DPB in gesprek met Amanda

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

DPB in gesprek met Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:02

Enige tijd terug heb ik besloten om de gok te nemen en mijn haflinger Amanda een consult te laten ondergaan bij Barbara ("dierentolk") Hier de resultaten.

* Actief is een haflinger en Flip een shetlander, enige tijd terug zou een van deze twee dieren met Amanda meegaan op trektocht van de zomer, toen wisten we nog niet welke. Ik vroeg me daarom af, of ze nog voorkeuren had, als ze die kon hebben. Het is btw Actief geworden.
* Bobby is onze jonge hond, die vrij aggresief tegenover haar is, hij blaft heel veel, en daagt haar uit. Zij reageert bijna niet op hem.
* Cassie is onze Blonde d'Aquitaine die in de vette grasweide loopt, waar Amanda ook enkele uren per dag op gaat.

Karakter

Amanda is een typische haflinger met bijbehorende streken. Niet dat ze het kwaad bedoelt, juist het tegenovergestelde! Maar ze kan lekker dwars zijn en heerlijk tegendraads reageren. Dat maakt het juist dat Amanda een zeer sprekend dier is, met duidelijke karaktertrekken. Ze is cool in het hoofd, maakt zich niet snel druk. Maar pit heeft zij zeker wel en dat maakt het dat je heel gemakkelijk je hart aan haar kan verliezen.
Amanda is niet heel erg eenkennig, maar laat wel duidelijk haar voorkeuren spreken.

Vragen

1.) Wat vindt Amanda van haar leven, en hoe vindt zij het bij Maya?

Amanda steekt goed in haar vel. Zij is een paard dat volledig in balans is met zichzelf en haar omgeving. Juist omdat zij haar ongenoegen snel zal laten merken als je iets doet wat zij niet wil, heeft Amanda geen last van ontevredenheid of opgekropte gevoelens.

2.) Hoe heeft Amanda de scheiding van haar moeder ervaren?

Eigenlijk ervaren alle veulens de scheiding van hun moeder als een trauma. Wat voor Amanda specifiek was, is dat zij geen ander paard "er voor terug kreeg". Ofwel, zij is toen redelijk van slag geweest dat zij ineens alleen op de wereld was, zo heeft ze dat namelijk wel ervaren. Echter heeft zij zich de nieuwe situatie goed eigen gemaakt en is ze nu gelukkig met haar leven zoals het is.

3.) Hoe heeft Amanda de verhuizing naar Dronten in 2003 ervaren?

Erg spannend! Het waren voor Amanda een heleboel nieuwe indrukken: geuren, kleuren, geluiden. Ze is hier aardig van opgekikkerd, het spannende vond Amanda erg leuk. Ze heeft goede ervaringen over deze tijd daar.

4.) Wat vond Amanda van haar tijd in de pensionstal in Dronten en de omgang met Snowdon, haar maatje?

Zie ook vraag 3. Amanda heeft in deze periode veel nieuwe indrukken meegekregen. De vriendschap met Snowdon was erg hecht, het waren echt maatjes van elkaar die altijd bij elkaar wilden zijn. Amanda's ervaringen zijn dus heel positief en zij heeft het erg naar haar zin gehad.

5.) Hoe heeft Amanda de verhuizing naar Zeeland in 2004 ervaren?

Ook weer heel spannend - Voor een dier is verandering van omgeving altijd heel spannend en intensief. Voor Amanda is dat niet anders geweest. Amanda is gelukkig het type paard dat heel flexibel is en zich nieuwe situaties gauw eigen maakt. Daardoor is zij niet snel van haar stuk te brengen.

6.) Hoe heeft Amanda haar thuis herkend?

Er was zeker herkenning bij Amanda, voornamelijk de geur van thuis was erg belangrijk. Beelden (het zien) is bij paarden anders dan bij mensen. Echter geuren, kleuren en sfeer des te belangrijker. Amanda heeft dus wel degelijk gemerkt dat ze weer daar was, waar zij eerder is geweest. Het gevoel van "hè hè, ik ben thuis" is echter een complete menselijke eigenschap en dat moet je los van elkaar zien.

7.) Wat vindt Amanda van Actief en Flip?

Omgang mét en vriendschap van andere paarden is belangrijk voor Amanda. Zij hecht zich niet zozeer aan één enkel paard of ander dier, zolang zij de gezelschap maar heeft, is het haar goed. Amanda heeft dus geen duidelijke voorkeur voor één of meerdere paarden. Je ziet Amanda wel helemaal opbloeien als er een ander paard bij komt.

8.) Wat vindt Amanda van de arbeid die zij moet verrichten bij Maya?

Gezellig! Is vooral het eerste wat mij binnenschiet. Amanda hoeft niet extreem hard te werken, je gaat op een ongedwongen en prettige manier met haar om. Dat is overigens de juiste manier van met Amanda om gaan, leg haar vooral geen druk op, dan zou ze zich gaan verzetten.
Plezier staat bij jou vooral voorop, en Amanda heeft dan ook op haar beurt veel plezier met jou.

9.) Heeft Amanda ergens pijn?

Niet op het moment van het consult, ik merk dat Amanda gezond, gelukkig en blij is. Let wel op haar gewicht, Amanda heeft neiging tot te dik worden en dat kan in klachten in de rug resulteren.

10.) Heeft Amanda opmerkingen over het voer?

Amanda is dol op eten, maar dat wist je vast al. Daarom eet ze eigenlijk alles wel graag. Met appeltjes doe je haar een extreem groot plezier.

11.) Wat vindt Amanda van Bobby, de jonge hond?

Hier komt het nuchtere karakter van Amanda boven: ze interesseert zich niet of nauwelijks voor Bobby. Zijn agressieve manier van doen maakt haar niet bang of zenuwachtig. Kort gezegd: Amanda staat daar boven.

12.) Wat vindt Amanda van Cassie, de koe waar zij de weide mee deelt?

Amanda zegt: Gezelschap is altijd beter dan alleen zijn. Daaruit kan ik concluderen dat ze Cassie's gezelschap weliswaar waardeert, maar dat haar voorkeur wel uit zal gaan naar een paardenvriendje.

13.) Mist Amanda een paardenvriendje?

Zie boven. Omgang met paarden is voor Amanda wel degelijk belangrijk.

14.) Wat zou Amanda er van vinden om een veulen te krijgen?

Paarden hebben niet altijd dezelfde emoties als mensen. Amanda zou het zeker op prijs stellen om een vriendje te krijgen (een mede-paard) dus wat dat betreft zal een veulen daar zeker aan doen bijdragen. Maar het is niet zo dat paarden dezelfde menselijke emoties rond het krijgen van nageslacht hebben. Kies je voor een veulen als gezelschap, dan zou ik zeker JA zeggen.

Algemeen

Amanda is een vrolijk paardje dat goed in haar vel steekt. Dat kwam tijdens het consult duidelijk naar buiten. Ze is blij verrast dat je dit voor haar wilt doen, ik heb haar tevens duidelijk gemaakt dat jouw liefde voor Amanda erg groot is en dat je dolgelukkig met haar bent. Amanda wist dat diep van binnen al, maar, zo zegt ze zelf: "Het is altijd goed om bevestigd te krijgen wat je van binnen voelt".
Jullie vormen een leuk stel en ik ben er van overtuigd dat jullie band samen in de loop der jaren alleen maar nog sterker zal worden.

Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis

Rood
Liefde, genegenheid.

Geel
Vrolijkheid, energie

Groen
Vertrouwen, rust

Oranje
Bruisend van energie, grote vreugde.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:22

Wat leuk om zoiets over je paard te horen! Zo te zien heeft ze het goed naar dr zin bij jou!
En... Laat je dr nog dekken n.a.v. je vraag over een veulen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:33

In principe was ik dat sowieso van plan Lachen

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:50

Best wel boeiend, dit.. Lachen
Zo te lezen heeft Amanda het dus wel fijn bij je..
Maar eigenlijk wist ik dat wel.. Schijnheilig Met zo'n baasje heb je niets te klagen nee..

malo
Berichten: 39
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:14

Hoe lang geleden heb je dit aangevraagt bij de dpb?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:37

Doe me een lol zeg................................Lijkt die Carr van de televisie wel, komt ook met antwoorden waar je alle kanten mee op kunt. Zo kan ik het ook en misschien wel beter.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:07

Kitten schreef:
Doe me een lol zeg................................Lijkt die Carr van de televisie wel, komt ook met antwoorden waar je alle kanten mee op kunt. Zo kan ik het ook en misschien wel beter.


Bedankt voor je enorme compliment Lachen

Zou je voor mij dan een consult willen doen met Matador?
De foto's staan in mijn profiel.
Graag een karakterschets van hem en antwoord op de volgende vragen:

1.) wat is er met zijn achterbeen aan de hand?
(hoe komt het etc)
2.) heeft hij ergens pijn of last?

Als het jou lukt deze vragen te beantwoorden en als ze nog juist zijn ook, krijg jij van mij 10 euro (het bedrag dat ik reken voor een consult)

Alvast hartelijk bedankt.

Ps. het is Char van de TV en die doet iets compleet anders, maar goed....

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:22

Hmm.. ik geloof dr wel in jah Haha!
Klinkt allemaal erg positief!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:08

DePennyBitch schreef:
Bedankt voor je enorme compliment Lachen

Zou je voor mij dan een consult willen doen met Matador?
De foto's staan in mijn profiel.
Graag een karakterschets van hem en antwoord op de volgende vragen:

1.) wat is er met zijn achterbeen aan de hand?
(hoe komt het etc)
2.) heeft hij ergens pijn of last?

Als het jou lukt deze vragen te beantwoorden en als ze nog juist zijn ook, krijg jij van mij 10 euro (het bedrag dat ik reken voor een consult)

Alvast hartelijk bedankt.

Ps. het is Char van de TV en die doet iets compleet anders, maar goed....


OK dan!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:14

DePennyBitch schreef:
Bedankt voor je enorme compliment Lachen

Zou je voor mij dan een consult willen doen met Matador?
De foto's staan in mijn profiel.
Graag een karakterschets van hem en antwoord op de volgende vragen:

1.) wat is er met zijn achterbeen aan de hand?
(hoe komt het etc)
2.) heeft hij ergens pijn of last?

Als het jou lukt deze vragen te beantwoorden en als ze nog juist zijn ook, krijg jij van mij 10 euro (het bedrag dat ik reken voor een consult)

Alvast hartelijk bedankt.

Ps. het is Char van de TV en die doet iets compleet anders, maar goed....

die vind ik goed! Haha!
ik zou echt niet weten wat ik ervan moet vinden, aan de ene kant vind ik het raar, aan de andere kant... als je doorgaat(wat ik dus net lees dat je misschien stopt) zou ik ook wel is een consult met mijn paard(en) willen.. kun jij ook vragen waar ze vandaan komen/hebben gewoont, namen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:06

Kitten, Amanda is jong, heeft geen trauma's en is een heel algemeen en makkelijk paard Lachen Tuurlijk is het Algemeen, als ik allemaal trauma's en dit is niet goed, en dat niet, en hier heb ik pijn en daar ook en dat moet anders-verhalen had gekregen, dan had ik het pas betwijfeld Lachen Ik wilde de ervaring eens meemaken, en die heb ik gehad Ik heb geen spijt van dit consult ofzo.

Malo, behoorlijk lang terug, 1 á 2 maanden ofzo, weet het niet meer precies Lachen Waarom?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 21:17

mooi om te lezen... Lachen Elk paard is verschillend, zo zie je maar weer... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:04

DePennyBitch schreef:
Bedankt voor je enorme compliment Lachen

Zou je voor mij dan een consult willen doen met Matador?
De foto's staan in mijn profiel.
Graag een karakterschets van hem en antwoord op de volgende vragen:

1.) wat is er met zijn achterbeen aan de hand?
(hoe komt het etc)
2.) heeft hij ergens pijn of last?

Als het jou lukt deze vragen te beantwoorden en als ze nog juist zijn ook, krijg jij van mij 10 euro (het bedrag dat ik reken voor een consult)

Alvast hartelijk bedankt.

Ps. het is Char van de TV en die doet iets compleet anders, maar goed....
]

En vergelijk jou vragen nu eens met de vragen die over Amanda zijn gesteld ?

Sorry, maar dit vind ik dus absolute onzin. De antwoorden zijn vrij algemeen, en niet doordringend en doortastend, waardoor ik denk, jeetje dat is echt een apart karakter trek. Als dieren dan toch kunnen praten... Dan zou Bob haar uitlachen denk ik Nee, praten met dieren, dat kan niet, alleen jij weet wanneer je paard zich goed voelt ect, en dat is nog moeilijk te oordelen. Bv de vraag, hoe heeft amanda de verhuizingen ervaren. Dan krijg je als antwoord, "Heel leuk en spannend" ja, als ik ervoor betaald krijg, kan ik dat ook bij elk paard vertellen. Elk paard dat met de trailer weggaat voelt spanning en is benieuwd.

Nee sorry, pure geldverspilling, dit zijn 1 van de dingen die ik echt nutteloos vind in de wereld.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:27

Dit is dus precies wat ik bedoelde Shannay en helaas het paard kan haar niet tegen spreken.

Wat DPB betreft: Als jij echt wilt weten wat er met dat a.been van je paard is, dan ga je met al op deze manier verdiende tientjes, naar een VA. Die heeft hiervoor gestudeerd en heeft de juiste apparatuur om zijn bevindingen te onderbouwen. Daar doe je je paard dan ook nog een plezier mee.

Ik beperk me liever tot het GRATIS advies geven aan mensen, die met een probleem zitten, maar dan wel gebaseerd op tig-jaar ervaring en een stukje nuchter verstand........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 12:42

Kitten schreef:
Dit is dus precies wat ik bedoelde Shannay en helaas het paard kan haar niet tegen spreken.

Wat DPB betreft: Als jij echt wilt weten wat er met dat a.been van je paard is, dan ga je met al op deze manier verdiende tientjes, naar een VA. Die heeft hiervoor gestudeerd en heeft de juiste apparatuur om zijn bevindingen te onderbouwen. Daar doe je je paard dan ook nog een plezier mee.

Ik beperk me liever tot het GRATIS advies geven aan mensen, die met een probleem zitten, maar dan wel gebaseerd op tig-jaar ervaring en een stukje nuchter verstand........

OK dan!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:06

Kitten schreef:
Dit is dus precies wat ik bedoelde Shannay en helaas het paard kan haar niet tegen spreken.

Wat DPB betreft: Als jij echt wilt weten wat er met dat a.been van je paard is, dan ga je met al op deze manier verdiende tientjes, naar een VA. Die heeft hiervoor gestudeerd en heeft de juiste apparatuur om zijn bevindingen te onderbouwen. Daar doe je je paard dan ook nog een plezier mee.

Ik beperk me liever tot het GRATIS advies geven aan mensen, die met een probleem zitten, maar dan wel gebaseerd op tig-jaar ervaring en een stukje nuchter verstand........


Ik weet precies wat er mis is met zijn been dus ga mij aub niet vertellen wat ik moet doen graag.

Gratis? Ja hoor, heel lang gedaan... Maar printercartidges kosten geld, foto's uitprinten ook, papier ook, postzegels ook, enveloppen ook..... get the picture nu een beetje???????????

Geef jij je adviesjes maar aan wie je wilt. Advies van mijn kant: doe ff normaal en zit mij niet zo af te katten.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:07

ShannaY schreef:
+:)+


en waar was die kots-smiley ook alweer gebleven?????

Boos!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:39

Mensen zullen we het een beetje gezellig houden? Iedereen natuurlijk zijn eigen mening, maar het topic ging over het paard van Maya, dus graag weer ontopic Lachen

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:27

ik geloof er wel in,want ik heb ook consulten gelezen wat de pennybitch heeft gedaan bij andere paarden.
en daar stonden dingen in die zij niet kon weten.
pennybitch laat je niet kisten door ongevoelige mensen ,er zijn genoeg mensen die in je geloven.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:06

ook weer leuk om te lezen. Ik wil nog steeds een consult laten doen voor mijn hondje maar het komt er steeds niet van en zeker niet nu er een wachtlijst is Lachen Maar ik heb geduld. Vind het erg interessant om te lezen allemaal en geloof er zeker wel in

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:10

als ik naar de foto's kijk van matador is het net of ik mijn paard van vroeger weer zag....
karakterschets?
wil ik wel proberen...

een vrolijke boef die graag zijn zin wil hebben, nergens bang voor is en houdt van een geintje op zijn tijd.


een die trots is en een lang uithoudingsvermogen heeft...hierin kan ook zijn zwakke punt liggen als hij langer doorgaat dan zijn lichaam toestaat.
het samen eens worden over dingen die moeten gebeuren kan wel eens een strijd zijn, maar als hij met je mee wil werken zal hij zich ook helemaal geven...

hij is wel een echte goedzak kleine kinderen zouden er zo op weg kunnen rijden terwijl jij zijn vertrouwen verdienen moet..

en een been probleem?
spronggewricht?of de heup....in die lijn zou er dan iets moeten zijn.
( wel moeilijk hoor zo vanaf foto, in t echt werkt t beter)


hehe ben benieuwd... Haha!

enne even voor de goede orde:
ik geloof er wel in hoor...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:18

Ik vind het een leuke ervaring. Ik weet niet of ik erin geloof. Ik herken wel dingen erin van Angelo (onze Haf) Het maakt hem ook niet uit wat voor een paardenvriendje, als er maar een paardenvriendje is. En lekker dingen met hem doen.

Geldverpilling??? Denk het niet. Veel mensen vinden paarden houden al geld verspilling en gooien het liever in een gokkast......dat vind ik dan weer verspilling.