Vrolijke paarden, bestaan die...?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Vrolijke paarden, bestaan die...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 00:00

Na een aantal serieuze topics een leuke, hoop ik.
Bestaan ze.., vrolijke paarden en pony’s
Zo ja, vertel eens...

Speechless


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:08

Jazeker! Heb genoeg paarden zien opbeuren die karakterdood leken toen ze kwamen. Treasure bijvoorbeeld was totaal karakterdood, na genoeg weidegang, regelmaat en knuffels natuurlijk werd ze een totaal ander paard! Vrolijk dus.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:25

Ik heb echt wel een vrolijk paard.. teminste zo komt ze op mij over..

Ze is heel alerd op dingen en reageert heel leuk als ik der roep.. als ik aankom en ik roep der dan kijkt ze heel opgewekt en hinnekt ze, terwijl ze nooit iets krijg als ik aankom..

Verder is het echt een paardje wat karater uitstraalt.. als ze iets doet wat niet mag staat ze je heel onschuldig en verleidned aan te kijken.. Als ze der zin niet krijgt gaat ze lopen drammen en is het net zn jankend kind haha..

Verder is ze heel gevoelig voor als je ff niet komt.. als je 2 weken ziek ben geweest of minder komt omdat je verhuist ben pakt ze je daar gewoon op.. mij had ze een trap tegen mn knie gegeven met poesten, me zus er af gegooid met rijden en ze laat zich niet meer sturen..

Ik denk dat elk paard wel vrolijk is eigelijk... omdat paarden minder besef hebben van problemen als wij mensen..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 03:23

Ik denk wel dat paarden vrolijk kunnen zijn, maar ik geloof niet dat ieder paard vrolijk is omdat ze geen problemen kennen zoals wij die hebben.
De meeste paarden zijn vrolijk, kijken fijn uit hun ogen, bewegen hun oren, luisteren naar alles, ze glanzen of stralen als het ware. Maar soms ook heb je paarden die een beetje glazig voor zich uit staren, nergens zin in lijken te hebben, kortom totaal niets uitstralen en ik kan me niet voorstellen dat die totaal gelukkig zijn.

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:19

Levi is naar mijn idee altijd vrolijk Haha!
Bijna altijd staan zijn oortjes naar voren, ook met rijden/longeren, hoewel hij wel naar aanwijzingen luisterd en dan het oortje naar mij toe draait, maar daarna weer naar voren doet Haha!

Verder is hij gewoon lekker jolig zoals het hoort bij een jong paard

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:48

Geldersen Lovers

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:54

haha ja hoor. Die dikke Stupa van mij is altijd blij en vrolijk, 't is een haflinger. Denk niet dat het in dit geval met het ras of eigenaar te maken heeft, mijn vorige haflinger kon namelijk ook stront chagrijnig zijn, wat ik bij Stupa nog nooit meegemaakt heb. Heeft voor een groot deel ook met karakter te maken denk ik.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:10

Ja inderdaad, de haflinger hier is ook altijd opperbest gestemd. Hyper! Gister kwam ze naar me toe sjeesen helemaal van achter uit de wei Verward . Mijn eigen paardje is ook wel vrolijk, maar wat minder springerig, ze is een beetje suf af en toe Dromen . Maar met buitenrijden wordt ze wakker! "Oh cool! We gaan buiten rijden! Wow! "
En een pony die hier staat heeft vaak binnenpret, dan zie ik al aan zijn koppie dat ie weer wat gaat uitvreten Extreme duivel . Echt leuk om te zien al die verschillende karakters! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:16

Ja, ik heb zelf een vrolijk paard.
Zie je ook aan de uitdrukking in zijn oogjes
oortjes er altijd op
En geniet van het kl*te in de wei Lachen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:43

Die van m'n zusje is altijd super vrolijk als ze naar buiten mag en vooral rondje duin of gewoon lekker buiten wandelen dan priemen die oortjes constant naar voren.

Op stal staan is ze vaak wat chagerijnig, behalve als je aankomt lopen en als de staldeur open gaat, daar wordt ze ook weer vrolijk van.

Die van mij is bijna altijd wel vrolijk, vooral als je aankomt lopen staan die oortjes naar voren en krijg ik een uitgebreide hinnek toegeworpen Haha!

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:01

die van mij is soms vrolijk Haha! en soms niet

SUMMY IS BEVALLEN!!! OP 16 MEI 2006 IN ME viewtopic.php?f=145&t=590646 VOOR FOTO'S

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:14

Ik weet niet of het vrolijk is in de menselijke zin, maar Rowan is wel altijd goedgeluimd, oren erop, overal interesse in... Ik heb hem nog nooit nukkig of met de oren naar achteren gezien.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:43

MIjn paard heeft (bijna) altijd goede zin... altijd oortjes naar voren, klaar om te knuffelen of ergens aan te snuffelen. Zelfs als andere paarden onaardig tegen haar "piepen" wil ze toch terug om weer te snuffelen en alsnog vriendjes te maken.


Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:18

mijn pony is altijd vrolijk!
altijd datzelfde ondeugende koppie
die oortjes naar voor en ongelooflijk niewsgierig,
iets nieuw? meteen die oortjes naar voor en dat neusje in de lucht Haha!
als ik aan kom word ik altijd met een gehinnik begroet Haha!
en als ik zijn gehinnik hoor ben ik ook meteen goedgepluimt Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:52

Amethyst is ook een vrolijk paard Haha!
Zelfs nu ze kreupel is..

Altijd oortjes naar voren, heldere, wakkere, glanzende ogen, glanzende vacht, lekker actief etc. Lachen

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:57

Mijn pony, da's een echt vrolijkerd!

Welcome to my world of make believe, check your reality at the door.
Within my wishes and my wildest dreams, if I could be anything,
well baby, I‘d be yours

SplashIsLief

Berichten: 33029
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:58

Amethyst schreef:
Amethyst is ook een vrolijk paard Haha!
Zelfs nu ze kreupel is..

Altijd oortjes naar voren, heldere, wakkere, glanzende ogen, glanzende vacht, lekker actief etc. Lachen

dat is bij splash ook, kreupel of niet
altijd oortjes naar voren etc. Knipoog

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:42

Ollie is vaak een beetje een zure merrie op stal, omdat ze consequent vind dat ze te weinig aandacht krijgt, maar zodra ze op het land loopt, staan de hele tijd haar oortjes naar voren, en komt ze ook vaak gewoon aangalopperen als ik aan kom lopen.

Raia is eigenlijk altijd vrolijk, zelfs als ze soms staat te schrapen, en ik haar daarvoor straf, staat ze me daarna altijd weer zo quasi-onschuldig aan te kijken dat je wel gewoon móet lachen......

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:44

Tuurlijk bestaan die, net als chagerijnige paarden, ze hebben allemaal eigen karakters net als mensen denk ik (best wel grappig eigenlijk, zouden de bazen op hun paard lijke qua karakter?).

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:08

Ik denk dat mijn Pokertje vroeger niet zo gelukkig was... Hij had een hekel aan in zijn stal en uitloop staan en beet vaak. Ook naar de anderen 'viel hij soms aan'. Nu, na vier maand op mijn nieuwe stalling durf ik zeggen dat hij vrolijker is. Veel rustiger en een kalmere blik uit zijn ogen. Op de wei komt hij meteen naar mij toe om te flodderen enzo...

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:31

Over het algemeen is Magic een heel vrolijk paard, maar werken maakt haar vrolijk Verward
Als ze voor een langere periode geblesseerd is geweest en niet mag werken zie je dat ze steeds minder plezier heeft en die oogjes gaan flauw staan.
Zelfs als ze alleen maar op het land staat en dus niet gereden wordt begint ze zich al snel te vervelen en gaat voor het hek staan.

Zodra we na een blessure het werk weer oppakken zie je haar echt met de dag weer opleven.
De oortjes gaan erop, vrolijke/ondeugende blik in de ogen en loopt rond alsof ze de koningin is Haha!

corina18
Berichten: 832
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: glane overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:22

ja mijn paardje is altijd vrolijk als hij mij ziet en speelt ook graag in de rijbak dan gaat hij heel hard rennen en komt naar je toe om dan ineens weer hard weg te rennen of heerlijk op zijn rug in het zand te liggen rollebollen dan is hij echt helemaal vrolijk en blij

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:24

Kijk maar eens in mijn profiel, ik heb een heel vrolijk paard

Leo

Berichten: 50104
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:16

Leo is echt een vrolijke losbol, ze glanst erover en kijkt ook altijd heel alert Lachen
Spikey was ook altijd een vrolijke kleine drol, eigenwijze kleine etter dat ie was Tong uitsteken Lovers

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:30

Oki is altijd vrolijk, moet ook altijd aandacht hebben. Ze is dan ook niet voor niks ons hondje Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, _San87_, anjali, billy3105, Dark7, Emj_23, IASCrawler, joyce83, Kabayo, Lauke, laura_estee, Lokii, Maaike_Ma, MarjanB, mirriejj, Nanaatjee, Pardoesje, Ptl4ever, Radiostilte, santaju, shannen6, sterregoud, Syzygy en 101 bezoekers