domeinnaamregistratie

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

domeinnaamregistratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:47

Ik wil een domeinnaam vastleggen/registreren. Waar kan ik dit het beste doen en waar moet ik op letten ? Wie heeft goede/slechte ervaringen ?


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:52

Heb je al ruimte voor je website ? Zo niet dan kun je dat beter tegelijkertijd doen, dat scheelt geld.

Als het alleen om de registratie van een .nl naam gaat moet je bij de SIDN zijn.

http://www.sidn.nl

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 15:09

Ik heb wel ruimte bij Planet, ik zou de naam eventueel gewoon kunnen doorlinken daar naartoe. Het gaat me dus voorlopig alleen maar om het vastleggen (en kunnen gebruiken) van een .nl naaam.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:18


Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:52

www.speedyhosting.nl , hier kun je webruimte huren, of alleen een domein huren. Heb je er ook over gepb't met nog wat info Knipoog

Menno

Berichten: 1595
Geregistreerd: 16-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:01

Hangt ook nog af of je scripts wil gaan gebruiken.

PHP kun je alleen op een Linuxserver voeren
ASP kun je alleen op een Windowsserver voeren

HTML pagina's kunnen uiteraard op beide.

Ook zul je rekening moeten houden met de schrijfruimte. Als je geen gekke dingen op je site gaat plaatsen zoals videoopnames hoef je niet al te veel schijfruimte aan te schaffen.

Hetzelfde geldt voor het dataverkeer. Als grote bestanden op je site hebt staan die gedownload worden (downloaden is ook al het bekijken van plaatjes/video), zul je hier ook rekening mee moeten houden.

Denk wel bij de aanschaf van een pakket. Goedkoop kan ook duurkoop zijn Knipoog

V: Is Tommie een hond of een beer?
A: Tommie is een fantasiebeest, waar er maar één van is.
Bron: Sesamstraat FAQ

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:04

Citaat:
Het gaat me dus voorlopig alleen maar om het vastleggen (en kunnen gebruiken) van een .nl naaam.


Gewoon naar de SIDN dus, geen tussenhandel etc.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:26

Dat kan toch helemaal niet rechtstreeks bij de SIDN ??

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:38

Je hebt gelijk, sorry. Dat moet dan weer via deelnemers Verward .

Ik heb tegelijkertijd webruimte aangevraagd dus vandaar. Als je via een instantie een naam claimt, let dan wel goed op dat jij eigenaar bent van die naam (kleine lettertjes in het contract).

Zelf zit ik bij D-Hosting en ben erg tevreden: http://www.d-creations.nl/hosting/domeinnamen.html

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:42

Ik ben geneigd om http://www.registrant.nl te nemen maar heb er helaas weinig vestand van. Kost daar 6 euro per jaar wat ik er zo van kan zien.

Kan iemand met enige kennis van zaken daar eens een kijkje nemen en mij van advies voorzien ?

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:49

Menno schreef:
PHP kun je alleen op een Linuxserver voeren

>;)

*draait apache + php + mysql al een aardig tijdje op zinloos XP* Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:50

Ziet er op zich wel goed uit, maar erg simpel, vind het b.v. vreemd dat er helemaal niet staat wat hun paketten nu allemaal inhouden ?

Als je trouwens je .nl wilt doorlinken, heb je een forwarding nodig, dus niet alleen de naam. Bij planet heb je n.l. al een adres, het bedrijf wat je eventueel in de arm neemt zorgt er dan voor dat je .nl naam wordt doorgelinkt.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 21:10

ah.. en dat zal ook wel weer geld kosten Haha! Bij de hosting-paketten staat inderdaad weinig info bij registrant. (10 MB/ 0,5 GB 2.98 per maand)

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:15

Romkabouter schreef:
>;)

*draait apache + php + mysql al een aardig tijdje op zinloos XP* Haha!



True, me to Lachen

ASP kan ook op linux Lachen



Je wilt dus een domein registreren...die je nog niet direct wil gebruiken...maar alvast vast wil leggen?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 21:30

Ik wil in elk geval de naam vastleggen en voorlopig b.v. doorlinken naar een subpagina op mijn huidige site bij planet.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:31

Dan vind ik die 6 euro niet duur. Ik moest vorig jaar 18 euro betalen voor domeinregistratie.. Scheve mond

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:38

Die 6 euro is ook niet duur, maar is alleen voor de naam, de forwarding van de naam zal wel wat duurder zijn.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 22:27

Craignethan schreef:
Die 6 euro is ook niet duur, maar is alleen voor de naam, de forwarding van de naam zal wel wat duurder zijn.


Ik heb ook die door jou genoemde site bekeken en die is ook net zo duur. Ook niet wat de hosting betreft als ik het allemaal goed heb bekeken. Maar er zijn zo verschrikkelijk veel aanbieders, dat ik dacht van hee.. ik ga het wiel niet opnieuw uitvinden, vast wel mensen met ervaring hier.

Het belangrijkste is op dit moment het vastleggen van de naam, maar natuurlijk is het wel de bedoeling dat er binnenkort een (zakelijke) website aan komt te hangen Haha!
Wat is nu wijsheid. Zoals iemand al zei, goedkoop kan soms ook wel eens uitdraaien op duurkoop

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:36

Ik heb ook nog een andere website, daarmee zit ik bij een andere host, die is wel duurder en ik denk er dan ook over om m'n site te gaan verhuizen. Ben info aan het zoeken over deze host: http://www.hostingdiscounter.nl Erg goedkoop Haha!

Als je je eerst laat forwardenen dan binnen korte tijd toch een host zoekt, kun je het misschien beter allemaal tegelijk doen, ook een site verhuizen kost weer geld. Het beste kun je gewoon met een paar website hosts gaan mailen en je specifieke vragen stellen, dan weet je gelijk of ze je een beetje vriendelijk en goed helpen, service is ook heel erg belangrijk.

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 22:56

OK, maar eigenlijk heb ik toch ook al een host ? Namelijk Planet. Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:59

Bij je eigen provider krijg je meestal niet zoveel ruimte voor een website (meestal 10 Mb). Ik weet niet wat voor zakelijke website je wilt maken maar b.v. de website van de Nederlandse Shire Society is al bijna 30 Mb en m'n andere site 60 Mb (maar daar staan ook erg veel foto's op).

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 01:06

Ik heb op zich niet zoveel ruimte nodig voor de website. Bij planet is het 25 mb heb ik na veel moeite gevonden. Daar heb ik dus al een website. Staan nog redelijk veel foto's op ook, maar is niet zakelijk.

Wat ik daarvoor nodig heb is voornamelijk tekst, ter opluistering mogelijk wat pics en een formulier voor reacties.

Ik heb jou page ook even bekeken (van de shires) maar daar staan vlg. mij nogal wat foto's op die heel wat kleiner zouden kunnen zonder kwaliteitsverlies. Dan laadt het wat sneller dunkt me. Duurde hier in elk geval erg lang.

Heb ook nog even gekeken bij mijn eigen provider planet voor wat betreft die webhosting, en nu snap ik het helemaal niet meer. Wat achtelijk duur zeg ! Wat ze zelf moeten betalen staat gewoon op de site van de SIDN.

Ik weet niet wat ze dan voor meerwaarde denken aan te bieden.

Voor de rest ben ik trouwens best wel tevreden over Planet.. vooral dat 100 uur abonnement komt hier goed van pas. Scheelt me aardig wat geld.

Maar wat webhosting en registratie betreft is het een jungle overal merk ik, duizend aanbieders of zo ..

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 01:14

Na al het gespeur van vanavond begin ik steeds meer te voelen voor lycos. Weet iemand hoe het daar zit met de eigendom van de naam ? Want die wil ik natuurlijk wel zelf hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:24

Ik heb mijn domeinen staan bij Ladot (geloof ik) Ik betaal 45 euro per maand.
Mijn andere sites staan op mijn eigen server en de domeinnamen heb ik gekocht via Planet.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 09:49

Je bent bij Lycos zelf eigenaar van je domein. Als je het echt zker wilt weten zou ik even bellen Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimberley_, mingming, rayoow, SUSANNEx en 8 bezoekers