Zijn er nog mensen die op klompen lopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Zijn er nog mensen die op klompen lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:01

Ik was wel benieuwd of er hier op bokt ook mensen op houten klopen lopen. Of ouders o.i.d.

De echte houten klompen bedoel ik dan, niet die Zweedse leren klompen!


lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:04

Jah, ik bij mn opa en oma, soms dan........Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:07

Mijn statistiek-leraar loopt altijd op klompen ja.. En op de stal staan een paar paar om even gauw aan te schieten.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:10

Eerverleden week waren we in Hagestein op de trekkertrek en daar liepen een paar jongens met in John Deere kleur gespoten houten klompen, compleet met logo. Hebbenhebbenhebben.....
Vroeger had ik wel houten klompen maar met mijn wreef zit het niet helemaal lekker dus dan werd het weer blauw...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:10

Roos schreef:
Eerverleden week waren we in Hagestein op de trekkertrek en daar liepen een paar jongens met in John Deere kleur gespoten houten klompen, compleet met logo. Hebbenhebbenhebben.....
Vroeger had ik wel houten klompen maar met mijn wreef zit het niet helemaal lekker dus dan werd het weer blauw...


Moet je leerklompen hebben.... Heb je geen last van je wreef!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:27

De boer waar ik sta loopt er nog steeds op. Hij doet ook nog steeds handjeklap en draagt een boerenbontje *LOL*
Zo loopt hij dus over het erf te banjeren met een mobiele telefoon aan zijn oren Haha! Cool

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:29

Mijn zwager loopt ook nog regelmatig op klompen.
Van die oerhollandse houten bakbeesten met de Brabantse vlag erop geschilderd Haha!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:34

Ja, ik heb van die echte houten klompen (gele).
We wonen op een boederij en ik draag ze als ik de kippen en de geiten ga voeren (kippestront stinkt echt en dat wil je niet onder je schoenen hebben Haha! ) en als ik in de tuin werk.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:36

fsoudan schreef:
De boer waar ik sta loopt er nog steeds op. Hij doet ook nog steeds handjeklap en draagt een boerenbontje *LOL*


En denkt nog steeds in guldens Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:40

LuvdaTossa schreef:
En denkt nog steeds in guldens Knipoog


Nou nee die denk gretis in euro's hoor! Maakt daar goed gebruik van ook Geld, geld! *LOL*

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:43

Een vriend van mij loopt regelmatig op klompen, hij ging zelfs een keer op ze uit. Hij vind ze gewon zwaar relaxted zitten Nagelbijten / Gniffelen
Wij hebben thuis ook 4 paar klompen staan ofzo, om even naar de schuur te lopen maar die doen pijn aan je voeten Haha! Enne.. wij hebben klompen aan onze ouders gegeven toen we verhuisd waren naar een 'boerengat'


nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:36

Wij gaan op mn werk echte houten klompen "bewerken" (?), maar ik neem aan dat deze niet echt in de winkel komen,..hahaha

PS: Ik werk bij Timberland.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:44

Ik heb ze ook. Bij de achterdeur, lekker makkelijk om even snel de tuin in te lopen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:00

Ja bij ons op stal wel eens, en op mn vorige stal liep de boer altijd op klompen!
Af en toe trekt het mij ook wel, van die leren, maar wanneer moet je die in godsnaam aan? Op het werk, nee... naar stal, nee... binnen, nee... Scheve mond

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:01

Mijn ouders hebben ook klompen! Die dingen lopen best lekker. Ik droeg ze ook weleens. Als ik even naar de schuur of naar de stal liep.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:03

mijn vriend heeft oranje en als ik wedstrijd heb doet bij ze altijd aan... ze lopen heerlijk!! zegt hij....

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:03

je bedoeld die echt grote houten(meestal gele) klompen?

daar lopen dr hier genoeg mee rond(boerendorpje Clown ) maar die leren, daar gaan ze zelds mee op stap, die met zo'n dikke (Houten?) zool eronder echt TE erg gewoon haha ik draag die leren zwarte weleens als ik ff van huis naar stal loop en te lui ben om mn schoenen aan te doen Tong uitsteken maar er mee op stap, nee echt niet!! never!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:25

mijn opa loopt her nog op. En mn ouders hebben er ook een paar staan. Maar dat is ooit als grapje aangeschaft Haha! EN over stappen op klompen, nee die ken ik niet, maar heb een neefje die met zijn trekker naar de disco gaat Clown

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:52

De eigenaar van mijn paard loopt ermee als hij aan het werk is of komt voeren. 'Mijn' paard kent het geluid van de klompen al door en door : ETEN!!
Zelf heb ik van die zwarte leren, lopen lekker makkelijk als ik op stal bezig ben of in de tuin......of even snel naar de supermarkt voor een boodschapje Haha!

Veni, vidi, vici

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 02:07

Dat is nou een standaard vraag die hier door die Amerikanen steeds maar weer gevraagd wordt. Lopen ze in Nederland nog steeds op klompen?? *LOL* Soms wordt ik wel een beetje kriegel van die vraag en dan zeg ik maar gewoon ja Bloos!
En uiteraard, als echte Hollandse meid, hebben we hier natuurlijk ook van die gele klompen staan. Mijn man heeft ze de afgelopen weken veel aangehad, omdat het zo vreselijk nat geweest is hier (en ja, met cowboyhoed!! *LOL* ).

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 07:59

Ik zie ze regelmatig nog op school lopen ( zit op de CAH in dronten). Ik kijk er echt niet meer van op.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:26

Mijn vriend loopt bijna altijd op klompen. Thuis op van die gele ( en hij heeft al van die grote voeten Haha! ) En anders op van die zwarte leren. Toen ik hem net kende vond ik het vreselijk, nu ben ik er aan gewend en het hoort gewoon bij hem.
Zelf heb ik ze ook, lekker makkelijk. Je schiet ze zo even aan.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 09:12

Renske20 schreef:
je bedoeld die echt grote houten(meestal gele) klompen?

daar lopen dr hier genoeg mee rond(boerendorpje Clown ) maar die leren, daar gaan ze zelds mee op stap, die met zo'n dikke (Houten?) zool eronder echt TE erg gewoon haha ik draag die leren zwarte weleens als ik ff van huis naar stal loop en te lui ben om mn schoenen aan te doen Tong uitsteken maar er mee op stap, nee echt niet!! never!!



Nou heel grappig. Wij wonen in zo'n dorpje. En we hebben een klompenhandel Bloos Mijn opa was vroeger klompenmaker, toen hij zijn laatste paar gemaakt heeft, heeft mijn vader zijn eerste (en tevens laatste) paar hand gemaakt. De machines zijn onlangs verkocht. Wij krijgen ze nog blank binnen en mijn vader beschildert ze dan en dan gaan ze in de verkoop. Er valt helaas niet meer van te leven en mijn moeder houd de winkel er gewoon 'bij'. Geboorteklompjes zijn nog wel heel populair. Mijn vader schildert daar de namen + geboortedata op, maakt nijntjeklompjes Lovers en Jip en Janneke klompen voor de kinderen. En idd voor 'volwassenen' klompen voor de voetbalclub....

Was wel benieuwd hoe het met de klompen op bokt stond *LOL*

Zelf draag ik geen houten Bloos Maar van die Zweedse klompen.

In het dorp kent ook iedereen me als: It famke fan'e klompmakker.... (het meisje van de klompenmaker) Cool

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:20

ik ken heel veel boeren en boerenkinderen die daar idd nog mee lopen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:20

Ik Haha! Haha! Haha! Ik rij er zelfs soms mee...


edit zie nu dat het om houten klompen gaat...........

Ik heb er jaren lang op gelopen......... vind ze heerlijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leenleen11, YandexBot en 151 bezoekers