Hondenstront op de oprit...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Hondenstront op de oprit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:33

We beginnen het hier een beetje spuugzat te worden. Sinds ongeveer een half jaar ligt er met enige regelmaat hondenstront midden op de oprit. Eerst begon het met eens per maand, toen ongeveer eens in de 2 weken, maar nu ligt er dus bijna iedere dag een hoop. Ik vind het gewoon weg asociaal! Boos! 20 meter verder op is een grasveld waar men z'n hond onbeperkt kan laten schijten, maar nee hoor, bij ons op de oprit is natuurlijk veel makkelijker. Ik zit erover te denken om schrikdraad te spannen, maar dat wil qua uitvoering niet echt lukken. Iemand een goed idee?

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:36

Bordje in de tuin zetten dat er video bewaking is Haha!

Succes er mee, lijkt me heel erg lastig...

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:53

Dat probleem heb ik ook,mijn doberman poept altijd in het gras bij het water,hij heeft echt nog nooit op een straattegel gepoept Haha!
Maar bij mij in de straat hebben een aso familie twee boerboels die bijna net zo groot zijn als mijn paard Haha! en die schijten waar ze lopen,je moet hier hinkstapspringend richting waterkant,vanwege die enorme hopen stront.
En aangezien iedereen bang is voor ze,klagen ze ook niet maar ruimen alles netjes op.

Ik heb het een keer met een schep opgeraapt en bij hun tegen de ruiten gegooit Schijnheilig ,dat heeft wel ff geholpen,maar nu is het weer hetzelfde liedje

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:12

Viking schreef:
Ik heb het een keer met een schep opgeraapt en bij hun tegen de ruiten gegooit Schijnheilig ,dat heeft wel ff geholpen,maar nu is het weer hetzelfde liedje

Nog een keertje doen Schijnheilig Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:15

Ik weet niet van wie het is, dus ik kan ook geen wraak nemen. Lachen
Wij hebben grind op de oprit.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:16

een stroomdraadje moet kunnen, gewoon heel laag bij de grond, zie ik bij boerenbedrijven ook vaak!
hebben jullie een looplamp? of hoe zo'n ding ook heet, zo'n lamp die aangaat als er iets op de oprit loopt , schrikt vaak een eind af. omdat ik ook aanneem dat het vaak savonds gebeurt?
en anders idd zo'n nepcamera ophangen , die verkopen ze voort overal, en een borje videobewaking oid..
en als je de dader weet... alle drollen sparen en een keer bij hun op de oprit mikken Haha!

wij hadden het eerst ook
een stom wijf die dat altijd deed
op n gegeven moment zag ik haar aankomen lopen , en ben ik achter een struik gaan staan, toen haar hond onze voortuin in kwam heb ik haar eens helemaal verrot gescholden Haha!
nu loopt ze altijd heeeel vlug ons huis voorbij Knipoog

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:19

Mijn vader heeft een x bij een vrouw die d'r hond bij ons in de tuin liet poepen een doosje gebakt bezorgd. Alleen toen ze het doosje opende lag er een verse drol van haar hond in ~~}> N apart gebakkie dus Haha!

Kijken dus of je degene kan betrappen!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:19

Ik zou zowieso eerst een bordje bij de oprit neerzetten, voor je echt drastische maatregelen neemt en één en ander meteen uit de hand loopt.
Vaak werkt zo'n bordje al preventief genoeg.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:20

Aan zo'n lamp had ik al gedacht, maar het gebeurt meestal overdag, als we niet thuis zijn. Stroomdraadje lijkt me qua uitvoering moeilijk, zowel de bevestiging als het onder stoom zetten. Misschien dat ik eerst maar een touwtje ophang over de breedte met een anti-hondenschijtbordje, maar ik denk niet dat het effect als hebben.

Mijn vriend heeft wel eens in z'n onderbroek op blote voeten de achtervolging in gezet, maar hij was helaas te laat...

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:21

Tessebes schreef:

Mijn vriend heeft wel eens in z'n onderbroek op blote voeten de achtervolging in gezet, maar hij was helaas te laat...



hihi nou dan zal die hondenliefhebber iig al wel geschrokken zijn ,LOL

je kunt stroom van binnen uit halen , en dan onder de grond een geisoleerde draad gebruiken oid

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:23

crossmonster schreef:
je kunt stroom van binnen uit halen , en dan onder de grond een geisoleerde draad gebruiken oid


Ja, maar straks ligt er een ge-elektrocuteerde hond/kat bij de oprit, dat is nou ook weer niet de bedoeling.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:32

Tessebes schreef:

Mijn vriend heeft wel eens in z'n onderbroek op blote voeten de achtervolging in gezet, maar hij was helaas te laat...


Keek hij Schijnheilig Haha! wel uit waar hij liep?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:46

irish_lady schreef:
Keek hij Schijnheilig Haha! wel uit waar hij liep?


Ja, hij is er inmiddels op getraind om hondendrollen te ontwijken. Tong uitsteken

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:47

Tessebes schreef:
Ja, maar straks ligt er een ge-elektrocuteerde hond/kat bij de oprit, dat is nou ook weer niet de bedoeling.


ik bedoel dus vanuit een stroomkastje
geen 220 Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 09:56

crossmonster schreef:
ik bedoel dus vanuit een stroomkastje
geen 220 Haha!


Haha! Ik heb geen stroomkastje, dus ja, dan maar 220. Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:13

Ik denk eerlijk gezegt dat zo'n bordje averechts werkt... Ff lekker pesten...

Leuk voorbeeldje: bij ons in de straat is het 30 km/u en we hebben een hele irritante drempel voor de deur; wanneer daar een bus of vrachtwagen overheen rijdt trilt alles in huis mee. De bussen rijden allemaal ruim 60 bij ons in de straat, dus we hebben een klacht ingediend. Rijden ze nu langzamer? ... Ze komen steeds harder langsscheuren >;)

Klacht indienen bij de gemeente oid zal wel niet helpen neem ik aan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 10:15

Maar ja, wat dan...
Mijn vriend zet het liefst een herashekwerk neer van 2 meter hoog, maar dat vind ik een beetje overdreven. Misschien maar een paar brave hekjes kopen bij de Gamma of zo...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:16

Plus dat je geloof ik geen hekwerk van 2 meter neer mag zetten van de gemeente Schijnheilig

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 10:17

Pervinco schreef:
Plus dat je geloof ik geen hekwerk van 2 meter neer mag zetten van de gemeente Schijnheilig


Denk het wel hoor, dat is gewoon een erfscheiding. Al hoewel... ik geloof dat de maximum hoogte 1.80 mag zijn. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:20

Een vol automatisch paintball geweer? Zo een die afgaat op het moment dat er in de nacht iemand je oprit oploopt.
Dan niet vullen met bolletjes verf op waterbasis!!
Dus na een nacht of wat weet jij wie de dader is. Zodra je een hond met rood/groene vlekken ziet weet je genoeg en dan kun je het baasje aanpakken.

Oja vergeet geen cam neer te zetten met bewegings detectie heb je nog bewijs ook Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 10:28

Jij kijkt teveel films Sorane. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:28

Tessebes schreef:
Jij kijkt teveel films Sorane. Knipoog



Toch wel? Bloos Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:12

Hier doen ze dat ook, op het garageplein. Van die hele grote enorme stronten! Lekker fris hoor!
Mijn jonge hond Bobbes houdt er ook nogal van om op de stoep te gaan zitten, dat haat ik. Polle doet zoiets nooit. Ik heb nu voortaan plastic zakjes in mijn broekzak. Dan ruim ik het gelijk op.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:41

Lekker aso, bah! Boos!
Ik heb Branca geleerd in de struiken te kakken en aan de slootkant ofzo.. Ook plassen doet ze alleen in het gras en zelfs beiden activiteiten op commando Slim
Is een erg kleine moeite dat aan te leren.

Ik zou denk ik, toch een bordje plaatsen: "honden hier niet laten schijten AUB" hahhaha zoiets Haha!
Dat hebben ze hier verderop ook gedaan. Het werkt toch wel..gewoon al onbewust psychisch.
Je hebt mensen zat die letten niet op hun schijtbak (zoals ik deze honden dan noem).. laat maar doen. Vind ik net zo aso als iemand die z'n reu tegen de struiken/heg van een tuin laat pissen. Ik kan dat allemaal niet begrijpen. Meestal ook als jij het bij hen doet worden ze boos Verward

Pervinco.. Ik weet niet hoe oud je huis is..maar ik heb gehoord dat sommige huizen gaan scheuren van constante trillingen. Dan wordt de gemeente aansprakelijk gesteld en vaak met succes.
Ik heb ook zo'n straat voor me, mag 30, rijden ze wel 80! Gelukkig geen drempels..versmallingen. Is zo ook geen controle, is nl niet in 30km zones.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:05

Sorry voor het offtopic gaan Bloos We hebben allang bij de gemeente geklaagd ed, de gemeente verwijst ons door naar de verzekering. Hoe oud het is weet ik niet, niet verschrikkelijk oud iig. We wonen er nu bijna 2 jaar, sinds dit jaar ligt die drempel er. Al krijgen we een schadevergoeding van de gemeente, dat weerhoudt het huis er niet van om door te scheuren...