hoeveel betalen voor houten trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

hoeveel betalen voor houten trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:17

hey
een vriendin van me gaat volgend jaar haar trailer verkopen, omdat ze een tweede paard krijgt, en dan overgaat op een 2paardstrailer.
Ik zou graag willen weten wat ik voor deze nog zou moeten geven. Het gaat om een houten Wesco, anderhalfpaards, ongeveer 9jaar oud denkt ze. Er is nog niks aan veranderd, sinds ze hem heeft (zo'n 3 jaar vermoed ik)
Ik denk niet dat haar paard in de trailer plast (minder vocht = minder verrotting) maar de trailer staat wel dag en nacht buiten... Het dak is van polyester (of is dat aluminium? Verward )
ik denk dat ik tegen volgend jaar de trailer dan wel een nieuwe bodem zal moeten laten steken, en eventueel banden ook veranderen. Dus toch wel wat kosten aan. Wat zou ze daar nog voor kunnen vragen?
Oja, en nog een vraagje: hoe poets je het best een houten trailer? Want als je op hout gaat afspuiten met hogedruk, creëer je dan niet sneller verrotting?
En als laatste: ik woon zelf in belgië, maar de trailer staat ingeschreven in België, hoe zit dat met dat over te schrijven?
alvast bedankt!
xxx

Boundless
Berichten: 1188
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 19:17

het belangerijkste is dat de bodem echt helemaal super is, ik zou de trailer helemaal na laten kijken bij BV een garagebedrijf dan weet je zeker dat alles goed is

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:17

een houten trailer is niet erg veilig. het wordt snel rot, sit is vooral voor de bodem erg slecht, daarnaast kan je paard zware verwondingen oplopen mocht hij een keer trappen of uitschuiven, kunststof is veel beter en gaat ook veel langen mee.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 21:56

update: de trailer is pas nagekeken, de bodem is nog helemaal goed, en er liggen net nieuwe banden op...
Iemand een idee wat die nog kan kosten?
xxx

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 08:43

Neem eens een kijkje op marktplaats, dieren toebehoren, aanhangwagens en trailers. Je schrikt je rot van de prijzen. Voordat je hem koopt zou ik hem zelf eerst met de hogedrukreiniger onderhanden nemen, wijzelf gingen dwars door de klep van de oude trailer. ook de kap wil wel eens broos worden.