Nog geen nieuws van Belastingdienst!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Nog geen nieuws van Belastingdienst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 22:49

Ik word er onderhand een beetje sikkeneurig van! We krijgen elk jaar onze centen pas keilaat terug! Ok, vorig jaar waren we wat laks met de aangifte, onze schuld. Maar dit jaar echt voor April ingeleverd.
We doen onze aangifte via een administratiekantoor, dus je zou denken dat dat goed moest gaan.... Scheve mond

Ik heb die man al tig keer gebeld, en telkens is het wat.
1) nog even afwachten, u belt vroeg zat
2) je kan pas na 30 juni de Belasting bellen met vragen
3) ik heb gebeld, maar nog geen nieuws
4) ik heb gebeld, en ze zijn nog niet aan uw dossier begonnen! Stoom uit je oren

Ik geloof er onderhand niks meer van!!
Welk nummer moet je bellen, en wat moet je allemaal bij de hand hebben, weet iemand dat? Ik bedoel dus als je zelf wilt gaan informeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:51

Ik heb ook nog niets gehoord. Ik weet wel wat ik terug krijg, maar ze zijn niet zo snel.
Dat zijn ze alleen wanneer ze geld van jou krijgen, dan zijn ze wel bereikbaar en dan weten ze je wel te vinden... Maar zolang jij geld van hun krijgt gaat het op de ouderwetse ambtenaren manier en wordt het een tienjarenplan...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:55

Uit verschillende betrouwbare bronnen heb ik gehoord dat ze bij de Belastingdienst momenteel een aardige achterstand hebben. Het enige wat je kunt doen is geduld hebben en er af en toe even achteraan bellen - misschien dat dat helpt. Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 22:57

Aardige achterstand?! Dat is inderdaad het minste wat je kan zeggen! Boos!

Wij hadden het graag gebruikt voor wat dingen aan het huis, er moet een nieuwe achterdeur komen, en een nieuw dak op het schuurtje. Als dat van de zomer had gekunt, was dat wel fijn eigenlijk!

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:00

Het ligt er gewoon heel erg aan wanneer je het formulier inlevert. Wij vullen het zelf in en meestal gaat het voor eind februari al terug naar de belasting. Wij hebben ons geld altijd voor 1 april binnen. De meeste mensen sturen het pas eind maart in en ja, dan kom je op de grote hoop! Dit jaar hadden we het zelfs begin maart al binnen= Nieuw record

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:30

Ik heb het geld al lang terug. Vervelend dat het bij jou zo lang duurt. Ik heb hem ook maar net op tijd opgestuurd.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:35

Misschien verschilt het per regio.... alhoewel...?

Pingel

Berichten: 59
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:41

Nou, volgens mij woon ikin dezelfde regio als jij!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:44

Ja, vandaar die alhoewel....
Ik snap er niks van!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:19

Ik laat het gewoon maandelijks terugbetalen ipv 1x per jaar.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:20

Scum schreef:
Ik laat het gewoon maandelijks terugbetalen ipv 1x per jaar.


Ik niet hoor, dat vind ik zonde, dan komt het op de "grote" hoop en dan is het uitgegeven voor ik er erg in heb.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:41

Ik stuur het meestal meteen in de eerste week dat ik alles binnen heb aan loonstrookjes e.d. op. Dan ben ik echt een van de eerste. Ik volgens mij nog voor eind april alles teruggekregen.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:48

Ik laat t ook maandelijks terugbetalen. En krijg dan 1 keer per jaar nog een deel.
Ik heb t allang gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:05

Ik laat het doen door een administratiekantoor en die hebben hem in februari de deur uitgedaan, en ik heb vooralsnog geen geld.
Verleden jaar waren we te laat en is hij in juli de deur uitgegaan en toen dat geld heb ik maart dit jaar pas gekregen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:22

Ik heb ook gehoord dat er flinke achterstanden zijn.
Zelf heb ik er weinig van gemerkt, heb alles in februari verstuurd en het was snel daarna afgewerkt.
Wacht alleen nog op de definitieve aanslag, maar dat duurt altijd langer.

Je kunt de Belastingtelefoon bellen of het Belastingkantoor waar je onder valt (even de regio opzoeken).
Grote kans dat je een nietszeggend antwoord krijgt, maar je kunt het in elk geval proberen Knipoog

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:30

belastingdienst??? breek me de bek niet open! 2 aangiftes de deur uit gedaan, in 1 envelop. 1 is er overgemaakt, de andere is nooit aangekomen. ze bedoelen dus dat ze m kwijt zijn, maar dat zullen ze niet toegeven. hoe kan t anders dat 2 aangiftes in 1 envelop zitten, en er eentje niet aankomt? Verward
als ik bel zegt de ene dame "t geld staat binnenkort op uw rekening", de ander zegt "nee hoor, nooit binnengekregen".
na ettelijke telefoontjes, een half uur in de wacht hangen en vervolgens eruit gegooid worden, mensen die elkaar tegenspreken en nog meer belastingmisère heb ik t opgegeven (zouden ze daarop hopen?) en heb ik dit jaar geen voorlopige teruggave. nu maar hopen dat ik het volgend jaar WEL op mn rekening krijg...

SunnyBoy
Berichten: 437
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:45

Wij hadden een huis gekocht en hadden geregeld dat we iedere maand een voorschot kregen. Voorlopige aanslag ingevuld. Krijgen we pas in !!!!september!!!!! de eerste uitbetaling i.p.v. in januari. Nou dat helpt hoor als je net een huis hebt gekocht. We hebben er heel wat keren achteraan gebeld maar niets hielp hoor..........Op een gegeven moment wordt je er zo sikkeneurig van dat je maar afwacht wanneer je het eindelijk gaat krijgen.......Dat was dus 9 maand na dato.......

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 13:41

Ja vertel ons wat van afgelopen jaar hadden we vrij snel binne, maar ik zit nog te wachten (lees x aantal keren gebeld al) op dat jaar daarvoor dus nog van 2002 nou volgens mij komt dat niet meer Boos! Boos! Boos!

juval

Berichten: 13198
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:04

ik heb het ook nog niet terug. Maar dat kwam door het administratiekantoor. Toen ik die een paar weken geleden belde waarom ik nog niets van de belastingdienst had gehoord ging daar ineens een belletje rinkelen. Kwam hij met een of ander vaag verhaal dat hij nog een op een opgave van ons van de kinderopvang zat te wachten.... vaag!! maar goed, de aangifte is voor ons dus veels te laat ingediend, dus ik denk dat ik nog wel even op die centjes moet wachten helaas.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:19

Hmmm, zo te zien dus niet de enigste met vaag gebeuren. Stel idioten daar, bah bah!!! Boos!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:21

Bij ons is geen nieuws goed nieuws Clown