Weet iemand pony spelletjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
magblon
Berichten: 125
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: holten

Weet iemand pony spelletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 20:22

Ik ben dit jaar voor de 4de keer ponykampleidster nou vroeg ik me af of iemand nog leuke spelletjes weet die kinderen vanaf een jaar of 8 kunnen doen met pony's.
Omdat ik al voor de 4de keer leidster ben, ben ik wel een beetje door mijn spelletjes heen Verward en omdat sommige kinderen ieder jaar weer terug komen wil ik wel een beetje origneel blijven.

Dus wie weet er wat leuks vertel het me.

Ben zelfstandigondernemer heb mijn eigen trimsalon Doggy haarmode :D
Jippie Zazou en ik zijn L1 dressuur


boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:28

bij de boekenwinkel is een boekje; 'spelletjes met pony's' daar staan echt ontzettend veel leuke spelletjes in op allerlei niveau's.

Shetfan

Berichten: 1590
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Amsterdam en Beusichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:07

Ik weet misschien nog wel één.
Je zet kinderen in een rij, met een pony. Zet een parcours uit (een sprongetje, slalommen). En leg aan het eind van het parcours een berg verkleedkleren neer.
Dan moet er steeds iemand door het parcours, een kledingstuk aantrekken, weer opstijgen, terug, kledingstuk aan volgende geven, die trekt het aan en haalt weer een nieuwe, enz. Net zo lang tot dat iemand alle kledingstukken aanheeft. (en dan natuurlijk wel met meerdere groepjes, anders is het geen wedstrijd). Dit hadden wij op de manege gedaan en dat was wel lol Haha! .

Je kan ook wedstrijdjes snel-stappen doen. Woe draaft moet 5 meter terug. Of wedstrijdjes langzaam draven. Wie stapt moet 5 meter vooruit.
Of wie het langst in dameszit in draf kan blijven zitten. Of gewoon ouderwets ringsteken ofzo.

http://www.metjeppe.nl clickertraining |
equicoaching | equitherapie

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:10

Wij hadden verledenjaar koekhappen voor de kinderen, en wortelhappen voor de pony's was heel grappig!

Verder komen wij ook nooit verder dan stoelendans, ringsteken, estafette met een aardappel op een lepel etc.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:49

A - C en!
Dat vind ik echt gaaf Cool Vorige week nog gedaan...
1tje bij de A en 1tje bij de C, en dan allebei een half rondje stappen en een heel rondje draven en galopperen. Wie het eerst weer bij zijn/haar letter is heeft gewonnen Lachen

لا شيء يدوم

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:15

2 tonnen elk aan een kant van een bak, en dan met plastic bekertjes water zo snel mogelijk eromheen en dan zo min mogelijk morsen.

Ponyvoetbal

doe je voorganger na (krijg je in bv een groep van 6 personen erg rare dingen, want 9 v/d 10 keer doet degene die helemaal achteraan is, niet hetzelfde wat degene vooraan doet)

Ballenrace met een eetlepen met pingpongbal erop

Stoelendans met pony's (moet je bliksemsnel op de pony erop en eraf klimmen om op de stoel te gaan zitten)

ehm mijn inspiratie is op... Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:03

IK heb je topic verplaatst naar vraag maar raak

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:31

Je ik kan de paarden niet inschatten hoe schrikkerig de paarden zijn maar wij deden: de paarden met crepe papier versieren en dan wie het mooiste had gedaan die krijgt een prijs

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:43

Nouka schreef:
A - C en!
Dat vind ik echt gaaf Cool Vorige week nog gedaan...
1tje bij de A en 1tje bij de C, en dan allebei een half rondje stappen en een heel rondje draven en galopperen. Wie het eerst weer bij zijn/haar letter is heeft gewonnen Lachen

Ja dat!
Ik noem het Taliorace(of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken )
Doe ik ook soms!!

Rust in vrede lieve Ziggy, ondanks je problemen, hielden we van je.. wat zullen we je missen, maar nooit vergeten..

x_ultimate_x
Berichten: 578
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:09

schiper mag ik over varen of tikkertje of een barrelrace of verassingsspel bij verassingsspel moet je een parcourtje uitzetten waarbij ze een gedeelte op de pony en een gedeeltje zonder pony moeten doen dit jaar was het bij ons eerst zonder pony over strobalen heen rennen onder een zeil door kruipen en terugrennen dan op je pony klimmen en over balkjes heen draven en daan slalommen en trug ook weer slalommen en over balkjes heen en dan wie het snelste is

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:28

Tikkertje Haha!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Nieke

Berichten: 640
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:59

Op de manege bij ons houden we ook altijd kamp en gaf ik vaak spelletjes; enkele voorbeelden:
Ponyvoetbal met een grote strandbal, ook eens een soort van polo met sticks met mousse om en dan een hele grote bal, zorrospel (pak de cape van Zorro dus) en verschillende soorten hindernissenparcours zelfs eens met op het einde vanop je paard een waterballon stuk bijten( ze hingen vastgemaakt aan een draad tussen enkele springstaanders),..

We are one, madly,whatever we do, this much is true....
Once in a lifetime horse Beauty
Kyra <3 Lady


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:08

Dat boek is inderdaad wel een aanrader ''Spelletjes met pony's''. Boek is gewoon te koop in de boekhandel, of anders te leen bij de bibliotheek.

Op de manege (wat ik mij nog herinner Tong uitsteken ) deden we vaak tikkertje, of een hindernisbaan, waarbij je om pylonen heen moest, over een zeiltje met je pony moest stappen, over een laag hindernisje springen etc.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:13

A-C wedstrijdje idd
Schipper mag ik overvaren
Tikkertje
Een soort estafette, maar dan met bekertjes water, die ze aan het einde leeg moeten gooien in een emmer en wiens emmer dan het volst zit heeft gewonnen.

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:08

Stoelen dans, tikkertje, voetbal, parcourtje op tijd (slalom, glaasje water over brengen, sprongetje, op en af de pony springen) Estafette race,

veel plezier,
Esmée

Kris now she's an angel in heaven...

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 15:37

Ik wil nog wel eens een watergevecht te paard houden (zonder zadel, anders mag je die meteen weer gaan invetten. Knipoog), weet niet of dat een idee is. Maar als het dit weer blijft... Scheve mond

magblon
Berichten: 125
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:02

dankje allemaal heb nu wel een aantal leuke ideeen een aantal daarvan deden wij ook altijd, maar een aantal hebben we echt wat aan. Over het weer hoeven we gelukkig niet zo over in te zitten we hebben namelijk ook een binnenbak *LOL*

Ben zelfstandigondernemer heb mijn eigen trimsalon Doggy haarmode :D
Jippie Zazou en ik zijn L1 dressuur

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:32

toevallig hebben we zaterdag net spelletjesdag gehad.
blikrapen, blikgooien, koekhappen, ringsteken, behendigheid met lepel en bal en balken dans.
intresse mail me maar, dan stuur ik je alle gegevens door.
veel geluk met zoeken van de juiste en leukste spelletjes.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:22

wees creatief, bedenk een leuke estafette Haha!

offeh, een race met aardappels, eieren of wat dan ook op een lepel, ,en dan zo snel mogelijk naar de overkant.

Stoelendans (zoals al gezegd), muziek erop, zo snel mogelijk van de pony klimmen

Andere variant; leg balken neer, s\muziek aan, als de muziek stopt moeten ze de pony met de voorbenen over een balk zetten.

offeh, zo snel mogelij ikeen rondje stappen of draven of zo, 1 begint bij C, de ander bij A, wie het eerst terug is bij zijn eigen letter....

*denkt diep na, als ik wat weet zet ik het hier neer*

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:42

balkjesdans Tong uitsteken
Moet je een paar balken op de grond leggen (1tje minder dan het aantal ruitertjes natuurlijk)
En dan alle ruiters op de hoefslag laten draven en als de muziek stopt of je stop ofzo zegt moeten alle ruitertjes naar een balkje rijden en moet de pony met de voorbenen over het balkje zijn!
De ruiter die overblijft mag niet meer meedoen en er word weer een balkje weggehaald!


Of je doet bij de A een paar groepjes ruitertjes met per groepje 1 pony die een halster en halstertouw(als teugels) om heeft!
Bij de C liggeen het hoofdstel, de singel, het zadel en de beugels !

Het is dan de bedoeling dat er een ruitertje bij de A op de pony stapt en naar de spullen (C) rijd met alleen halster en halstertouw!
Bij de c doet ze het hoofdstel om en rijd terug naar haar/zijn groepje.
Dan moet de volgende erop en rijd weer naar de spullen..pakt de singel en rijd weer terug!
De volgende pakt het zadel en maakt de singel vast en rijd weer terug!

Zo gaat dat door tot de hele pony compleet is opgezadeld!
Het groepje dat het eerste klaar is en weer bij zijn.haar groepje is heeft gewonnen!

Let wel op dat er bij de spullen iemand staat die kan helpen bij het opstappen (als er nog geen zadel/beugels op de pony is)

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 00:28

Ik verzin me ter plekke gewoon iets! Verward Misschien een beetje gaar, maar een soort van blinde mannetje. En dan bedoel ik dat je de groep in 2 teams verdeeld. Dan pak je van elk team steeds 1 persoontje *iedereen komt aan de beurt *LOL* * En die zet je in een kring van ongeveer 10 pony's ofzo.
En dan moet ze elke pony voelen aan de manen, rug enz. En dan raden welke pony het is. Bloos En dan welk team bij elkaar de meeste goede geraden heeft, heeft natuurlijk gewonnen! *LOL*

Beetje gaar idee, maar tis al laat!! Vingers aflikken

Succes ermee!! OK dan!

Oja, en daarnaast deden wij natuurlijk ook Tally-Ho, maar wij deden het zo: eentje bij B andere bij E, en dan 1 rondje stappen, 1 rondje draven en 1 rondje galop. Dus alles 1 rondje ipv een half rondje. Pling

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 01:01

MiGzi_MiQ schreef:
Ik verzin me ter plekke gewoon iets! Verward Misschien een beetje gaar, maar een soort van blinde mannetje. En dan bedoel ik dat je de groep in 2 teams verdeeld. Dan pak je van elk team steeds 1 persoontje *iedereen komt aan de beurt *LOL* * En die zet je in een kring van ongeveer 10 pony's ofzo.
En dan moet ze elke pony voelen aan de manen, rug enz. En dan raden welke pony het is. Bloos En dan welk team bij elkaar de meeste goede geraden heeft, heeft natuurlijk gewonnen! *LOL*



Knap bedacht dan want het lijkt me echt wel een leuk spelletje zeg !

magblon
Berichten: 125
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 15:21

MiGzi_MiQ schreef:
    Ik verzin me ter plekke gewoon iets! Verward Misschien een beetje gaar, maar een soort van blinde mannetje. En dan bedoel ik dat je de groep in 2 teams verdeeld. Dan pak je van elk team steeds 1 persoontje *iedereen komt aan de beurt *LOL* * En die zet je in een kring van ongeveer 10 pony's ofzo.
    En dan moet ze elke pony voelen aan de manen, rug enz. En dan raden welke pony het is. Bloos En dan welk team bij elkaar de meeste goede geraden heeft, heeft natuurlijk gewonnen! *LOL*

Ik vind een ontzettend leuk idee echt wel gaaf Cool en dat gaan we ook zeker uitproberen Haha!

Ben zelfstandigondernemer heb mijn eigen trimsalon Doggy haarmode :D
Jippie Zazou en ik zijn L1 dressuur

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:07

ik weet nu even niet veel mischien spring estafeten ?!?
oxer neer laat ze erover heen gaan en dan terug dit moet natuurlijk met 2 teams.als van 1 team iedereen heeft gerace'st hebben ze gewonne

Dressuurzadel te koop zwart 17 inch
merk st charles
t.e.a.b

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:15

hmh,een tijdje geleden hadden we gymkana op de manege (estafette dus)
wat we daar hebben gedaan
*slalommen
*een tennisbal meenemen,naar een balkje rijden en van daaruit blikjes omver werpen
*de eerst ruiter vertrekt met een hoepel en legt die om de verste hindernispaal/kegel. De tweede ruiter doet ehtzelfde maar legt de hoepel om de op één na verste paal enzovoort
*de eerste ruiter rijd naar een mand met natte kleren,haalt er een uit (liefst zonder af te stijgen) rijd verder naar een waslijn en hangt het kledingstuk daar op.
*balonnen stukprikken die op een paal zijn vastgeplakt (is uiteindelijk niet doorgegaan omdat een van de pony's niet zo blij was met al dat geknal)
*soort hindernissenbaan,je moest dus tussen allerlei balkjes,kegels,hoepels,zijltjes,... rijden
*nog een paar dingen,maar daar kom ik niet meer op...

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 3 bezoekers