2e hands zadel kopen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

2e hands zadel kopen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 11:34

Hallo!
Zojuist zag ik hier ook dat er best veel 2ehands zadels te koop zijn.
Misschien is dit voor mij wel interessant.
Alleen, is het wel wijs een 2e hands (dressuur-)zadel te kopen? En hoe weet ik dan wat de juiste maat is als dit mijn 1e zadel wordt??

groeten, marsha


KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:41

De maat kun je passen. Als het kan, zou je dus altijd moeten regelen, dat de koop alleen door gaat als het zadel past. Ik heb alletwee de zadels die ik heb tweedehands gekocht. Mijn dressuur bij de handelaar waar ik ook mijn paard kocht en de tweede bij Langeraap ruitersport. Hij is hem gewoon komen passen. Daar is het ook altijd simpel gewoon een zadel mee te nemen voor een week en hem dan uit te proberen. (tenminste als je daar vaste klant bent, weet niet of iedereen daar zomaar alles mee krijgt)


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:50

Je kan het beste afspreken dat je het zadel betaalt, past en als het niet past dat binnen 24 uur meldt en de verkoper het dan terugneemt. Op marktplaats staan genoeg zadels. Daar kan je ook heel makkelijk zoeken op je eigen regio, scheelt weer.
Van wintec zadels kan je de boom losschroeven en vervangen als de boom niet past, een nieuwe boom kost tussen de 15 en 20 euro. Da's wel handig, hoef je niet een heel nieuw zadel te kopen. Lachen


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:53

Je kunt vooraf natuurlijk al een selectie maken.
Zelf heb je een bepaalde inchmaat (dit geeft de maat van het zitvlak aan).
Voor een volwassen persoon heeft het geen nut om bijv. een 15-inch zadel te passen, dat is echt voor jonge ruitertjes.
Ook met de boommaat kun je vooraf al wat selecteren: op een brede Fries bijv. geen zadel met een smalle kamer.
En verder is het een kwestie van passen en een kundig iemand laten beoordelen of een zadel daadwerkelijk goed ligt.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:30

ik koop mijn zadels ook altijd 2e hands.. heb er nu ook weer 1 via bokt.
goeie zadels voor een kleiner prijsje dan bij de ruitershop.

het is idd wel handig iemand er naar te laten kijken die er kijk op heeft. een zadel ligt niet zo maar goed. het komt ook voor dat een zadel niet per definitie slecht ligt, maar dat hij een opvulbeurt nodig heeft. ieder paard is anders en heeft andere bespiering dus als je een zadel van een ander koopt staat de vulling naar dat paard.
als je de zadelmaker of de ruitershop belt kunnen ze hem zo voor je opvullen.

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ABC_Pony, Miiej, Poekkie, Pova, Rainer, SANEX en 74 bezoekers