welke afspraken, zwart op wit bij een lease overeenkomst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

welke afspraken, zwart op wit bij een lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 11:48

Hai bokkertjes!!!!

Er is al een topic over leasen, maar ik zou graag van jullie willen horen welke afspraken jullie zwart op wit hebben laten zetten in jullie lease-overeenkomst/contract. :list:

Ik ga volgende week kijken bij een paard ( als alles goedgaat ;) )

Natuurlijk ga je dan even een lijstje maken over eventuele te maken afspraken.

Graag jullie ervaringen hiermee, slechte zijn natuurlijk ook welkom daar kan iedereen zijn lering uithalen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen meedenken, uit het bestaande topic kon ik niet echt de gemaakte afspraken halen. :)*

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

19LindA83

Re: welke afspraken, zwart op wit bij een lease overeenkomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:33

pffff effe denken:

- wie neemt welke kosten op zich
-bepaalde tijd waarvoor je hem least
-wie is waar verantwoordelijk voor ( denk aan tuig ed)
-bij wat voor een zaken ''verplicht'' overleg (denk aan nieuw aan te schaffen spullen, verandering van stal oid)
-''vast'' contact moment

en wie weet dat ik in de loop van de dag nog meer te binnen schiet

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:37

de volgende dingen schieten me op het moment binnen:

- wat mag je doen met het paard
- wie betaald welke kosten
- leg ook vast dat je bij nood de DA mag laten komen, sommige mensen willen daar heel moeilijk over doen als de rekening ineens voor hun neus ligt

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 12:38

ja die puntjes had ik inderdaad staan. zijn er belangrijk. Medische achtergrond en afspraken met betrekking daarvan? b.v koliek gevoelig paarden e.d?

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:44

Wat hierboven al aangegeven is, heel belangrijk wie is verantwoordelijk voor welke kosten, stalling, hoefsmid, da, maar ook tuigage, wat als er iets kapot gaat etc.

Daarnaast wat mag wel/ niet met het paard, stel jij kan om wat voor reden dan ook een week niet rijden, mag je m door iemand anders laten doen etc.

aansprakelijkheid, stel paard breekt uit en komt onder een auto terecht, wie is aansprakelijk (even goed kijken hoe dat wettelijk zit bij leassen)

Tussentijds beeindigen lease, hoelang is de opzegtermijn, van beide kanten...

welke eisen stelt eigenaar aan een stalling, mag je m zonder overleg verhuizen etc.

Probeer iig zoveel mogelijk te bespreken van te voren, zorg dat je zeker weet dat je op een lijn zit qua omgang verzorging paard.

En laat t paard voordat je m meeneemt keuren.. Kom je niet voor onverwachte zaken te staan

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:49

Ik ga a.s zondag kijken bij een lease-paard en zat hier ook al over na te denken!

Belangrijke punten zijn aansprakelijkheid, wat te doen met welke dierenarts kosten, wat er gebeurd qua tuigage. Wat mag je met het paard en wat vooral niet (denk aan vakantie's ofzo).Leasetermijn, evt kosten e.d.Leg gewoon alles vast!

Ik ga dan bij een lease - dressuurpaard op hoog niveau kijken, en ik ga ook in het evt contract zetten over uitbrengen op wedstrijd e.d, denk ook aan dit soort puntjes!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:58

Eventuele koop, afspraken over kosten (DA, hoefsmid), mag je het paard verplaatsen, wedstrijden, harnachement gebruik, leaseperiode, verzekeringen, keuring. Dit heb ik in het lease contract staan :) .

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:43

fijn dat jullie zo mee denken! Verplaatsen mag en ik heb twee stallen in gedachten welke beide nog plek hebben allebij hebben ze hun voor en tegens dus ik denk dat ik de beslissing ook een heel stuk bij hen hou betreffende de stalling

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:48

Zet voor jezelf even van beide stallen de voors en tegens naast elkaar, bedenk wat je zelf wil, wat is het belangrijkst... Dan kun je hun ook een duidelijk beeld geven van wat welke stal te bieden heeft...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 13:49

hihi die staan al op papier... heb voor vriend lief al zoveel op moeten schrijven hahaha maar nu zou hij het wel leuk vinden als er voor een half jaar familie uitbreiding zou komen hahahaa

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 13:53

Zo lekker fanatiek...
Gewoon kijken, wordt het dit paard niet, kom je mss wel weer een ander tegen ;)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 12:24

oh ja dat zeker..

Nog meer mensen met ervaringen?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:49

Ik heb een kant en klaar lease contract voor je liggen, dat is opgesteld door een jurist. Deze heeft dus ook wel degelijk een waarde(ipv een paar loze kreten) Stuur me maar een PB als je deze wilt hebben.