Weer eens aan de longe met een Gogue (met prima resultaat)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Weer eens aan de longe met een Gogue (met prima resultaat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-02 19:47

Vandaag wilde ik Laiser longeren.
Omdat hij op bijzetjes of een elastiek soms wel eens wil gaan hangen, heb ik die bewust niet gebruikt vandaag.
Daarom heb ik hem weer eens met gogue gelongeerd. (Tijdens het rijden in de les zijn we ook bezig hem in zijn hele lichaam helemaal los te krijgen door hem laag en rond te rijden.)
Hij probeert tijdens het rijden ook wel eens steun te zoek in mijn handen, zodra ik hem laat draven. En dan rijd ik hem ook er zo veel mogelijk vanaf, maar aan de longe vind ik dat toch wat moeilijker.
Dus besloot ik hem met gogue te longeren. Dan kan hij simpel weg niet gaan hangen, want hij heeft geen steun. En kan hij toch goed van achteren naar voren lopen met het juiste gebruik van zijn rug.
Laiser liep dan ook super tijdens het longeren. Heel mooi van achteren naar voren. En je zag alles heel mooi scharnieren en hij liep heel mooi ruim. Nu hopen dat het morgen onder het zadel ook zo lekker gaat.


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 21:22

Vandaag liep Laiser super.
Hij was helemaal los in zijn lichaam en liep goed met zijn achterhand erbij. Bij het halsstrekken in draf liep hij zelfs met zijn neus over de grond. Cool
Wat ging dat lekker vandaag Kwijl . En nu maar duimen dat hij zondag met de wedstrijd ook zo lekker loopt.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:30

Ik had vandaag ook zo'n dag!
Heerlijk he, zo'n gogue... Lovers
Cerise kan soms aardig crossen en om haar eens lekker relaxed te laten lopen is de gogue een goede oplossing.
Ze liep dan ook lekker met hoofdje op kniehoogte te draven, dansend ruggetje, nou ja 'tje'... zijn aardig wat karbonaatjes van te maken. *LOL*

Morgen komt het zadel en ik ben toch wel een beetje opgewonden... eindelijk!
Ik heb er lang op gewacht, en eigenlijk heb ik zelf nog steeds niet genoeg conditie, maar ik kan nu eindelijk longeren en rijden combineren.
Krijgt ze tenminste wat afleiding.

Echt geweldig dat Laiser zo goed gaat!
Zondag zal ik voor je duimen, duim je dan ook voor mij?
Sanderijn mag dan namelijk Cerise en mij onder het zadel bekijken... Bloos
Zou ze veel commentaar hebben?
Nee hoor Sanderijn helpt altijd heel tactisch en geeft je het gevoel dat alles goed gaat komen.
Toch wel handig zo'n vriendin! Lovers


Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-02 22:38

Dorine schreef:
Ik had vandaag ook zo'n dag!
Heerlijk he, zo'n gogue... Lovers

Morgen komt het zadel en ik ben toch wel een beetje opgewonden... eindelijk!

Fijn zeg! Kun je eindelijk lekker zitten. Schijnheilig

Citaat:
Echt geweldig dat Laiser zo goed gaat!
Zondag zal ik voor je duimen, duim je dan ook voor mij?

Ja ik ben ook blij. Ik heb laatst zo'n rot week gehad met rijden, maar nu liep hij echt heerlijk.
Ik zal zeker voor je duimen! Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou zal gaan, maar ook of wij nu eens hoger dan 155 punten kunnen rijden. (Ik zou het zo'n bekroning op het harde werken vinden. Maar ja het is maar net hoe de jury er tegen aan kijkt.)

Citaat:
Nee hoor Sanderijn helpt altijd heel tactisch en geeft je het gevoel dat alles goed gaat komen.
Toch wel handig zo'n vriendin! Lovers
Fijn is dat hè als je zo iemand in je omgeving hebt. Ook als het dan eens flink tegen zit, helpen zij je er weer boven op. Gouden mensen zijn het!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:39

Gaaf dat Laiser zo goed gaat. Echt zo'n fijn gevoel als het zo lekker gaat! Hopen dat het zo blijft! Party!!
En Dorine, veel plezier met je zadel en veel plezier zondag. Wil je Sanderijn de groeten van me doen?

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, estell__, Laibadji, Larissajulia, MaanNaam, MairiMacBran, Mark0919, mooney, Poldermenner en 53 bezoekers