Wat kost een tinkerveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Wat kost een tinkerveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:18

Een kennis van mij wil een tinkerveulen kopen. Ik heb het veulen gezien en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het echt een heel mooi veulen vindt.
Nu komt het probleem, die kennis heeft er geen verstand van. De reden dat hij dat veulen koopt is een beetje omslachtig maar het komt erop neer dat hij het voor anderen koopt en het hen schenkt tenzij mijn kennis het mag opvoeden.

Nou heeft hij een uiterst bedrag in zijn hoofd van 500 euro.
De merrie heeft geen papier maar is opzich een mooie merrie. De vader is niet bekend, maar aan het veulen te zien zal het een stevige tinkerhengst zijn geweest.

Nu vond ik dat 500 euro best veel is voor een veulen waarvan de afstamming niet bekend is. Ik zelf dacht meer aan 300 euro. Wat vinden jullie?

Oja btw het veulen heeft een schimmelinfectie dus dat kan de prijs ook drukken toch? Denk aan da kosten die gemaakt moeten worden.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:15

er worden tegenwoordig astronomische hoge prijzen gevraagd voor tinkers maar ik vind 300 of 500 euro ook bespottelijk. Denk dat 750 a 1000 toch wat realistischer is.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:17

En dan vraag je de twee Tinkerexperts uit je directe omgeving niet eens eerst?! Knipoog

Tja, even kijken.... merrieveulen, iig vader onbekend en waarschijnlijk moeder ook Verward, als het lieve beestje ooit wordt opgenomen bij een van de twee stamboeken wordt het wel een registermerrie. Mooi gebouwd (voor zover dat kan bij een veulen Schijnheilig )...... tja, ik vrees dat ondanks die schimmelinfectie je het niet voor 300 euro voor elkaar krijgt Tinkers zijn een vrij populair ras en zelfs veulens met onbekende afstamming gaan nog van de hand voor een gemiddelde prijs van 700-800 euro en soms nog wel meer.

RTM
Berichten: 6131
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:21

300 euro is idd wel een hele grote droom *LOL*
Is het een merrie of hengst veulen? Merrieveulens zijn sowieso gewilder, zelfs zonder bekende paps betaalt met daar nog wel zo'n 1300 euro voor hoor... Hengstveulen ga je toch ook wel richting 1000 euro.

En tja, ze zijn gewoon populair nu, niks aan te doen. Het zou natuurlijk kunnen, je kunt het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis Haha!

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:59

Ze worden al wel minder populair als een jaar of 2 geleden.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:04

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar 300,- lijkt me idd wel erg weinig.
Een kennis van ons gaat ook een tinkerveulen kopen, zonder papieren en de vader is ook onbekend, maar ik geloof dat ze er ook wel wat meer voor neer moet tellen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:50

Go ik wist niet dat ze zo duur zijn. Wat een astronimische bedragen! Nou ik zal het nieuws over brengen.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:50

Iedereen bedankt voor de reacties!