Licor bij AdB

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Licor bij AdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:17

Hoewel ik niet meer zo goed durf Haha!
Toch maar een impressie van Licor op de stage.

Persoonlijk vind ik dat op de video's zijn vooruitgang veel beter te zien is, en helaas zijn er geen goede foto's bij van de passage (al kan ik dat niet steeds onderscheiden van de verzamelde draf) of piaffe. Wie weet kan ik foto's nemen van de tv als ik de video eenmaal heb.

Ik laat de evolutie een beetje zien. Van dag 1 geen foto's.

Dag 2 (in het bruin)
Mag wat ronder.
Afbeelding
Met Antoine op een stoel Tong uitsteken
Afbeelding
Licor in twee stukken
Afbeelding
En een vallende galop
Afbeelding

Dag 3 (in het bamboo)
Die dag hebben we vooral gewerkt aan het opwekken van impuls en een stuwend achterbeen (dat later natuurlijk een dragend achterbeen moet worden), wat vnlk inhield dat ik hem eerst aan een hoog tempo de bak rond moest laten draven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Check z'n lipje Lovers
Afbeelding

Dag 4, een meer verzamelde Lic (check de buikspieren en de kont)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dag 5 (niet zo veel meer, daarvan staat veel op video)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:20

Ja daar zijn ze!
7de foto is prachtig !!
Om die achterhand er meer onder te krijgen, ben je dan voornamelijk meer bezig om hem nagevelijk door de bak te laten draven in een voorwaarts tempo?
Ik blijf het een machtig dier vinden OK dan!
Rijd je btw de passage en de piaffe al ?
Nooit geweten
Laatst bijgewerkt door parouscha op 12-07-04 18:22, in het totaal 2 keer bewerkt

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:20

Hoi,Dat is toch die Belg als ik het goed heb waar je geweest bent? Ik vraag mij af wat is de reden dat je je handen zo hoog moet doen bij hem? een vriendin van mij heeft daar ook gereden en was er overigens goed over te spreken maar waarom is dat???

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:20

Even toevoegen dat ik op sommige foto's mijn teugels een stuk korter mag nemen, dit heeft niets te maken met het systeem maar met mijn eigen rij-onkunde.

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:20

Wat een plaatje!!
En een mooi setje...
Ziet er goed uit!!
Ben verlieft op licor!!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:22

hey
het is en blijft een prachtig paard!
Op het einde liep hij wel met de achterhand er beter onder zo te zien.
Jij moet vast en zeker een hele hoop troep meegenomen hebben, als je elke dag in een ander kleurtje reed Knipoog
xxx

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:23

Dat laatste setje is van Anja hè? Haha!
Hij is en blijft echt geweldig!

Hebben jullie maar één keer binnen gereden? (aan de foto's te zien wel Knipoog)

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:24

ankie1 schreef:
Hoi,Dat is toch die Belg als ik het goed heb waar je geweest bent? Ik vraag mij af wat is de reden dat je je handen zo hoog moet doen bij hem? een vriendin van mij heeft daar ook gereden en was er overigens goed over te spreken maar waarom is dat???


Dit is beter dan een te lage handhouding waarbij je hem als het ware in de krul kan "trekken". Op deze manier moet je je paard eerder tegen je hand aandrijven wil hij nageven.
De uiteindelijke bedoeling is wel dat je arm vanaf je elleboog 1 lijn vormt met je teugels.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:26

ook hier zie ik geen prettig beeld van het paard

paard loopt op de laatste foto's in twee stukken, met de kop in de nek
weinig ontspannends aan IMO

een ontspannen arm maakt een rechte lijn van elleboog totaan mond... dat zie ik ook op weinig foto's...

verder heb je een supermooi paardje
maar ook deze foto's overtuigen me niet van zijn systeem Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:26

Mientjeuh schreef:
Dat laatste setje is van Anja hè? Haha!
Hij is en blijft echt geweldig!

Hebben jullie maar één keer binnen gereden? (aan de foto's te zien wel Knipoog)


Ja, laatste setje is van Anja Haha!
Ik moest toch 1 keertje in het Anky gereden hebben Tong uitsteken

De buitenbak was goed gedraineerd, de plassen bleven er niet lang in staan.
Binnen lag het wat zwaar. Ik heb maar 10 minuten binnen gereden, Licor had ontzettend veel moeite met de bak.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:43

Ik vind het een prachtig dier!!! Maar hier is ook het beeld storend en niet fijn om naar te kijken terwijl als ik jou zo zie zitten op die foto's jij hem heel fijn kan rijden. Dat de teugels wat te lang zijn is nog het minst storende. Het zijn vooral de handen die je zowat tegen je borst aan plaatst. Ze kunnen me echt veel wijsmaken maar dat je daardoor je paard nageefelijker krijgt, het is moeilijk te geloven.
Doordat jij je handen zo veel naar je toe haalt zit je een beetje in vorkzit. Je bekken is gekanteld!
Als ik dan nogmaals naar Tineke Bartels mag verwijzen. Je bekken en romp moeten recht en stil in het zadel zitten. Alleen door een juiste balans kan jij goed inwerken op je paard.
Dus in mijn ogen vergeet AdB een belangrijk stuk. Het argument om de handen zo hoog te zetten om het paard niet op de hand te laten lopen valt in het niet bij het feit dat jij alleen al door je zit niet meer goed kan inwerken.
Ik heb net voor de zekerheid nog eens naar de foto's gekeken maar overal zit je in vorkzit. Daar moet je eerst wat aan doen alvorens je goed kan inwerken op je paard.
En niemand is perfect hoor, we moeten het allemaal leren.
Ik zit volgens mijn instructrice wel recht maar iets voor de beweging van het paard waardoor ik hem als het ware teveel gewicht op de voorhand geef. Ik zit in het midden van mijn zadel met mijn bekken maar mijn romp vormt geen rechte lijn. Daar ben ik nou ook hard aan het oefenen om dat goed te krijgen. Maar daarbij staan mijn handen steeds naar voren gericht om ruimte te creeren. Met mijn benen rijd ik dan naar de hand toe om voldoende gewicht te krijgen.
Door je handen zo hoog te zetten en hem in een hoog tempo de bak te laten rondsjezen creeer je alleen maar dat hij nog meer op je hulpen gaat rennen. Moest je echt alleen maar naar voren rijden of ook weer een keer terug en wat snellere overgangen? Als je hem beter van achteruit wil laten werken kan je beter een aantal kleine en snelle overgangen maken. Twee kleine, supersnelle tikjes met je spoor en weg is je paard en die activiteit vang je van voren weer op met zit en kleine ophoudingen met je handen.
Ik heb echt heel veel moeite met de theorie van AdB en de praktijk brengt in mijn ogen ook weinig nieuws.
Maar ik wil wel voorop stellen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden maar de weg die AdB en de zijne bewandelen zou toch niet mijn weg zijn.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:45

crossmonster schreef:
ook hier zie ik geen prettig beeld van het paard

paard loopt op de laatste foto's in twee stukken, met de kop in de nek
weinig ontspannends aan IMO

een ontspannen arm maakt een rechte lijn van elleboog totaan mond... dat zie ik ook op weinig foto's...

verder heb je een supermooi paardje
maar ook deze foto's overtuigen me niet van zijn systeem Knipoog


Sorry, maar ik moet helaas zeggen dat ik het hiermee eens ben, maar het neemt niet weg dat ik Licor een ontzettend mooi paard vind.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:46

Leuke foto's Idra!

gr

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:54

handen hoog is zodat je je niet vastzet, je ziet op sommige foto's ook dat ze de neiging heeft terug te werken. op onze stal wordt er dus juist geleerd handen hoog handen naar voren en van achter naar voor. ( maya's kreet ; je drijvende been in je hand en het bit voelen. ) het paard zal zelf nageven, ipv dat hij in de krul getrokken wordt.

AdeB komt btw ook bij ons

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:54

Zwelgje schreef:
Ik heb net voor de zekerheid nog eens naar de foto's gekeken maar overal zit je in vorkzit. Daar moet je eerst wat aan doen alvorens je goed kan inwerken op je paard.
En niemand is perfect hoor, we moeten het allemaal leren.
Ik zit volgens mijn instructrice wel recht maar iets voor de beweging van het paard waardoor ik hem als het ware teveel gewicht op de voorhand geef. Ik zit in het midden van mijn zadel met mijn bekken maar mijn romp vormt geen rechte lijn. Daar ben ik nou ook hard aan het oefenen om dat goed te krijgen. Maar daarbij staan mijn handen steeds naar voren gericht om ruimte te creeren. Met mijn benen rijd ik dan naar de hand toe om voldoende gewicht te krijgen.
Door je handen zo hoog te zetten en hem in een hoog tempo de bak te laten rondsjezen creeer je alleen maar dat hij nog meer op je hulpen gaat rennen. Moest je echt alleen maar naar voren rijden of ook weer een keer terug en wat snellere overgangen? Als je hem beter van achteruit wil laten werken kan je beter een aantal kleine en snelle overgangen maken. Twee kleine, supersnelle tikjes met je spoor en weg is je paard en die activiteit vang je van voren weer op met zit en kleine ophoudingen met je handen.
Ik heb echt heel veel moeite met de theorie van AdB en de praktijk brengt in mijn ogen ook weinig nieuws.
Maar ik wil wel voorop stellen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden maar de weg die AdB en de zijne bewandelen zou toch niet mijn weg zijn.


Laatik even zeggen dat het feit dat ik mijn teugels niet kort genoeg heb, ervoor zorgt dàt mijn handen bijna tegen mijn buik aan zitten.

Over mijn zit heb ik altijd al veel complimenten gekregen, ik zeg niet dat ik perfect zit, maar ik snap niet goed wat je met vorkzit bedoelt.

Dat "in hoog tempo de bak doorjagen" was een beetje bot en te weinig genuanceerd gezegd van mij. De bedoeling was eigenlijk vooral om veel overgangen te maken, zowel directe als indirecte, met een scherp aan het been zijnde paard om hem aldus meer op de achterhand te krijgen. Wat jij zegt dus Knipoog

Overigens denk ik dat het commentaar op de foto's al heel wat anders zou zijn als de naam AdN er niet bijstond, maar goed Haha!

Ik vind overigens deze foto's zelf geen goed beeld geven van wat ik heb geleerd met mijn paard, dus ideaal vind ik ze zeker niet, en ik kan er zelf ook heel wat kritiek om geven Lachen Jammer dat ik geen video kan laten zien.

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:55

wel een geweldig paard zeg !!! ( wat kostie ? Bloos Knipoog )

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:57

mandy_b_s schreef:
handen hoog is zodat je je niet vastzet, je ziet op sommige foto's ook dat ze de neiging heeft terug te werken.


De laatste foto's zijn idd niet erg ontspannen te noemen, ik moest die dag ook hard werken aan het LOSLATEN. Dus wat Mandy zegt kan dus wel eens kloppen.

Applebee
Berichten: 92
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:58

Wow, prachtig paard en je zit er zo mooi op! Vind dat je hem heel lekker aan het lopen hebt, heel wat beter dan al die bokkers die met strakke lage handjes hun paard in de krul proberen te trekken.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:11

Ik vind de ontspanning heel erg ver ge zoeken Scheve mond
deze fotoos overtuigen mij niet van zijn systeem..

wat niet wegneemt dat je wel een bloedmooi paardje hebt..

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:12

Mooie foto's hoor. Je ziet echt het verschil tussen het begin en het eind. Verder denk ik dat het zoals je zelf al zegt een stuk zou schelen als je de teugels wat korter zou nemen. Dan komt je elleboog wat voor je lichaam en ziet het er meteen heel anders uit.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:19

Jaaaaaa de rijfoto's! Licor ziet er mooi uit Lovers

Mijn bamboo dekje is verkleurd Huilen in de was, per ongeluk met een donkergroen dekje gewassen. Ik dacht dat kan wel, daar de binnenkant van t bamboo dekje ook donkergroen was. NOT

Anyway, terug on topic. Ik zal ook my humble opinion geven over je houding, ik doe precies het tegenovergestelde fout als jij Haha!

Een ontspannen arm maakt idd een rechte lijn van de elleboog tot aan de mond van het paard, dat zie je WEL op de foto's dat je je handen wat lager hebt maar NIET op die foto's waar je je handen hoger hebt en hem ahw optilt, ik wet dat je dat niet doet maar zo ziet het er wel uit.

Je beenhouding is supernetjes maar je kantelt je bekken op een bepaalde manier waardoor je bovenlijf soms te ver naar voren komt, en als het dat niet komt, is je rug te hol.

Jouw setjes Kwijl Kwijl

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:25

wow, wat een mooi beest zeg!! Tong uitsteken
Die manen echt prachtig en hij loopt echt super!

alleen zou ik je handen wat minder hoog houden, en de teugels wat korter want je hebt je handen wat te dicht bij je buik. Lachen
voor de rest echt super hoor!

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:41

ik vind het ook echt super hoor lobke!!
sinds je op die manier rijd vind ik ook echt dat jullie super goed zijn vooruitgegaan!! Haha!
ik kijk er echt al naar uit om jullie video te zien en zo het systeem ook nog een beetje beter te begrijpen enzo ( de theorie dus) Haha!
en die setjes zijn natuurlijk ook altijd heel fijn om te zien (en te hebben Tong uitsteken)

ik vraag mij eigenlijk ook wel af hoor of al die lensen die zo reageren zelf al eens een les hebben gehad van hem, want hoe kunnen jullie anders zo zeker zijn dat jullie niet volgens zijn systeem zouden willen rijden...
maar natuurlijk heeft ieder zijn eigen mening!!! Lachen

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 19:54

DinkeyGirl schreef:
Je beenhouding is supernetjes maar je kantelt je bekken op een bepaalde manier waardoor je bovenlijf soms te ver naar voren komt, en als het dat niet komt, is je rug te hol.



Dat naar voren zitten is de bedoeling Haha!
Tijdens een ophouding moet ik terug gaan zitten, en zodra hij na de ophouding nageeft en ik hem weer vooruit rij moet ik met mijn bovenlichaam wat mee naar voren gaan.

Maar dit zal volgens sommige bokkers ook wel weer niet okee zijn Tong uitsteken

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:06

Een schitterend paard, dat staat voorop!

Ook in vind de AdB niet geheel wat mijn methode zou zijn. Ik heb al eerder bij andere Bokkers foto`s gezien die daar les hadden of zijn methode hanteerden, en inderdaad allemaal die handen in de lucht. Ik heb het gevoel dat je hem omhoog lift, met als einddoel de kont eronder te krijgen. Maar imo maak je zo alleen maar een holle rug met dus het tegenovergestelde effect. En dan maakt de lengte van je teugels geeneens zoveel uit, al zijn ze hier idd wat aan de lange kant.
Ik denk dat je hem eerst mooi rond zou moeten rijden met de handen op normale hoogte, en als hij eenmaal zit, je handen wat hoger. In plaats van omgekeerd dus.