Nu al wespen?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Nu al wespen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:32

Ik ben verdorie net door zo'n kreng gestoken Boos!

Heb er vanmiddag ook al 2 "opgeruimd" hier in huis.
Dit is toch nog niet de tijd van het jaar voor wespen?

Ik vrees dat we een nest hebben ergens.... Morgen maar eens op zoek. Scheve mond

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:38

Hoezo niet de tijd van het jaar ? Die beesten vliegen toch vanaf het voorjaar rond ? Ze zijn in het najaar vervelender omdat het fruit dan rijpt en ze al weer bezig gaan voor hun winterslaap, maar volgens mij heb je gewoon de helft van het jaar last van die krengen Boos!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:59

Ik bedoelde ook eigenlijk meer dat dit toch nog niet de tijd is dat ze zo opdringerig en agressief zijn? Ik ga morgen echt op zoek, want 3 in huis binnen een paar uur zit me helemaal niet lekker... Scheve mond

Voelde wat kriebelen op m'n been, wilde krabben en *prik* Boos!
Het doet nog flink zeer ook, direct uitgezogen en spul erop, maar het helpt niks Boos!


Ik heb zo'n elektrische vliegenmepper, dat geeft bij een flinke wesp een vrij spectaculair effect Extreme duivel

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:02

Qua weer hebben die beesten wel gelijk trouwens, het is net herfst Haha!

Citaat:
Ik heb zo'n elektrische vliegenmepper, dat geeft bij een flinke wesp een vrij spectaculair effect


Hoe werkt dat ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 00:15

Het is een soort klein, geel tennisracket waar batterijtjes in gaan. Als je een knopje indrukt komt de "bespanning" onder stroom te staan en je electrocuteert ze zo uit de lucht }> *knetter*
Verkopen ze o.a. bij de Blokker, ideaal ding! Geen vlekken meer op de muren, je hoeft niet te wachten tot die krengen ergens gaan zitten etc.

Afbeelding

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:28

Geweldig dat apparaat, nog nooit gezien Haha!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:49

is ook leuk om elkaar te pesten he die vliegenmepper, whahah
Ik heb al een paar keer de broer van een goede vriendin achter me aan gehad, hij wou me elektrocuteren Scheve mond Haha! lache joh

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:15

Die zijn goedkoper te vinden hoor. Ik heb wel eens gezien dat wespen in een spouw muur kunnen gaan zitten. Ze maken gewoon een gat in de muur. Ik wist niet dat ze dat konden!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:42

JA hoor! Ben 2 weken geleden al in mijn nek gestoken!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 08:46

Het gaat niet om de prijs die er bij staat Prima, die stond er op het voorbeeldplaatje toevallig bij. Geen idee wat die dingen kosten, duur zijn ze niet.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:53

Bij ons op het werk ( instelling voor verst. gehandicapten) kwamen ze van de week door het plafond.
Er had zich van buitenaf eeen heel nest "genesteld" en ze vraten door het plafond heen.
Ik hoorde van de wespen verdelger dat er dit jaar een overschot zou zijn aan wespen.
Dus.................. misschien zal dat wel zo zijn.
Want heel erg warm is het nog niet geweest.
Succes ermee !

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:14

Margreet schreef:
Het is een soort klein, geel tennisracket waar batterijtjes in gaan. Als je een knopje indrukt komt de "bespanning" onder stroom te staan en je electrocuteert ze zo uit de lucht }> *knetter*
Verkopen ze o.a. bij de Blokker, ideaal ding! Geen vlekken meer op de muren, je hoeft niet te wachten tot die krengen ergens gaan zitten etc.

[image]


En stinken..............!!!!!!!!!!!! Mijn broertje electrocuteert ze en laat de stroom dan komen. Lekker voor op de BBQ, en stinken..... Bleh, het helpt overgins wel!

Zelf hebben we bij de achterdeur onder het hout een nest zitten. We hebben er geen last van dus ze mogen blijven Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:38

Margreet schreef:
Het gaat niet om de prijs die er bij staat Prima, die stond er op het voorbeeldplaatje toevallig bij. Geen idee wat die dingen kosten, duur zijn ze niet.



Dat wist ik margreet. Knipoog

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:46

wij hebben laatst ook een est we laten halen... wat een afzetterij is dat zeg! 50 euro voor nog geen 2 minuten werk! die kerel spoot er ff in met een of ander spul en ging weer weg

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:10

hier zie ik ze ook al regelmatig vliegen.. ik heb echt een hekel aan die beesten.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:14

Wij hebben ook ooit een nest in de spouwmuur gehad... blegh! Maar gelukkig was het idd me wat gif weer over. Nou daar heb ik wel 50 euro voor over, ik HAAT wespen!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:49

Wij hadden afgelopen weekend ook last van wespen hoor..Krengen, elke keer achter je aan Boos! Maar het is niet gelukt om te prikken!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:31

Mja, al wespen in overvloed hier Rolleyes
We hebben al 5 keer een wesp uit ons huis moeten verwijderen...
Ben gelukkig dit jaar nog niet gestoken..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 14:35

Bij ons zijn er uit onze nieuwe schuur (pas net een paar maanden af) ook weer twee wespennesten weggehaald, dus ik denk dat het toch al WEL de tijd is voor wespen. Knipoog Ik ben gelukkig nog nooit door een wesp gestoken, de enige keer was door een bij, toen was ik 7 ofzo (:?) en ik stapte met blote voeten door het gras, zo in een bij. Toen werd m'n voet meteen tien keer dikker, echt heel erg, dus gelukkig ben ik nog nooit door een wesp gestoken, misschien ben ik er allergisch voor ofzo... Scheve mond