200 kilo afvallen, iemand tips??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

200 kilo afvallen, iemand tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:07

Ik zal het even uitleggen..
Het gaat dus over een Fries die ik rij.
Ze zou eigenlijk vorige week haar veulen krijgen, maar toen dat niet zo was is de DA erbij gehaald.
Alles leek erop alsof ze drachtig was maar dat bleek dus niet het geval. Nu moet ze van de DA 200 kilo Bloos! afvallen, ze is nogal wat aangekomen Knipoog
Hij zei dat ze veel gereden moest worden, maar nu mijn vraag..
Hoe kan ik dat het beste doen aangezien ze een aantal maanden stil heeft gestaan?
Het is natuurlijk logisch dat ik niet in een keer weer vol met haar aan het werk ga ofzo, omdat ze een conditie van een zak aardappelen heeft.. Maar ik heb hier verder geen ervaring mee, en wil het ook niet verkeerd of te snel doen ofzo.
Dus als iemand tips heeft hoe ik het het beste aan kan pakken... GRAAG!!
Het leek me zelf wel handig om een schema op te stellen van wat, wanneer, hoelang te doen, maar ja dan zit ik dus met de wat, wanneer en hoelang Haha!
Maar als jullie een beter idee hebben hoor ik het graag. Ik heb haar vandaag wel even gereden maar niet lang en ook niet intensief ofzo..
Nog even voor de duidelijkheid, het is niet mijn paard dus over het eetpatroon heb ik niks te beslissen, dat regelen ze zelf..

Hier even een foto van hoe ze eruit ziet.. een beetje wazige foto maar ik heb een wazige camera Haha!

Afbeelding

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:10

200 KILO!!!!!!!!
weet je HOE veel..

pfff... GEEN idee.. sorry!! Bloos!

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:11

Ja ik stond zelf ook een beetje met me mond vol tanden.. Haha!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:14

hahaha.. snap ik idd!! maar ik vind niet dat ze er op die foto ERG dik uit ziet.. hoeveel weegt ze nu..?

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:16

Ik zou gewoon maar beginnen met kijken wat het beste voer is voor haar, een trainings programma op zetten en gaan beginnen!

Ik gok, weet het echt niet cker, dat je der het beste op een rijke basisbrok kan zetten en die zuinig voeren (dus niet op 6kilo per dag zetten als je nog niet veel met der kan doen), veel hooi geven en zorgen dat ze niet te lang stil staat.. Een paard met weinig conditie kan zonder blesures makkelijk een eind stappen, begin daar mee en bouw zo der conditie op..

gaat wel tijd kosten denk ik hoor :s

succes

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:18

200 kg?!

Tjee... das wel heeel erg veel...

Zou hij dat niet metaforisch hebben bedoeld?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:20

zeker van dat hij geen 20 kg heeft gezegd? anders sta je daar straks met een graatmager dier Haha!

Maar evengoed ik denk dat je gewoon het eten langzaam moet afbouwen en de conditie langzaam opbouwen(of de eigenaar). Het is niet zo een goed idee om van vandaag op morgen plots de helft minder te geven en dubbel zo hard te werken. Gewoon stilletjesaan terug beginnen rijden en de conditie opbouwen, en ze stilletjesaan wat minder eten geven. Wat en hoeveel krijgt ze nu eigenlijk? Succes er alvast mee

_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:21

Dat kan natuurlijk ook, ik was er niet bij toen hij dat zei. maar ze is echt dik.. dus 200 kilo of minder er moet gewoon VEEL af Haha!
Ik heb geen flauw idee hoe zwaar ze nu is, maar zal het nog even navragen.. maar zoals ik al zei de foto is nogal wazig en niet echt duidelijk.. dus goed is het daar sowiezo niet op te zien.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:23


_Jis_Ka

Berichten: 424
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Land van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:24

Ik heb niet gezegt dat het voer niet veranderd kan worden maar dat ik er niks aan kan veranderen omdat het mijn paard niet is.. Lijkt me wel overduidelijk dat het voer veranderd moet worden dus dat gebeurt ook wel.. Maar dank je wel voor het schema in ieder geval!!! OK dan!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:28

goed schema trouwns!!!:D

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:31

xKatleentjex schreef:
Maar evengoed ik denk dat je gewoon het eten langzaam moet afbouwen en de conditie langzaam opbouwen(of de eigenaar). Het is niet zo een goed idee om van vandaag op morgen plots de helft minder te geven en dubbel zo hard te werken. Gewoon stilletjesaan terug beginnen rijden en de conditie opbouwen, en ze stilletjesaan wat minder eten geven. Wat en hoeveel krijgt ze nu eigenlijk? Succes er alvast mee


helemaal mee eens OK dan!

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:39

ik ga dat schema maar eens proberen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:56

Je dàcht dat ze drachtig was en dat was dus niet zo? Niet opgevoeld of gescand of bijgehouden dan????? Verward Verward

In ieder geval niet in een keer haar voer minderen. Beetje bij beetje, en ook niet in een keer keihard gaan werken. Rustig opbouwen, en het voer voorzichtig afbouwen.

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:35

Nou is een paard op zich wel zwaar, dus als hij echt vet is, zal hij met 200 kilo eraf niet graatmager zijn hoor. Een ziek paard verliest in enkele dagen algauw tientallen kilo's. Bovendien kan je niet precies weten (neem ik aan) Wanneer er precies 200 kilo af is. Als hij er uitziet zoals je wenst, kan je hem natuurlijk ook zo houden Haha!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:57

jeetje 200 kilo. Die van mij moest er 50 afvallen en dat was al veel
ik zou ten eerste zuinig omspringen met voer en haar niet op een te vette wei laten grazen. Veel ruwvoer (hooi, kuil ect)
Verder niet te snel beginnen met trainen maar goed opbouwen. Wel pittig maar niet overdrijven
Het gaat wel veel tijd kosten

Whoa

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:24

Denk het beste beginnen aan de longe, het paard moet nu tenslotte ook een 'ruiter van 200 kilo' meedragen. En niet te veel op de wei zetten, want daar kunnen ze lekker vet van worden haha. Succes!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:28

Je zou kunnen proberen om het biks te vervangen door een eiwit-arme muesli in het begin van de trainingsperiode.... Als ze wat meer conditie krijgt zou je weer kunnen overstappen op een basisbrok met weinig eiwitten, maar dat ze toch de benodigde energie binnen krijgt.

Succes, 200 kilo is niet niks!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:36

Ik heb een tijd geleden een vierkante fjord op dieet gezet:

In plaats van 'n half uur stappen (zoals ze gewend was met haar eigenaresse) ging ze 'n half uur aan 't werk (ze had al zo'n moeite met ontspannen dat alleen dat oefenen al kilo'tjes scheelde). Dat half uur heb ik elke keer wat uitgebouwd, uiteindelijk reeed ik bijna 'n uur.

Verder stond ze op een kale wei, maar kreeg ze wel hooi (was de bedoeling voor de hele dag, maar ze at zo snel, dat dat niet opging). Na het rijden kreeg ze een volle schep natte zemelen, vult lekker, dus tegen de honger, maar weinig tot geen "dikmakende bestanddelen".

Eerst had ze heel erg honger, dat was te merken aan haar gedrag, maar na een paar dagen leek ze daar helemaal geen last meer van te hebben, en zelfs zin om te werken OK dan! !

Toen de eigenaresse ruim 'n week later terugkwam, herkende ze haar niet meer Knipoog

Aangezien jou paard niet gereden werd voor je begint, zou ik beginnen met het eerder gegeven trainingsschema, en dan zo voeren... Je zal het voer ook echt aan moeten passen, anders gaat het niet opschieten, dus je moet even goed overleggen met de eigenaren...

Succes Ach gut

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:52

Uhhhh clitia zemelen lijkt me niet zo een goed idee! Mijn merrie die altijd te mager is in de winter heb ik zemelen bijgevoerd om haar aan te laten komen. En dat werkte perfect! Voeren om een paard af te laten vallen, dan zou ik zeker geen zemelen nemen!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:10

Lol... Nou xluvya, daar heb je lekker veel aan... Bij mij werkte zemelen met afvallen, bij irish_lady met aankomen... Take your pick Clown

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:14

weet je zeker dat ze NIET drachtig is?? 1wk overtijd is niets.
die van mij moest juist van de veearts 100kg afvallen, en die blijkt nu wel drachtig!!

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:15

Mijn merrie was 4,5 week overtijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:37

heel veel wandelen

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:52

jemeig 200 kilo bij menden kun je vet uitpompen whahaha *LOL*