Wanneer ruilen jullie je auto in?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Wanneer ruilen jullie je auto in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 07:29

Ik zit best wel te twijfelen of ik de Nissan Patrol in moet ruilen. Het is een auto uit 1992, 2.8 GR, een diesel en er staat 233.000 km op de teller.
Ik heb er best al wat reparaties aan gehad, maar hij doet het nog steeds en komt ieder jaar de APK weer door.
Vaak wordt er gezegd: rijd hem maar op. Maar wanneer is een auto op ?
Voor diesels wordt wel 300.000 km genoemd.
Bij inruil zal ik er niet veel meer voor krijgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:56

Wij ruilen pas in als we het geld er voor hebben, dus onze oude zwarte Mitsubitshi L200 uit 1992 moest er laatst aan geloven Haha!
We hadden het geld bij elkaar en onze droomauto, een Mits L200, 4 zitplaatsen, blijvend grijs, kleur groen en zeer jong en weinig km stond in de showroom, dan is het snel klaar voor ons
Anders rij ik vrolijk door met de oude hoor Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:09

Een auto is voor mij op wanneer ik 'm niet meer vertrouw. Tuurlijk kun je altijd stil komen te staan, ook met een nieuwe auto, maar als de ellende al begint bij het starten 's morgens... En je moet iedere keer maar afwachten of je wel aan komt... Met steeds meer rare bijgeluiden....
Mijn vorige auto besloot er op de snelweg met de trailer + paard erachter maar mee op te houden (door de WW gelukkig simpel weer op weg geholpen) en toen bleek dat er een reparatie van 1400 euro (nog zonder arbeidsloon!) aan zat te komen, was het gauw bekeken. Heb er nog even mee door gereden (niet meer voor de trailer!), maar ik voelde me totaal niet op m'n gemak in die auto. Eruit dat ding! Die auto was oorspronkelijk van m'n vader, die is gruwelijk handig, die slaat zelf aan het schroeven als het ding het niet doet en krijg 'm wel weer aan de praat, ik ben voor ieder dingetje afhankelijk van de garage. Dat is niet alleen knap onhandig, maar ook vreselijk duur. Tijd voor een andere, betere auto dus.
Helaas waren de centen er niet voor een andere trailertrekker, of ik moest een vergelijkbaar gaar exemplaar kopen, dus nu rij ik een kleine toet.

Nulla tenaci invia est via

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:16

Ik heb juist gehoord dat die Patrols gemakkelijk 400.000 aan zouden moeten kunnen. Iemand bij ons in de familie heeft er ook eentje gekocht en die had al 3 ton gelopen. Ik schrok er best wel van wat zij nog voor die auto moesten betalen. Heb je al geïnformeerd bij de garage?
En natuurlijk informeren wat een nieuwe wagen kost, als je iets soortgelijks wilt. Dan afwegen of je moet inruilen.

Ik ga mijn auto echt helemaal oprijden. Het is een Opel Corsa. Ik weet zeker dat ik er helemaal niks voor terugkrijg, terwijl hij technisch niks mankeert (nou ja, dat kan natuurlijk ook elk moment anders zijn). Hij heeft nu 142.000 gelopen. Alleen de kleur is niet mooi meer, maar ja.
Ik ben wel 2 jaar geleden eens naar een ander auto wezen kijken (met airbags), maar de iets nieuwere auto's zijn niet echt betaalbaar voor mij.
En mijn droomauto is al helemaal niet betaalbaar...

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:18

Correctie: diesels gaan een 500 a 600.000 km mee...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:19

Zolang hij door de APK komt, zou ik door rijden en per reparatie afwegen of je het dit nog wel waard vindt. Ik reed altijd in een oude auto, mijn reden om een nieuwe te kopen is dat er een baby op komst is en ik wel veilig wilde zitten.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:58

De mijne(al is het een rammelende roestbak, een Opel Combo van 1995) word voorlopig nog niet ingeruilt. Hij rijd fijn(zelfs in vergelijking met beide Merdecesen van m'n ouders!), doet het prima(dus zit er niet met kromme tenen in zo als bij auto's van mensen die ik ken) en heeft vooral VEEL laadruimte en heeft bijna niets gekost. Wat wil ik nu nog meer?

Moet ik wel zeggen dat dit m'n eerste autootje is, ik een studentje ben en deze ook nog maar een maand op het pad staat hoor Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:02

Ach, onze vorige diesel was een Citroën XM. Dat beestje had ruim 550.00 km op de teller. Hij was nog lang niet op, maar we wilden over naar grijs kenteken en daarom moest hij weg. We vinden het nog steeds jammer, zo'n fijne auto krijgen we vast nooit meer. Ik had graag willen weten hoeveel km hij nog had kunnen rijden.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:07

Ik zou mijn auto nooit inruilen. Hij heeft nu 180.000 km gelopen en doet het nog super! Hij heeft wel roest, maar dat hebben alle Samurai's. Als hij op is dan slopen we hem en gebruiken we de onderdelen voor een andere. Want ik wil niks anders als een Samurai Lachen


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:07

Een auto doe ik weg als ik bang ben dat ik er hoge kosten aan ga krijgen of wanneer hij niet meer voldoet aan mijn gebruiksdoel.

Daarom heb ik mijn Ford ingeruild voor een bestelbus, balen hooi en stro vervoeren in een personenauto is not done, je bent daarna uren bezig om de strootjes weer uit de auto te plukken en je blijft op en neer rijden. Daarnaast bleek een bus goedkoper om te rijden, zowel wat betreft wegenbelasting als brandstofkosten. Bijkomend voordeel is dat ik nu ook nog een tweepaardtrailer kan trekken. Nadeel is dat ik wel heel erg achteruit gegaan ben wat betreft het comfort maar de ruimte die ik nu heb maakt dat weer helemaal goed. Vooral mijn oude hond is erg gecharmeerd van een hele laadbak voorzien van vloerbedekking en met getint glas in de ruiten zodat het er niet zo warm wordt Lachen
Deze is pas drie jaar oud dus ik hoop er een flinke tijd in rond te kunnen rijden.

De Ford had ik gekocht toen mijn oude trouwe Corsa die nog stamde uit mijn vrijgezellentijd echt te krap werd met twee kinderen en mijn auto's daarvoor waren allemaal aan het eind van hun Latijn toen ik ze verkocht.

Een auto zal ik trouwens nooit kopen als ik er een lening voor af zou moeten sluiten, dat vind ik werkelijk doodzonde als je berekent wat je dan uiteindelijk kwijt bent.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:09

Mijn vorige auto was ook een diesel, maar die was bij 190 000 al op (voor mij dan), 7 jaar oud. Was wel een bedrijfsauto, altijd zo goed als maximaal beladen en niet zuinig mee om gegaan. En het was een Kia... Clown
Hij heeft nu een tweede leven als schuur Haha!

Nulla tenaci invia est via

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:19

Na drie jaar of 150k. Ik mag bijna weer. Da's het voordeel van leasen. Ben ook meestal erg blij als ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Vanaf nu zal ik er nog langer in moeten rijden, namelijk 4 jaar, dus ik ga wel een beetje knappe auto uitzoeken denk ik.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:32

Ik heb nog nooit een auto ingeruild. Haha!
Met mijn eerste en tweede auto heb ik een ongeluk gehad, allebei total loss verklaard, mijn derde auto bleek na 3 maanden gebruik al een paar jaar rijp voor de sloop te zijn. Die staat nu bij een liefhebber die hem weer gaat opknappen.
Onze huidige auto (van m'n vriend eigenlijk) gaan we waarschijnlijk wel inruilen. Het is zo'n rotding! We willen wel eerst wat meer kilometers ermee rijden, tot ongeveer 150.000 km, want dat kreng heeft al zoveel gekost.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:10

Onze prive-auto hebben we een kleine 3 jaar geleden nieuw aangeschaft.
't Is een diesel, heeft nu 90.000 km. op de teller staan.
We hebben er voor 2 euro onkosten aan gehad (lampje kapot *LOL*) dus met de kosten valt het alles mee..... de "meest betrouwbare auto ter wereld"(:+) heeft voorlopig zijn naam eer aan gedaan.

Een nieuwe auto zit er even niet in, daarvoor moet er behoorlijk wat geld bij, plus dat ik het helemaal niet nodig vind want hij is nog als nieuw.
Een reden om in te ruilen zou zijn als er een zwaar ongeluk mee gebeurt en dat niet (goed genoeg) te herstellen zou zijn.
Een andere reden zou kunnen zijn dat ik de Lotto win, dan wordt de "meest betrouwbare" acuut ingeruild voor iets spectaculairs Haha!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:19

Oscar schreef:
Een reden om in te ruilen zou zijn als er een zwaar ongeluk mee gebeurt en dat niet (goed genoeg) te herstellen zou zijn.


Mijn beide total lossjes rijden inmiddels weer rond. Van mijn eerste begrijp ik het wel, dat was voornamelijk blikschade, maar van mijn tweede... die kon heel hard rondjes naar rechts rijden, daar zat een knik in die er niet in hoorde. We hebben nu ook een schade-auto, mijn vriend had het niet gezien toen hij hem kocht, ik zag het binnen 5 minuten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:25

Dat is inderdaad iets waar ik ook bang voor ben, Tessebes.
Onze vorige auto heeft een vrij heftige crash meegemaakt en dat was zo'n twijfelgeval tussen net wel of net niet total-loss.
Ik was erg gehecht aan die auto en wilde graag dat hij hersteld zou worden.
Voor de verzekering maakte het niet veel uit, voor hun was het uit te keren bedrag nagenoeg hetzelfde.
De auto is hersteld door een erkend reparateur, maar eigenlijk heb ik daar altijd spijt van gehad.
M'n vertrouwde autootjes is nooit meer de oude geworden
Veel vage problemen mee gehad en uiteindelijk voor een appel en een ei weggedaan omdat ik het ding niet meer vertrouwde.
Vandaar mijn "leerschool": als er iets ernstigs mee gebeurt, dan komt er een nieuwe Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:42

hmmm wanneer wij hem inruilen.......als we zin hebben in een nieuwe..... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:44

Ik ruil in wanneer mijn paps wat leuks heeft staan. Maar ik ben erg tevreden met de auto die ik nu heb.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:49

Ik ga mijn autootje volledig oprijden...
Heb een Ford Ka uit 2001 (helemaal nog niet oud dus), heb 'm occasie gekocht en ik blijf er mee rondtuffen tot hij volledig op is... Ben tevreden over m'n auto en zolang hij goed dienst doet komt er geen nieuwe.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:51

Ik heb mijn vorige VW Golf 4 TDI ingeruild toen er ong. 130.000 op de teller stond. Prima auto, nooit wat mee gehad, dus weer een VW gekocht, een Bora TDI. Daar is (onder garantie) al zo'n beetje alles aan vervangen wat kan bewegen, dus ik had 'm het liefst allang weggedaan. Deze heeft nu 40000 op de teller, dus helaas moet hij nog even mee...

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:25

Maar hoe lang kan een diesel nu gemiddeld mee?
Ik zie hier verschillende km-standen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:30

Bij normaal gebruik zo'n zes ton maar er wordt niet altijd zuinig omgegaan met dieselauto's op grijs kenteken. En de ene motor is de andere niet. Zo ben ik er bij mijn zoektocht naar een bestelbus achter gekomen dat de dieselmotor van een bepaald merk nogal snel mankementen vertoont. Dat merk heb ik dan ook voor alle zekerheid maar laten staan.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:31

Fitzroy schreef:
Ik zit best wel te twijfelen of ik de Nissan Patrol in moet ruilen. Het is een auto uit 1992, 2.8 GR, een diesel en er staat 233.000 km op de teller.
Ik heb er best al wat reparaties aan gehad, maar hij doet het nog steeds en komt ieder jaar de APK weer door.
Vaak wordt er gezegd: rijd hem maar op. Maar wanneer is een auto op ?
Voor diesels wordt wel 300.000 km genoemd.
Bij inruil zal ik er niet veel meer voor krijgen.


Die gaat nog wel een tonnetje mee hoor, als je hem tenminste met beleid rijd Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131848
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:35

Fitzroy schreef:
Maar hoe lang kan een diesel nu gemiddeld mee?
Ik zie hier verschillende km-standen.


Heel erg afhankelijk van onderhoud en gebruik, maar voor jouw Jap zou ik me absoluut nog geen zorgen maken Knipoog
Patrols zijn beresterk en kunnen behoorlijk wat kilometers vreten.
Met een beetje geluk is ie nog niet eens op de helft van z'n leven *LOL*

Om je een idee te geven hoe sterk (Japanse) diesels zijn:
Mijn vriendin rijdt een Patrol (ook voor dagelijks gebruik), hij is nu een jaar of 12 oud en er staat bijna 5 ton op de teller.
Wij hebben zelf een Toyota Carina E gehad (2 ltr. diesel), die hebben we verkocht toen er bijna 540.000 km. op de teller stond.
Dat is al bijna 3 jaar geleden en ik kom hem nog regelmatig tegen.
Nu hebben we een Toyota Avensis (2.0 ltr. diesel); gaat hopelijk op voor de 6 ton Haha!
Laatst bijgewerkt door Oscar op 13-07-04 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:37

Ik rij er in tot ze totalloss zijn Schijnheilig

Ik zou even afwegen of het feit dat je geen afschrijving meer hebt nog wel opweegt tegen de onderhoudskosten Lachen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carineken, ElCamino, ellen05, Flying_Angel, Frieke84, Hootje, Kimberly520, naomi_mickey, Shivaya en 54 bezoekers