keuringen nieuw seizoen beginnen met voorbereiden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sorenga
Berichten: 7
Geregistreerd: 03-07-04
Woonplaats: Briltil

keuringen nieuw seizoen beginnen met voorbereiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 22:50

het nieuwe keuring seizoen gaat van start en ik vraag me af gaan jullie ook naar keuringen enzo waar en welk ras?? en hoe bereidt je voor?
ik zelf ga naar shetlad keuringen in Tolbert en vries.

Nynke15

Berichten: 116
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:37

Wij gaan naar de welsh-keuringen in Tolbert (is al geweest), Ommen en Stadskanaal.
Het voorbereiden is voornamelijk de grasbuik er af proberen te krijgen
bij de merries door veel te rijden en longeren.
Dan een week van te voren op stal met af en toe een kwartier tot een half uur naar buiten zodat de veulens kunnen uitrazen.
Ook een week van te voren helemaal wassen, zodat er tijdens de keuring
al wel weer huidvet op zit en ze niet dof zijn.
Scheren van de oren, sokjes en soms de staart ook een week van te voren, zodat het iets bij kan groeien en wat natuurlijker lijkt.
Dan een dag van de voren manen en staart wassen en invlechten, goed poetsen en inspuiten met equishine.
Op de dag zelf losse vlechtjes bijwerken, nog een keer poetsen en inspuiten met equishine.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:51

Zie antwoord Nynke Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:47

Ik ga naar de shetland keuring in Wormerveer Lachen. Met Roos van irene. Ik heb zelf nl geen pony met vol shetland papier.

Ik ben benieuwd wat het word. Ik heb nog nooit een shetland merriekeuring gedaan(enkel de NMPRS hengstenkeuring). Wel ben ik naar de fokdag in Schagen geweest als voorproefje. Daar kreeg Roos al een 1e 'prijs/premie'(is niet helemaal officieel, maar wel via het stamboek georganiseerd en door een echte jury gejureerd).