Een legende is niet meer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Een legende is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 15:58

It is with a heavy heart that i share with you guys, my friends, the news of Hot Scotch Man. After a long battle with hoof damage caused by White Line Disease, Scotch has been laid to rest at the age of 23.
He was a phenomenal horse - kind and sweet to the end. Even in tremendous pain, this horse never wavered with his sweet disposition or his spirit. He always did everything asked of him, willingly and to the best of his ability. There was not one mean bone in his body, ever.

Although he has many offspring doing exceptionally well, there will never be another quite like him. I feel very priveledged to have shared his life with him, from 2 to 23. Thank you Hot Scotch Man.

Joan


Afbeelding

Hot Scotch Man, the Story

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:00

Wat was dat een verschrikkelijk mooi ding zeg.
Groot verlies.

<3 Galanto <3

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:24

Ik was weg van dat paard, vreselijk dat hij zoveel last ondervond van white line disease dat hij daardoor ingeslapen moest worden... Verdrietig But he will be remembered

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:08

Wow wat een mooi paard was dit zeg!!! Echt zonde dat hij er niet meer is! Een groot verlies, vooral voor de eigenaren. Zo te lezen hebben ze er vrede mee, maar t zal wel erg moeilijk zijn!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 20:13

Voor mij was en is hij een voorbeeld van hoe ik vind dat een Paint er uit hoort te zien. Geweldige bouw en bespiering waardoor hij een goed Halterpaard is, maar niet zo 'massaal' dat hij niet meer als rijpaard gebruikt kan worden. Daarnaast een gewéldig karakter en dit alles gaf hij ook nog eens door aan zijn kinderen.
Zó hoort een Paint te zijn!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:12

white line disease?? typisch paint, neem ik aan?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:18

??? Typisch Paint??? Waar slaat dat op?
Da's een bacteriële infectie in de witte lijn van de hoef (een smalle rand tussen de hoornlaag en hoef, die na bekappen duidelijk zichtbaar is als een witte lijn) en kan elk paard krijgen...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Steaming

Berichten: 1109
Geregistreerd: 01-02-03
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:18


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:21

Francis schreef:
??? Typisch Paint??? Waar slaat dat op?
Da's een bacteriële infectie in de witte lijn van de hoef (een smalle rand tussen de hoornlaag en hoef, die na bekappen duidelijk zichtbaar is als een witte lijn) en kan elk paard krijgen...



Edit: Sorry, dat kwam nogal nors over... dacht er even niet aan dat er misschien mensen zijn die echt niet weten wat White Line Disease is.
Dacht eerst aan een misplaatste grap/opmerking...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:42

Zo wat zonde zeg!!
En ook ik wist niet wat White Line Disease was hoor Bloos
Maar als ik het verhaal goed begrijp? (Mijn engels is niet al te best)
is het diertje afgemaakt na het vechten tegen de ziekte?
Dat is echt erg dan zeg Boos!
Gewoon oneerlijk!!

♥ Rewrite the Stars ♥

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 21:43

Op verzoek van Joan zullen alle commentaren die hier geplaatst worden voor Hot Scotch Man vertaald worden en naar haar toe gemaild. Ze verzameld alle berichten die ze krijgt om die te gebruiken voor een artikel in de PHJ over hem, om aan te geven hoeveel mensen hij geraakt heeft en hoeveel invloed hij op veel mensen gehad heeft. Ze vindt dat nog belangrijker dan alle punten die hij gewonnen heeft.

Ook zou ze graag willen weten of er nog (klein)kinderen van hem in Europa zijn. Er is een zoon van hem een aantal jaar geleden naar Amerika verkocht, maar ze zou graag weten of er nog meer zijn. (En resultaten?)

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 01:20

nou ik moet zeggen ,dat je erg ligt geraakt bent francis,ik meende dat bokt o.a was om andere bokkers te informeren,en het was niet myn bedoeling om iemand te krenken(en moet ik zeggen dat ik dat myn opmerking ook niet had verwacht.) Maar gelukkig zyn er meer mensen die ook niet behept zyn met de kennis,die ik ook niet had. verder moet ik zeggen dat ik het inderdaad een erg mooi paard vind,en hoop ik voor je dat er nog (klein)kinderen van hem hier in europa zyn. succes.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:15

dirkje schreef:
nou ik moet zeggen ,dat je erg ligt geraakt bent francis,ik meende dat bokt o.a was om andere bokkers te informeren,en het was niet myn bedoeling om iemand te krenken(en moet ik zeggen dat ik dat myn opmerking ook niet had verwacht.) Maar gelukkig zyn er meer mensen die ook niet behept zyn met de kennis,die ik ook niet had. .



Ik wil me nergens mee bemoeien maar ze heeft haar excuses toch al aangeboden... Dan moet je er niet over doorgaan.

Scotchie... Dit is best een verlies zeg! Hij is/was zeker een prachtig paard! Ik heb vaak bij zijn foto in PHJ stilgestaan om een dekking te overwegen... Met oprechte deelneming!

Gr. Deb

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 09:45

Dat is inderdaad een verlies! Zeer zeker kun je hier spreken over een LEGEND. Hij heeft zo enorm veel invloed gehad op de Paint fokkerij! Ik kan de keren niet tellen dat ik de pagina met zijn foto toch wat langer open had dan de rest van een boek of website. Over zijn uiterlijk en zijn prestaties (mede ook als dekhengst) kun je kort zijn: daar kun je niet omheen. Over zijn karakter wist ik weinig. Dat hij en zijn nakomelingen daar om worden herinnerd maakt het verlies alleen maar schrijnender.

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:01

inderdaad,gisteravond laat.Sorry maar Excuses aangenomen Ach gut . de site van steaming heb ik meteen by favorieten geplaats,deze is erg interessant

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:05

Wat een pracht paard. Jammer dat zoiets hem fataal moest worden.

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 11:19

Geweldig mooi paard en jammer dat hij er nu niet meer is.
Toch heeft hij nog wel de respectabele leeftijd van 23 jaar bereikt en er zijn een hoop paarden die dat niet eens halen.

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

xena

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:58

geweldig dier!

wat een groot verlies...na zoveel jaar je maatje te moeten verliezen!
maar wat een voorrecht om dat te hebben mogen meemaken!

heel veel sterkte! Ach gut

Mister B

* it takes wings to make miracles happen*

Yosan

Berichten: 593
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Uplengen(Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:11

Wat een mooi dier zeg, zonde dat hij er niet meer is.
Zo te lezen heeft Joan er vrede mee, maar het zal moeilijk genoeg voor haar zijn.
Ik hoop voor haar dat ze zijn kinderen en kleinkinderen kan achterhalen.
In ieder geval veel sterkte en succes voor Joan.

Hoe langer je nadenkt, hoe duidelijker het wordt dat er echt geen antwoord is.

R.I.P. Marinus"Iski"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 14:04

I am so sorry to hear about your loss Joan. He will remain in your heart forever, and continue to live through his offspring.
Cherish the memories...

Je suis Charlie.


Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:12

ik heb een shetland pony die waarschijnlijk WLD heeft en ben al maanden in de weer om hem beter te krijgen. de behandeling heeft tot nu toe nog geen succes gehad, hoewel het niet erger lijkt te worden. ik wist niet dat het zo erg kan worden dat het uiteindelijk fataal voor het paard wordt terwijl het toch goed verzorgd wordt.

ik kan mij goed voorstellen dat het een nare weg naar het eind is geweest voor dit prachtige paard, hot scotch man, en zwaar ook voor zijn verzorgers. de behandelingen zijn zeer intensief. ik wil joan veel sterkte wensen met dit verlies.

*****

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 18:14

wouw!! wat een prachtige hengst en wat enrom zonde dat hij door die ziekte ingeslapen moest worden.

zoals eerder gezegd eenLegend die titel heeft hij zeker verdiend.

Vakantie in USA? doe eens wat anders kom naar Kentucky http://www.hiddencaveranch.com/
Een CURLY horse? wat is dat, wij hebben ze kijk op http://www.hcrcurlyhorses.com

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:22

Het is altijd, om welke reden dan ook, vreselijk dat je je paard door een ziekte moet laten inslapen. Ik had nog nooit van deze ziekte gehoord en ben weer iets wijzer. Het paard was nog niet erg oud, 23 pas, dat is nog veel te jong om heen te gaan. Ik wens dan ook iedereen die op een bepaalde manier hierbij betrokken was, voornamelijk Joan zelf, ontzettend veel sterkte met dit verlies.

Heza_Yankee

Berichten: 572
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:34

Jeemig, wat een pracht van een paard. Een groot verlies voor Joan. Gelukkig heeft ze hem een lange periode om haar heen mogen hebben. Ik weet zeker dat hij een super leven bij haar heeft gehad. Ik wens haar heel veel sterkte met dit verlies.

Wees niet bedroefd om alles wat je niet hebt, maar wees blij met de dingen die je wel hebt.

roni
Berichten: 143
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: het ven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:17

zeker wat een prachtige hengst zeg hij lijkt op hidalgo jammer dat er afscheid van hem heeft moeten plaatsvinden.sterkte met het verlies

genot om met je paardje bezig te zijn


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers