Mok in combinatie met rotstraal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Mok in combinatie met rotstraal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:17

hey,

ik ben gisteren teruggekomen van ponykamp waar niarda een week lang dag en nacht op het land heeft gestaan.
ze is er mok gevoelig, heeft witte benen en mok zalf is te aggressief dus dat is geen optie.
normaal heeft ze bijna altijd wel een beetje mok en smeren we er iets op (steeds wat anders we zoeken nog iets wat ECHT helpt) en trekt het weer weg voor een weekje en dan komt het weer terug maar het is in de hand te houden....
nu kwam ik er een van de laatste dagen op kamp achter dat ze ineens weer hele erge mok had (veel regen dus het weiland was erg nat) thuisgekomen hebben we het met betadineshampoo gewassen en behandeld.
toen kwam ik vandaag op de manege en ik gooide haar even los en zag dat ze kreupel liep, omdat ze niet gek gaat doen heb ik haar gewoon ff een uurtje in de bak laten lopen en daarna 10 min met haar gestapt en het weer ontsmet en ingesmeerd.
Maar nu dus mijn punt:
ze heeft (waarschijnlijk) mok tot boven haar pijp....(best ernstig dus ) maar nou zat ik vandaag op hoofcare.nl te kijken en toen klikte ik rotstraal aan en sommige dingen daarvan komen me toch ook wel bekend voor bij niarda.
zou ze rotstraal en mok kunnen hebben????? en wat kan ik het beste doen?
als de mok niet heel snel minder wordt (daarmee bedoel ik binnen een paar dagen) halen we er zowieso een dierenarts bij...ik zal kijken of ik morgen foto's kan maken om die voor de duidelijkheid er ff bij te zetten....

wie heeft er tips om dit op te lossen en wie heeft er wel een van deze combinatie gehoord???

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:19

Waarom zou het niet kunnen. Ze kunnen allebei ontstaan door een vochtige omgeving.
Een oplossing heb ik zo 1-2-3 niet, alleen zorgen dat z'n benen (en hoeven) droog blijven. Ik zou er inderdaad even mee langs de dierenarts en smid gaan.

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:46

Als je denkt dat de mok ook tot op het pijpbeen zit is het rasp,en zou ik zo snel mogelijk je DA bellen dus niet een paar dagen afwachten!!
Een combinatie van beide kan zeker,Syl had dit vorig jaar ook.
Hij had geen ernstige vorm van mok en rotstraal.
Voor de rotstraal gebruikte ik Egyptische zalf en wat vaker bezoek van de smid,voor de mok,mok cure pilletjes van de paardendrogist
(werkte prima bij hem!) en goed droog houden.
Mok heeft verschillende oorzaken.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:06

de pilletjes en druppeltjes werken idd heel goed, moet je maar eens proberen.

voor de rotstraal zou ik ook egyptische zalf gebruiken, maar wel eerst het rotte deel weg laten snijden door de hoefsmid anders heeft het weinig zin.

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 16:25

nou gelukkig het bleek geen mok te zijn, ging maandag naar d'r benen kijken en alle wondjes waren zo goed als verdwenen en ze was ook al niet meer kreupel...........maar bedankt voor de reacties