Albert Zoer verhoord door politie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Albert Zoer verhoord door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:17

http://www.dagbladvanhetnoorden.nl/
Dagblad van het Noorden.

echten/hoogeveen - Ze zijn amper van de schrik bekomen. Topruiter Albert Zoer en vader Arend uit het Drentse Echten zijn vrijdag opgepakt door ambtenaren van de Algemene Inspectie Dienst (AID). Albert mocht na een verhoor van een paar uur op het politiebureau van Hoogeveen vertrekken, vader Arend mocht pas 's nachts om twee uur het bureau verlaten. Hij had zich 's morgens al om negen uur gemeld. "Ja, dat was een knap lange tijd", zegt Arend Zoer, "wij leken wel echte criminelen. Maar verder zijn wij goed behandeld."

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:05

De AID wilde de papieren van het toppaard van Albert Zoer, Lowina, controleren. Er waren vraagtekens over de afstamming van de merrie. Met Lowina is Albert Zoer nog in de race voor uitzending naar de Olympische Spelen in Athene.

Zoer sr. heeft geen flauw idee waarom de AID de actie heeft ondernomen. "Er zijn geen papieren bij Lowina, dat wil zeggen het is niet bekend wie de vader is. Ik heb het paard van de buurman gekocht als jong dier. Ik weet niet eens zeker of Lowina dat bewuste dier is. Er lopen tientallen paarden bij ons door elkaar, je kunt dus gemakkelijk dieren verwisselen."

De actie van de AID zou in gang gezet kunnen zijn door de eigenaar van een hengst die wil claimen dat Lowina een dochter is van zijn hengst. De hengst wordt daardoor voor de fokkerij meer waard. Zoer sr.: "Dat zou kunnen, maar dat weet ik niet. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat de reden voor het onderzoek is."

Overigens zijn de Spelen dit weekeinde, ondanks de AID-affaire, een stapje dichterbij gekomen voor Albert Zoer. Eén van de naaste concurrenten, ruiter Leopold van Asten, brak zijn sleutelbeen tijdens het internationale concours hippique in Geesteren en kan Athene vergeten. Zoer is door het afhaken van Van Asten geselecteerd voor het CH van Aken, waar de selectie bekend wordt gemaakt.

Bondscoach Bert Romp heeft inmiddels laten weten dat de AID-affaire geen beletsel is om Zoer te selecteren. Afgelopen weekeinde sprong Zoer met Lowina in Geesteren en haalde daar de barrage. Daarin had hij vier springfouten. Albert Zoer wil niet op de affaire reageren. "Dat lijkt mij op dit moment het beste."

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:38

Hoezo kan Leopold Athene vergeten?? Hij kan over 3 weken weer rijden.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:48

Arko schreef:
Hoezo kan Leopold Athene vergeten?? Hij kan over 3 weken weer rijden.


Inderdaad, zo te horen was meneer Romp toch wel zeer tevreden over Leo en zat ie (naar wat ik gehoord heb) definitief in het Athene-team.
Ook nu hij zijn sleutelbeen gerboken heeft.

En hij zal waarschijnlijk over twee weken al weer kunnen rijden..
..een vriendin van mij heeft haar sleutelbeen ook kort geleden gebroken (op twee plaatsten) en zat na anderhalve week al weer in het zadel!

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:27

Behoorlijk misselijke actie van de AID en vast door iemand ingezet die hier mee denkt wat te bereiken. De hele zaak omtrent de afstamming van Lowina speelt al even en is gewoon onderzocht toen er twijfels kwamen. Inmiddels is duidelijk dat ze afstamt van Farmer i.p.v. Faldo wat men dus steeds gedacht heeft.

Insider
Berichten: 592
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:29

Nog even voor de duidelijkheid PERSBERICHT van de KNHS:

De vraagtekens die de afgelopen tijd zijn gerezen rondom de identiteit van Lowina, het paard van Albert Zoer, zijn vandaag opgelost. Na een ruim vijf weken durend onderzoek door de AID is, dankzij een DNA onderzoek, komen vast te staan dat Lowina niet afstamt van de hengst Faldo. Lowina is bij het KWPN bekend onder de naam Lady en is een dochter van Farmer uit de merrie Daphne, die van Kibrahim afstamt. Lady werd gefokt door de familie Berends uit het Friese Jubbega. Met deze kennis kon het KWPN, het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland, een nieuw paspoort verstrekken. Vervolgens heeft de KNHS de benodigde handelingen verricht die nodig zijn om dit paspoort tot FEI-paspoort te erkennen. Paarden zonder FEI paspoort kunnen en mogen niet aan internationale wedstrijden deelnemen.
De KNHS hoopt dat de FEI tijdig het paspoort dat is afgegeven aan de nakomeling van Faldo, kan intrekken, zodat de start van Zoer gegarandeerd kan worden. Hiermee kan Lowina nog net tijdig worden aangeboden op de veterinaire keuring in Aken, die dinsdagochtend wordt afgerond.

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:39

Hoezo definitief, is nog niets definititief!!
Na Aken pas definitieve selectie

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:40

Arkotje wel definitief!! En is niet in Aken, wel Hicktead & Dublin

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:42

Arko schreef:
Hoezo definitief, is nog niets definititief!!
Na Aken pas definitieve selectie


(Heb ik ergens gehoord.....
.... staat er ook bij)

Wat wij thuis denken, na aanleiding van wat we gehoord en gelezen hebben, is dat Leopold van Asten een hele grote kans maakte om naar Athene te mogen, en dat hij er eigenlijk dus al zeker in zat.....

Had er verder niets mee bedoeld.

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:51

Ik hoop het ook ja, en de kans is natuurlijk wel heel groot. Te hopen dat we vrijdag ondanks het uitvallen van Leopold en Fleche Rouge nog hoog eindigen.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:01

Arko schreef:
Arkotje wel definitief!! En is niet in Aken, wel Hicktead & Dublin


Waaraan doet die dan mee? Verward
Ben een beetje blond, sorrie.....

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers


Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:08

Albert en Lowina zijn in Aken

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:09

Jaja, dat wisten we denk ik wel.
Of bedoel je nu, op dit moment? Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:12

Waaraan doet Arko mee?? Of bedoel je dat niet?
op het fotootje zie je hem springen toch?
Albert nu ja

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:14

Arko schreef:
Waaraan doet Arko mee?? Of bedoel je dat niet?
op het fotootje zie je hem springen toch?
Albert nu ja


Hmzz.... Ja, sorrie niet op gelet..
Zoals ik al zei ben ik een beetje blond, let meer op andere dingen Scheve mond
Je weet wel veel over al die ruiters zeg.....

Er is hier een spion in ons midden! Schijnheilig

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:15

Arko sinds 2 jaar mijn lievelingspaard en met Nick erop totale perfectie. Waat let jij dan op?

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:18

Arko schreef:
Arko sinds 2 jaar mijn lievelingspaard en met Nick erop totale perfectie. Waat let jij dan op?


Tsja..... Knipoog
Niet op avatars blijkbaar!
Maar volg je al die ruiters op de voet ofzo?

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Arko

Berichten: 29
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:20

Valt mee, alleen de belangrijke springwedstrijden

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:46

Arko schreef:
Albert en Lowina zijn in Aken

Dan is hij vanmiddag weggaan.
Hij kwam met de vrachtwagen langs idd, hij toeterde en nog even!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:49

joeylover schreef:
Dan is hij vanmiddag weggaan.
Hij kwam met de vrachtwagen langs idd, hij toeterde en nog even!


Jeuj!

Dat je die herkent zeg..
...of heeft hij zo'n vrachtwagen waar zijn naam heel groot opstaat? Tong uitsteken

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:33

Laantje schreef:
Jeuj!

Dat je die herkent zeg..
...of heeft hij zo'n vrachtwagen waar zijn naam heel groot opstaat? Tong uitsteken


Jazeker Haha!
Ze hebben een witte en een rode vrachtwagen, met springstal Zoer erop staan. Albert gaat meestal met die witte naar wat grote wedstrijden. En hij toeterd ook vaak, dus dan valt het helemaal wel op.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:45

joeylover schreef:
Jazeker Haha!
Ze hebben een witte en een rode vrachtwagen, met springstal Zoer erop staan. Albert gaat meestal met die witte naar wat grote wedstrijden. En hij toeterd ook vaak, dus dan valt het helemaal wel op.


Heeft hij aandachttekort ofzo? Knipoog

Lovers Charles, siamo le Principesse!! Lovers

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:03

hoj mensen, ik ga bij albert zoer stage lopen....in ut nieuwe schooljaar. maar wat moet k daar nou egt van verwachten. k heb hem wel is gesproken op concours en kenningsmakingsgesprek maar nog niet egt helemaal....

zit nog diep na te denken...

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 18:11

nicolina schreef:
hoj mensen, ik ga bij albert zoer stage lopen....in ut nieuwe schooljaar. maar wat moet k daar nou egt van verwachten. k heb hem wel is gesproken op concours en kenningsmakingsgesprek maar nog niet egt helemaal....


Gezelligheid, veel paarden rijden, weinig afwisseling, drukte op wedstrijden. Uhmm... tja.. zo zie ik het Scheve mond Haha!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

nicolina
Berichten: 468
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:14

okeej dan thx...

zit nog diep na te denken...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk94, b000tje, elske_, Emj_23, Gabortje, IASCrawler, juval, Lalidan, Larissajulia, Marion_, Roulette_, Sas75, savieralover, xRooss en 36 bezoekers