Mening over Kieffer zadels?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Mening over Kieffer zadels?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 18:28

ik las net in een vorig topic weing positieve berichten over zadels van het merk kieffer.
Nu ben ik vanplan als ik een goede 2e hands tegenkom, misschien wel een kieffer te kopen.


Maar nu mijn vraag waarom ben je juist wel of niet te spreken over kieffer??

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:35

Ik heb zelf een kieffer, het was een van de weinige zadels die echt goed lagen op mijn paard (nogal moeilijke rug). Het is kwalitatief een goed zadel, de afwerking is keurig. Er is alleen een heel groot nadeel; kieffer gebruikt andere leerverf dan een paar jaar geleden, daarom krijg je al heel snel slijtplekken, bij mij met name onder de beugelriemen.
Mijn zadel is nu drie jaar en daar zitten alleen onder de beugelriemen licht kale plekken, voor de rest is hij nog helemaal in orde. Alleen een echt diepe zit zul je bij kieffer niet vinden, dan moet je eerder bij bijv. Passier zijn.

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:35

ik vind het geen fijne zadels, omdat ik er niet goed op kan zitten!
veel mensen die ik ken vinden ze juist wel lekker zitten, ik helemaal niet.
als ik op een kieffer zadel zit kan ik niet goed doorzitten en kan mijn benen minder goed stil houden! natuurlijk is dat bij elk kieffer zadel wel anders. Haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:36

het heeft geen lekkere zit, te hard aan mijn billen, slijt snel... Dat was het wel denk ik zo.


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:44

Ik kan niet zitten op een Kieffer...te hard o.a.
Ik heb zelf 2 Stübben zadels...die vind ik geweldig Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:44

Ik kan er niet op zitten, rij me echt vreselijk open.
Ik vind ze niet mooi.
Ik vind de kwaliteit beroerd en de afwerking zeer matig
Ik vind de prijs te hoog voor wat je er voor krijgt (vergeleken met bv. een merk als Kentaur, ook niet top, maar wel waar voor je centen).

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, maar ik heb dit soort dingen van meer mensen gehoord.

Kijk voor de gein eens naar dit topic: [VMR] doffe vlekken op zadel Dat is toch schandalig?!

Als je een 2dehands Kieffer wilt, ga dan op zoek naar een al wat oudere, die zijn kwalitatief stukken beter dan de jonge exemplaren.

Nulla tenaci invia est via

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:46

Ik heb een oudere kieffer gekocht, ding zit prima.. Maar ik heb hem eigenlijk alleen maar voor het springen Haha!

Dit zadel zal al een jaar of 7 oud zijn, misschien nog wel ouder ook Haha! Ik vind hem er voor zijn leeftijd best oke uitzien Knipoog

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:50

ik heb zelf ook een kieffer ik vind het een erg fijn zadel die van mij is een jaar of 7 oud maar nog in perfecte staad. Je kan het er niet aan afzien dat hij al zo oud is de afwerking is ook prima.
Ik heb hem te koop staan niet omdat ik hem niet fijn vind maar omdat ik ben overgestapt naar een dressuur zadel.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:56

De zit is idd hard en vlak, maar ik persoonlijk vind dat fijn. Ik wil niet een nette houding hebben door een zadel, maar van mij zelf een goed houding hebben.
@Margreet: heb je je gal weer gespuwd Haha!, ben wel benieuwd waarom je de afwerking niet goed vind, daar heb ik nou echt helemaal niets op aan te merken.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:57

De ouden zijn van super kwaliteit! De 'nieuwen' moeten zich nog bewijzen. Maar ik heb zo'n nieuwe en hij is fantastisch! Prachtig en netjes afgewerkt! Geen enkel commentaar.....


IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:18

Ik heb een dressuurzadel van kieffer hij zit erg fijn. Op andere zadels kan ik helemaal niet lekker zitten.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:24

ik kan echt niet op een kieffer zitten.. ze zijn veel te breed in het zitvlak en ik heb echt het gevoel dat ik in een of andere moeilijke turnoefening aan het doen ben Schijnheilig . Daarnaast vind ik het zitvlak veel te hard en als je de lepel bekijkt lijkt net alsof er 2 vormgevormde billen inzitten. Ik rij me dus ook altijd open op kieffer.
Daarnaast vind ik de modellen er nogal lomp uitzien..niet mijn soort zadel

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:32

Ik zelf heb een Kieffer Aachen, bij aankoop bleek er een heel klein scheurtje te zitten aan zo een van die kussens, bij navraag mochten we het direct omruilen, was een fabricagefout ofzoiets; wij dachten van och zo een klein scheurtje dat zal het ook wel blijven. Na twee weken gebruik van het zadel begon het inderdaad slijtage te vertonen waar de beugelriemen komen.. Het scheurtje is nog altijd even klein.. Maar mijn zadel heeft echt ongelofelijke slijtage van die riemen... Vind kieffers toch dure zadels (toch in mijn ogen) dus mogen ze dat toch zeker proberen te vermijden. Voor de rest ben ik er wel tevreden over, mijn paard heeft een hele hoge schoft en is smal gebouwd en daar past het perfect op, voor paarden met weinig schoft is het wat moeilijker vrees ik

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:35

De kieffer 3000 schijnt wel een super diepe zit te hebben en fantastisch te zitten, weet niks over de4 slijtplekken, mij nooit opgevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:05

ik ben erg tevreden over mn kieffer alleen jammr dat hij kraakt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:06

Nooit meer een Kieffer onder mijn poezelige billen.

Geef mij maar een Passier! OK dan!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:06

De Kieffer 3000 kost ook bijna 2000 euro, daar heb ik liever een ander, beter merk voor.

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:07

I love mY kieffer!

Sjeanine.Elite • Jazz x Haarlem. ZZ Zwaar IICH Groningen gewonnen . Lichte tour
Faith Hill • ZiziTop x Janiro. M2
Geranine • United x Jazz. L2
Nobility • Janiro x Fresco Z2+25 L springen.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:17

ik heb echt een gruwelijke hekele aan kieffer zadels. Ze zijn (meestal) erg hard, zitten voor geen meter, en zijn belachelijk duur voor de kwaliteit en comfort. ik zal er van me leven geen een kopen, terwijl ik wel weer helemaal gek ben van de kieffer hoofdstellen Hyper!:)

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

kiekje

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:46

Ik heb een kieffer en ik vind hem heerlijk zitten.
Was eigenlijk het enige zadel waar ik lekker op kon zitten en die goed lag op mijn paard.
kiekje

[color=#FF4000]Gelukkig Nieuw Jaar allemaal
Acapulco Je bent Geweldig!
[color=#FF00BF]
[/color][/color]

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:55

ik heb een kieffer munchen op mijn tinker liggen, ik ben er zeer over te spreken!!!
de kwaliteit vind ik ook zeer goed. in andere zadels heb ik meestal last van mijn rug, maar bij kieffer is dat niet het geval, zowel als dressur als veelzijdigheidzadel.

maar ik denk dat iedere ruiter wel een merkzadel heeft waar hij/ zij het lekkerst op zit.

maar ik ben het niet over eens dat de kwaliteit bagger is!!!!!!!

groetjes Coby

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:59

Op zic wel lekker zadels, alleen de zit is niet zo diep en dat vind ik een nadeel,
en erg rot als je ze in meot rijden Tong uitsteken maar dat is bij bijna alle zadels,

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:00

Ik heb 2 kieffer springzadels gehad, nu nog 1
Andere was een zelfde springzadel en was nu overbodig.
Inmiddels een jaar of 9 oud.
Jaren intensief gebruikt.
Elke dag, meerdere paarden.
En ik vind het een super zadel.
Ziet er nog uit als nieuw en ik kan er uren in zitten zonder problemen.
(al heb ik eens op een dressuurzadel gezeten,type weet ik niet en die was keihard, wat mijn springzadel absoluut niet is)

Van mij dus geen klachten.

Hoe nieuwe zadels zich houden weet ik niet.
Maar die van mij is zeker zijn geld waard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-04 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:02

Ik gebruik sinds zo´n 15 jaar een Kieffer Wien (dress.). Voorheen had ik ook een Kieffer Bavaria. Beide zadels zitten perfect, alleen de Bavaria had na enkele jaren wat slijtplekken. De Wien is een heel goed zadel en vertoont na al die jaren nog steeds geen slijtplekken. Hooguit opvullen en singelstoten vervangen en het zadel is weer ok! OK dan!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:03

Ik heb ook een kieffer wien dressuurzadel en ik vind het echt een superzadel OK dan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xMagnum en 29 bezoekers