Welke regio van Nederland gaan wonen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Welke regio van Nederland gaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 14:41

Ik ben Noordholland behoorlijk zat en loop al een tijdje rond met plannen om naar een andere regio of provincie te verhuizen. En dan graag mijn paarden aan huis natuurlijk! Haha!

Nou ben ik niet schathemeltjerijk, dus is mijn vraag, welke regio van Nederland is naar jullie mening geschikt om een leuk huis te kopen waar de paarden aan huis kunnen staan, waar je goede uitrijmogelijkheden hebt?

Groningen is goedkoop, maar hoe zit het met de rest van Nederland?

Wie heeft trouwens ervaring in het verhuizen van de ene kant van Nederland naar de andere?


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:53

Drenthe is goed ge doen, en overijssel ook nog. Maar dat gaat veranderen, dus moet je wel snel zijn. Gelderland is redelijk maar wel duurder. Brabant zit mutjevol, dus dat kun je maar beter vergeten.

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:55

Groningen is goedkoop en erg leuk om te wonen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:00

Overijsel en dan vooral in de uithoek van Enschede is goedkoop. Daar Vind je echt leuke huizen met paardenstalling voor belachelijk lage prijzen. Zit je niet echt centraal maar toch nog wel vrij bereikbaar want je zit zo op de snelweg naar Utrecht of Duitsland. En je kan er schitterend uitrijden door de natuur, je kan er hele dagen trekken!
Ik ben van midden nederland naar Limburg verhuisd en mijn moeder van midden nederland naar Overijsel en binnenkort naar Limburg. Het is wel even wennen en omschakelen maar ik zou echt never nooit meer terug willen! het uis alleen vreemd in het begin omdat je de weg nog niet kent (en nog niet alle ruitersportzaken Haha! )
Ik voelde me in Limburg binnen no-time meer thuis dan ik me ooit in Gorkum had gevoeld.
Hier staan trouwens ook betaalbare huisjes met stalling (maar lang niet zo goedkoop als regio Enschede).

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: Welke regio van Nederland gaan wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:02

Mieke schreef:
Wie heeft trouwens ervaring in het verhuizen van de ene kant van Nederland naar de andere?


Praaaaat me d'r niet van... Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 15:23

Nou vertel! Haha!

Hoe pakten jullie dat aan, met baan e.d. Eerst een baan zoeken + huurhuis en daarna op zoek naar iets om te kopen? Of baan + gelijk een koophuis?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:36

Limburg is ook duur om te wonen op de meeste plaatsen. Overrijssel is net te doen, maar het wordt er vol en vol gebouwd, dus je moet echt snel zijn als je er wilt wonen. De mensen zijn er heel sympathiek, niet brutaal of zo (en dat vind ik van mensen in het westen wel een beetje). HEt is wel zo op het platteland dat ze erg huisje-boompje-beestje zijn. En je zult het niet geloven, maar als er feest is, zijn de vrouwen die er samen al het werk doen, en de mannen blijven allemaal zitten, die hoeven niets.

De hond is de betere mens

Cer

Berichten: 30126
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:37

Nou ja, zoals ik al eerder had gemeld, zit ik zelf te denken over Drenthe... ben al wezen kijken bij een stukje/manege, zag er geweldig uit!! Ik zal wel moeten wennen aan het 'dorpse' leven, maar de omgeving enzo Kwijl
Over een baan hoef ik gelukkig niet na te denken Lachen maar mn haagse huis geef ik niet zomaar op... verhuren is een optie, zodat ik terug kan (hoe bedoel je bange poeperd Haha! )

maar naar alle ins en outs van een grootscheepse interprovinciale verhuizing ben ik ook wel benieuwd !!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-02 15:42

Oorspronkelijk kom ik gelukkig uit een dorp, dus dat dorpse ben ik wel gewend, graag zelfs. Ben die drukte hier en asociale gedrag zo ontzettend zat.... Misselijk

Ik ben dus niet bang voor een woning in de middle of niks! Lekker rustig!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:55

Volgens mij is Zeeland ook heel goedkoop.. Ook wel dicht bij het strand Lachen Werk is een ander verhaal...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:00

Maar waarom zoek je dan geen huis in een ander deel van Noord-Holland?? Ik woon in de kop van Noord-Holland en vind het hier mooi.
Ben blij als ik thuis kom als ik van mijn werk (Heerhugowaard)
kom, daar in die stad wordt het ook steeds drukker, bleh!!!

Aan de andere kant snap ik wel, als je in een meer beboste
provincie zou willen wonen!! Aan deze kant van Noord-Holland
is alles best wel kaal vind ik!!

Drenthe lijkt me schitterend!! *LOL*

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 16:29

Oorspronkelijk kom ik uit Den Haag, we hebben in Amersfoort gewoond maar daar had ik het niet zo erg naar mijn zin. Huizen met grond waren in die omgeving ook onbetaalbaar. Vervolgens zijn we naar Son en Breugel gegaan, wel leuk maar een boerderij met weiland konden we ook daar niet betalen.
Uiteindelijk zijn we in Weert terechtgekomen Lachen
Hier konden we nog wel een boerderij met grond kopen. Zowel voor mijn man als voor mijzelf was het vrij gemakkelijk om werk te vinden dus daar hoefden we geen rekening mee te houden. Het hangt er natuurlijk wel van af wat voor soort werk je doet. Inmiddels werkt mijn man weer in Amersfoort en zit hij dagelijks uren in de trein. Niet leuk maar hij heeft het er voor over.
Limburg bevalt ons heel erg goed, ik heb het hier meer naar mijn zin dan ik het ooit in de randstad heb gehad. Als ik in Den Haag ben geweest ben ik heel blij dat ik weer naar huis kan.
De huizenprijzen zijn ook hier schrikbarend gestegen. Groningen en Friesland zijn volgens mij het minst duur. Veel mensen uit deze omgeving verhuizen ook naar België, daar is het nog een stuk goedkoper en de meesten bevalt het prima.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:16

De ins en outs van een interprovinciale verhuizing? Nah, niet echt bijzonder eigenlijk. Mijn vriend kon een veeeeeeel betere baan krijgen. Ik werkte nog altijd voor het uitzendbureau, dus opzeggen geen probleem, iets anders via een uitzendbureau waarschijnlijk ook niet. Wij hadden al een koophuis, dus hier ook huis gekocht. Dus eigenlijk was de volgorde: andere baan (proeftijd uitzitten, vast contract en in de tussentijd heen en weer reizen), huis kopen, verhuizen. Maar dat verhuizen zal ik niet weer zo snel doen hoor! Wat een toestand... Frusty

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:37

Tja, ik als Veluwe-freek raadt je natuurlijk de Veluwe aan! Supermooie omgeving, maar helaas... het is wel duur.
Het noorden is een stuk goedkoper. Als ik dan naar de omgeving zou kijken, dan zou ik zelf Drenthe kiezen. Óf limburg: mooie omgeving, én heel gezellige mensen. Zeeland of Flevoland lijken me ook maar saai hoor, zo vlak en kaal... Maar het is natuurlijk ook wat je met je hobby wilt: wil je alleen in de bak serieus rijden, of af en toe ook nog wel eens een mooie buitenrit maken?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:26

Hai
Als West- Zeeuw-Vlaamse, hier is het nog errug rustig (op al die
vervelende lastige toeriesten na in het seizoen) Prijzen heb ik geen idee van maar het is in ieder geval goedkoper dan waar je nu woont. Er zijn hier erg weinig ruiters/menners die buitenrijden, de meeste blijven gewoon "veilig" in hun (binnen)bak dus om buiten te rijden is het meestal ook erg rustig.
Enfin laat het nog eens horen wat je doet

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 20:47

Wow heb je ook al van die plannen Haha!
Ik begin het hier ook zat te worden.
Werk is ontzettend saai aan het worden, mensen ja.....
Ik zou ook wel ergens willen wonen waar ik meer met mijn paarden buiten kan rijden, waar de westerntrainers nog aan huis komen waar ik een leuke afwisselende baan kan krijgen en waar de woningen niet zo duur zijn Haha! en vooral waar het niet zo druk is als hier Boos!
Als je nou een grote boerderij koopt en die in 2en splitst kom ik aan de andere kant wonen Haha! Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:13

Ik ben 2,5 jaar geleden met mijn ouders van Utrecht naar Groningen verhuisd.
TOEN waren de prijzen nog echt leuk. Voor 5 ton een zeer grote boerderij (10 kamers) + grote schuur en 1,5 ha weiland. Woonhuis was al opgeknapt en daar zijn we nu pas een beetje aan het verbouwen.
De schuur stond op instorten. Heel nieuw dak erop en stallen gebouwd. Daar boven een verdieping waar ik nu woon (ruim 120m2)
Alles bij elkaar kost zo'n verbouwing natuurlijk ook heel wat maar als je in het westen zoiets zou kopen hadden wij niet meer kunnen verbouwen, nu is alles precies zoals wij het willen.

Het werk was voor ons geen probleem. Mijn vader heeft een eigen zaak en reist over de hele wereld. Binnen 2,5 uur is hij met de trein op schiphol.
Ik werk vanuit huis en hoefde dus ook geen ander werk te zoeken.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:18

Barb schreef:
Aan de andere kant snap ik wel, als je in een meer beboste
provincie zou willen wonen!! Aan deze kant van Noord-Holland
is alles best wel kaal vind ik!! *LOL*


Ben het helemaal met je eens. Het is hier kaal en geen bos te bekennen, smalle weggetjes en heel veel sloten.
We komen uit Voorschoten, we zaten dicht bij Meijendell (Wassenaar). Daar heb je bossen, duinen en strand. Het strand vind ik niks meer aan, te veel geweest en ben het zat om zand te happen.
We wonen nu hier 4 jaar, maar het liefst gaan we hier weg en richting de bossen. Het maakt niet uit waar, als er maar bossen zijn.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:55

VELUWE!!!!!!!!!! Ik wil niet meer anders!!!! Vooral niet met je paarden, absoluut de Veluwe en dan vooral Lunteren en omstreken! Lovers

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 00:52

Verhuizen van de randstad naar het noord oosten is geen probleem, als je de rommel van de verhuizing dus niet meetelt. Overal moet je je een beetje aanpassen en dan is het heel fijn te wonen en te werken.

Maar voor diegen die echt heel serieus bezig zijn huis/boerderij met stallen en weiland, helemaal vrij gelegen en toch niet echt ver weg van alle voorzieningen te zoeken dicht bij het bos , waar je urenlang kunt paardrijden en waar trainers nog aan huis komen etc.etc. die kunnen me even een PBtje sturen.
Er is hier iets in de aanbieding, niet echt goedkoop, maar wel heel erg leuk.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 09:10

carola schreef:
Zeeland of Flevoland lijken me ook maar saai hoor, zo vlak en kaal... Maar het is natuurlijk ook wat je met je hobby wilt: wil je alleen in de bak serieus rijden, of af en toe ook nog wel eens een mooie buitenrit maken?


Ik dacht dat een ritje aan het strand ook wel eens leuk is. Zeeland is minder saai dan je denkt...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 09:39

Citaat:
Voor 5 ton een zeer grote boerderij (10 kamers) + grote schuur en 1,5 ha weiland.

Zucht... voor 1,5 ton minder gaan wij een hoekwoning kopen in Assen...

Ik woon momenteel nog in de stad Groningen maar ga verhuizen naar Assen. De omgeving is hier gewoon fantastisch. Je kunt hier heerlijk buitenrijden door de bossen en de heide. De mensen zijn hier vriendelijk en behulpzaam, maar er heerst inderdaad een huisje-boompje-beestje-mentaliteit.
Ik zou niet snel weg gaan uit het Noorden, het bevalt me hier veel te goed!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:06

De Veluwe is altijd mijn droom geweest maar dan had ik 20 jaar eerder geboren moeten worden. Nu kan het niet meer, alles is te duur. Mijn wens is nu om naar Duitsland te gaan om vlak over de grens te gaan wonen. Ik hoop dat het ons gaat lukken.

De hond is de betere mens

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:09

Desiree in het Weser-Ems gebied zijn de boerderijen en het land gunstig geprijsd. Misschien een ideetje, denk aan de plaatsen Emsburen, Nordhorn Emlichheim etc.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 10:13

Ik wil ergens bij Nijmegen over de grens, aangezien STefan in Arnhem werkt. Daarbij wil ik vlakbij het Reichswald wonen, de duitse Veluwe!

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje00, BlueStocking, Flew, GrapeshotBot, IASCrawler, Ladypronk, Larissa123, Marcella, minouesmee, pluisje88, Sabbientje, shannen6, TessaM, ynskek en 198 bezoekers