ervaring? zadels: KN tango/KN symfonie/ainsley

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

ervaring? zadels: KN tango/KN symfonie/ainsley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 14:01

Ik ga een nieuw zadel kopen. Heb in weert bij een ruitersportzaak al een selectie van zadels gemaakt. Omdat het om een haflinger gaat, vallen al verschillende zadels af.
Aankomende vrijdag komt iemand met 3 verschillende zadels langs, ik vroeg me af, wat voor ervaringen jullie met deze zadels hebben?

nummer 1: ainsley met verstelbare boom

nummer 2: KN symfonie

nummer 3: KN tango


RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:10

Heb alleen ervaring met de KN Symfonie. Vond het een erg fijn zadel, kon er zelf erg lekker op zitten, fijne kniewrongen. Had het geleend van een stalgenootje, maar had moeite met het teruggeven Schijnheilig

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:44

Het gaat om een Haflinger, die zal wel weinig schoft hebben. Dan raad ik je de KN Tango aan omdat die een ingebouwde voorsingel heeft, heb ik erg goede ervaring mee.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 14:53

Aimee: met die voorsingel bedoel je toch mee, dat je de singel op meerdere plaatsen vast kon maken toch?

wat voor ervaring heb je nog meer met de KN tango, kwa zit enzo?

ik vond een mooie, maar ook robuust zadel, ik hoop dat hij niet te kolosaal uitziet op mn haf. wat denk jij daarvan?

Tequila: dat klinkt erg goed Knipoog , ik dacht probeer eens op deze manier, wat meer info te krijgen, een verkoper heeft natuurlijk ook altijd verkopers praatjes Knipoog

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:56

De Symfonie lag trouwens bij mij op een Tinker Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 14:59

persoonlijk vind ik een Ainsley heerlijk. Een vriendin van me heeft hem ook voor haar paard met zéér lage schoft. Ik heb die van mij nou net wegens haar héle hoge schoft. Je kunt er alle kanten mee uit...


Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:10

ik heb gister op de gloednieuwe KN tango van een vrinedin gereden en ik was verliefd. je krijgt erg veel steun door de kniestukken op het zweetblad, wel lui voor je benen...
maar ik rijd nu altijd op een knoerdharde kieffer 18 inch, dus dan is alles beter Haha!

ps. hij lag op een kwpner van 1.68 geen idee hoe ie op een haffie staat....

Aimee

Berichten: 11795
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:28

eefke schreef:
Aimee: met die voorsingel bedoel je toch mee, dat je de singel op meerdere plaatsen vast kon maken toch?

wat voor ervaring heb je nog meer met de KN tango, kwa zit enzo?

ik vond een mooie, maar ook robuust zadel, ik hoop dat hij niet te kolosaal uitziet op mn haf. wat denk jij daarvan?


De voorsingel kun je inderdaad ook op verschillende manieren vastmaken, ook zo dat ie gewoon als voorste singelstoot fungeert en dus niet als voorsingel. De zadelmaker kan je precies vertellen en laten zien wat bedoeld wordt met een voorsingel.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een zadel met minder steun en dus voor de Symfonie, maar het zadel zit prima, helemaal niets mis mee.
De ligging op het paard is gewoon perfect en de voorsingel werkt super op een paard met weinig schoft.

Of een zadel mooi is of niet, of dat het er wel of niet kolosaal uitziet kan me eigenlijk weinig schelen. Niet van belang bij een zadel, het gaat erom dat het past bij ruiter en paard.

Wanneer je een KN zadel aan wilt schaffen raad ik je aan contact op te nemen met de importeur, die komt aan huis het zadel op het paard op maat maken. Dat doet ie zo ontzettend handig en goed, bovendien kijkt hij ook naar de ruiter. Of het zadel wel bij de ruiter past die er op moet rijden.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:47

Ik heb ook een KN Symphonie en ik vind m geweldig!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 13:33

de tango is nog steeds mn favoriet, vandaag ben ik nog eens terug gegaan naar de winkel, en hij zit toch ook erg lekker Knipoog


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:48

Ik heb een Ainsley, en dat vind ik echt een superzadel. Ik kon kiezen tussen deze en een KN, ik weet niet welk type, maar op de KN zat ik minder lekker dan op de Ainsley, had het idee dat ik wat minder contact met het paard had met de KN. Maar goed, dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 16:06

klein schopje Bloos

ik wil meer info over de KN tango en evt. de Allegro..

want de tango dat zal um wel worden Tong uitsteken Knipoog

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:09

Tja mijn moeder rijdst op een KN symphonie!!
Echt een heel super fijn zadel!! Echt heerlijk!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 16:10

Hoi,

Ik heb een ainsley gehad. Heel fijn zadel.. maar als ik er twee paarden mee op wedstrijd moest rijden, kon ik de dag erna niet meer lopen van de pijn in benen en rug. Zo werd je in de houding 'gedwongen'!
Tis natuurlijk ieder voor zich.
Ik heb nu een Phryso.. misschien ook iets voor een haflinger (moet alleen dan een andere naam krijgen Knipoog Haha! )!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:36

Ik heb heel vroeger een Ainsley met verstelbare boom gehad. Dat wil ik nooit meer! De boom is op de rug van mijn pony gebroken Scheve mond

Daarna heb ik jaren een andere Ainsley (dus niet verstelbaar) gehad en daar was ik gek op. Alleen viel ik zelf wel wat voorover in dit zadel, maar verder een super zadel OK dan!

Nu heb ik een KN symphonie en hier ben ik eigenlijk ook wel tevreden over. Kwaliteit lijkt heel goed (heb het zadel nog niet zo heel lang) en zit ook goed. Niet zo lekker als die Ainsley, maar ik zit hier wel rechter op Haha!

Overigens moet je gewoon gaan voor het zadel gaan dat goed op je pony ligt en wat jij lekker vind zitten. Naar mijn mening zijn het allemaal (kwalitatief) goede zadels Lachen

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:46

Antoinette schreef:
Ik heb heel vroeger een Ainsley met verstelbare boom gehad. Dat wil ik nooit meer! De boom is op de rug van mijn pony gebroken Scheve mond

Daarna heb ik jaren een andere Ainsley (dus niet verstelbaar) gehad en daar was ik gek op. Alleen viel ik zelf wel wat voorover in dit zadel, maar verder een super zadel OK dan!


*LOL*

Grappig, ik 'viel' juist altijd achterover op mijn ainsley Haha!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:58

Lydiia schreef:
:))

Grappig, ik 'viel' juist altijd achterover op mijn ainsley Haha!


Mijn instructrice vertelde mij dit over Ainsley's: Omdat het zwaarste/diepste punt van het zadel vrij ver naar voren ligt ga je of helemaal achterover hangen om enigszins 'recht' te komen of voorover hangen.
Dus volgens haar beredenering zou het best kunnen dat we er beide anders op gaan zitten Knipoog

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:16

Is KN tango hetzelfde als KN allegro??

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:23

Ik vind ze alle 3 niets. Ik ben ook op zoek naar een ander zadel en Ainsley schijnt snel "gaar" te worden en KN heeft een mannelijke zit.
Ik ben nu weg van de Rossner. Deze is ookk niet duur OK dan!

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-04 18:48

ladyjane: de tango heeft net als de allegro een diepe zit, maar de tango heeft meer wrong.

Hippotha: hoe bedoel je dat de KN een mannelijke zit heeft?



de ainsley en symfonie zijn inmiddels al uit het rijtje weg, maar nu is de allegro er bij gekomen Tong uitsteken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:52

Antoinette schreef:
Mijn instructrice vertelde mij dit over Ainsley's: Omdat het zwaarste/diepste punt van het zadel vrij ver naar voren ligt ga je of helemaal achterover hangen om enigszins 'recht' te komen of voorover hangen.
Dus volgens haar beredenering zou het best kunnen dat we er beide anders op gaan zitten Knipoog


Mee eens, alleen..
Ik vind het dieptepunt van de Ainsley juist ver naar achteren liggen!

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:01

Leuk zeg, een zadel uitkiezen Lachen

Welke paste het beste op Akyro? En hoe zaten de kieffers?
Ik heb laatst nog op een Kieffer Munchen gereden, ook een zeer fijn zadel..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:30

Ik heb een KN Symfonie van alweer 8 jaar oud. Hij ziet er echt nog keurig netjes uit, ben zeer te spreken over de kwaliteit. De nieuwere exemplaren schijnen wel wat zachter te zitten, maar ik vind deze ook erg fijn.

Nulla tenaci invia est via

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:56

KN sypmphonie , zijn fijne zadels vind ik mijn tante en ik hebben er allebei een

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:57

eefke schreef:
Hippotha: hoe bedoel je dat de KN een mannelijke zit heeft?


Hmmm....voren is hij vrij plat zeg maar, zodat het "zaakje" niet gekneusd wordt Haha!
Ik vind hem een vrij brede, vlakke zit hebben, waardoor mijn zitbeenknobbels pijn gingen doen tijdens het doorzitten.
Hij zit ook niet lekker diep en bovendien is het gehele zadel een beetje glad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FennaK, Leliesan en 38 bezoekers