toch best veel mensen gebruik van maakten.
Maarja als het er niet is maakt er ook niemand gebruik van, das logisch....

Wij hebben gewoon zo afgesproken dat als je weggaat heb je pech, en nieuwe mensen hebben mazzel.... t ging bij ons om een bedrag van 15 euro pp geloof ik...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:22

Een idee als je uiteindelijk toch overweegt zelf balkjes te kopen: Je kan vast wel ergens gratis balken krijgen, die je dan nog zelf moet schilderen. Dat heb ik in ieder geval gedaan... Als je echt een hoge sprongconstructie met staanders wil maken kan je toch beter gewoon aanschaffen, als je gratis balken kan krijgen zijn die vaak verre van perfect (ik had een paar met teerresten, wel hetzelfde verder als 'gewone' springbalken, maar vaak korter, etc).

Het idee van Margreet vind ik ook heel goed, alhoewel je dan dus ook die probleempjes hebt...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:24

Wij hebben er ook naar gekeken bij ons op stal om aan springmateriaal te komen, maar wij mogen op stal niet springen. Daarmee hield het dus op. Het is vaak wel te doen hoor, om mensen te organiseren om zoiets aan te schaffen.

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:27

ik zou ook doen wat magreet zegt..
want ik vind het helemaal niet zo raar dat je staleigenaar het niet wil betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:30


Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:33

als je dat met meerdere betaald is dat heel goed te doen toch!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:35

Ik vind dat je een staleigenaar niet kunt verplichten springmateriaal te kopen. Inventariseer eens op stal of er meerdere mensen interesse hebben in springmateriaal.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:42

Ik vind dat je het je staleigenaar niet kan verplichten. Misschien kan je een keer een rondje doen wie er allemaal geintereseerd zouden zijn. En dan samen(of beter nog, ook samen met de staleigenaar) het geld rond krijgen.
Als iedereen wat betaald valt het best mee en heeft iedereen er plezier van.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:05

Op de stal waar ik sta, had de pensionhoudster wel staanders maar geen balken. Toen ik er net kwam kon je balken lenen van een andere pensionklant, maar daar mochten we geen balkjes mee lopen. Toen heb ik zelf een kleine set aangeschaft van 6 staanders en 9 balken.

Ondertussen zijn de pensionklanten met balken vertrokken en bleef alleen mijn setje over, omdat er nog aardig wat mensen bij ons wilden springen hebben we met 11 man 12 balken van 4 meter ongelakt besteld. Scheelt aardig in de kosten en alleen degenen die ervoor betaald hebben mogen ze gebruiken. Tot nu toe gaat dat prima.

ThaLadyB

Berichten: 36
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Visvliet (HUH WAAR!?!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:09

Tja je kan zelf materiaal gaan kopen, maar maak dan enorm goede afspraken over het gebruik daarvan..

Het pension waar mijn pony altijd gestaan heeft, had zelf materiaal, dus dit probleem had ik niet! suc6 Cool

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:12

ik vind ook dat je het zelf moet aanschaffen. zou niet doen met meebetalen, als er dan iemand weg gaat of ruzie ed. heb je zo'n gezever. wel zou ik afspreken dat ze het mogen gebruiken, maar als je het gebruikt zet het netjes terug en help onderhoud!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 19:29

Ho mensen, niemand heeft het over verplichten. Ik vroeg me af wat hier gebruikelijk in was. De stalhouders hebben het wel ooit gehad over "ja er komt nog wel eens wat materiaal"

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:53

snap je idee wel, als jij het koopt kun je er wel zeker van zijn dat andere het ook willen gebruiken, maar als je het gaat vragen denk ik dat ze er niet zoveel behoefte aan hebben om mee te betalen.. Das meestal zo..
En als het eens genoemd hebben dat er wel materiaal zou komen, zou je het daar wel eens over kunnen hebben natuurlijk.
Maar het mooiste zou wel zijn als je het met meerdere zou kunnen kopen.

droebel

Berichten: 882
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:06

Wij hebben op stal gezamelijk hindernismateriaal gekocht. 6 staanders en 8-9 balken. we hebben ieder iets van 15 euro betaalt. diegene die nieuw komen hebben gewoon mazzel dat er al materiaal staat wat ze mogen gebruiken. diegene die verhuizen hebben pech gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:00


marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:28

wij hebben met zijn alle ook het materiaal zelf gekocht en het vervolgens als 'verjaardags cadeautje' aan de stahouder gegeven. zo blijft het bij hem (niemand heeft er meer recht op als ze bijv. weggaan) iedereen kan het gebruiken, ook voor event. nieuwkomers aantrekkelijk en hij heeft zijn cadeau gehad. prima oplossing toch?
als je het met een groepje koopt zijn de kosten makkelijk te doen
ik denk niet dat je de anderen echt kan verbieden om het te gebruiken, dus gewoon samen doen

Debbieremi

Berichten: 246
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:52

Bij ons op stal heeft de stalhouder het springmateriaal gekocht Haha!