waterige ontlasting en koliekachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

waterige ontlasting en koliekachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:55

Hoi,

Mijn Haf heeft sinds de laatste winter als hij 's nachts op stal staat en overdag in de paddok last van weke mest (soms wel goede mest) maar erachteraan komt vieze prut. Daar wordt hij onrustig van. Slaan naar buik enz. Verder is hij niet echt ziek ofzo. Hij eet goed. Dan zit zijn hele kont en benen onder. Toen hij dag en nacht het land op ging was het gelijk over. Wel nog wat zachte ontlasting, maar niet koliekachtig of vieze prut. Nu ben ik van stal verhuisd en omdat de wei te nat is staan ze overdag in de paddok en 's nachts op stal. Nu begint het weer van voren af aan. Hij wordt onrustig, laat winden en er spuit echt vieze prut eruit. Hij gaat dan ook even draven. Doet waarschijnlijk zeer. In het verleden heb ik zijn mest laten onderzoeken, maar kwam niets uit. Of hij kuil of hooi krijgt maakt niet veel verschil. Ik dacht misschien aan een zandkoliek of gaskoliek. Misschien weten jullie het. Morgen ga ik weer de da. bellen voor advies of om langs te komen. Weten jullie raad?!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:49

ik denk idd ook zandkoliek...
daar zijn toch wel middeltjes voor?bij de paardendrogiost zowiezo.
en dan moet hij denk ik ook uit die paddock, maar je geeft zelf al aan dat het nu te nat is..
ben benieuwd wat de veearts zegt

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:52

ik denk ook aan zandkoliek, neem voor de zekerheid 5 mestbollen uit het midden van de hoop, los ze op in water, meer dan een lepel zand onderaan in de oplossing is te veel....

Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:30

Ik heb het gedaan en er zat idd. best veel zand bij. Voor de zekerheid maar een kuurtje geven en dan hoop ik dat het over is.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:33

Nou dan weet je wat het probleem is, nu alleen nog de oplossing Knipoog